avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 460 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Pfa si concediul de maternitate
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Pfa si concediul de maternitate

Buna ziua, sunt Pfa si am nascut, prin urmare am intrat on concediu de maternitate si mi-am suspendat activitatea ca sa pot primii banii si mai apoi indemnizatia. Am optat ptr 2 ani ca sa nu mai platesc taxe si impozite catre stat. As vrea sa ma reintorc la munca, insa vreau sa beneficiez de indemnizatie. Intrebarea mea este: pot sa tai chitante la negru sau pot taia chitante?? Pot sa lucrez ca pfa si sa iau si indemnizatie?
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 15:09, 22 Noiembrie 2014
1. Dvs. nu sunteti in concediu de maternitate (126 de zile = sarcina si lauzie = pre si postnatal) ci in concediu crestere copil (CCC) pana la varsta de 2 ani.

2. - Daca reluati activitatea dupa ce implineste copilul 1 an puteti beneficia de stimulentul de insertie de 500 lei lunar pana implineste copilul 2 ani.
- Puteti sa reluati activitatea si inainte de a implini copilul 1 an dar veti beneficia de stimulentul de insertie tot dupa ce implineste copilul 1 an.

3. Conform ultimelor modificari aduse OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor in timpul CCC puteti avea venituri profesionale de cel mult 3.000 lei intr-un an calendaristic.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Sunt in concediu prenatal si vreau sa ma intorc la locul de munca predacorina predacorina buna ziua. am si eu o intrebare, sunt in concediu prenatal si vreau sa revin la locul d munk mentionez insa k copilul are 6 luni si jumatate iar indemnizatia ... (vezi toată discuția)