Am un produs care este in garantie si a fost trimis pentru reparatie. De la bun inceput mi s-a spus ca nu se stie cat va dura reparatia (piesa stricata nefiind pe stoc), astfel incat mi s-a oferit cv. produsului. Am refuzat explicand ca numai am factura de achizitie a produsului si ca oricum eu vreau ca produsul sa fie reparat. Au trecut mai mult de 2 luni de cand produsul este in service si acum singurile optiune pe care mi le ofera sunt: sa mi se trimita produsul inapoi nereparat sau sa viu desbagubita la pret de dealer. Gasesc oferta facute nedrepta pt. ca eu imi doresc un produs functional si la bani oferiti de ei nu imi pot achizitiona un produs cu aceleasi caracteristici. Ce drepturi am in acest caz? Ce pot face?
Acum depinde ce contine contractul de garantie, dar in mod normal, ar trebui sa va fie schimbat produsul, mai ales ca nu poate fi reparat. Fiecare produs beneficieaza de un termen de garantie, iar in aceasta perioada, vinzatorul este direct raspunzator fata de consumator, pentru orice lipsa de conformitate a produsului. Legea 449/2003 reglementeaza actiunea consumatorului final impotriva vinzatorului direct, reglementind aspectele privind vinzarea produselor si garantiile asociate acestor produse, instituind si sanctiuni.
Multumesc frumos pt. rapsuns. Producatorul nu spune ca produsul nu poate fi reparat doar ca nu imi poate oferi un termen exact. La produs-in cazul de fata un laptop trebuie inlocuita o piesa. Gasesc injust ca pe bani si pe timpul meu sa repar produsul care este in garantie. Cred eu ca producatorul da dovada de rea credinta, de la inceput nu au vrut sa il repare (probabil pretul reparatiei este ridicat, si fiind pt. a doua oara in service nu renteaza sa il rapare).