Pentru inceput ati putea sa le faceti
o solicitare scrisa in care sa specificati ceea ce doriti: inlocuirea sau restituirea contravalorii produsului sau chiar repararea produsului (si sa va dea un raspuns concret daca se poate repara sau nu). In functie de raspunsul lor, va puteti adresa ANPC.
Vedeti acest link pt a face a cerere eficienta:
[ link extern ] /
Daca nu-l pot repara sau inlocui, conform legii, dvs aveti dreptul de a cere rezolutiunea contractului. Rezolutiunea presupune desfiintarea retroactiva a contractului si repunerea partilor in situatia anterioara incheierii actului juridic (trebuie sa va fie restituiti banii pe care i-ati platit).
Desi legea va da dreptul de a solicita fie repararea, fie inlocuirea produsului, la alegerea dvs, totusi, daca aceste masuri sunt disproportionate si impun costuri nerezonabile vanzatorului, acesta poate refuza masura reparatorie solicitata si sa va ofere o alta.
Art. 11 legea 449/2003
(1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată
(2) O măsură reparatorie va fi considerată ca disproporţionată, dacă ea impune vânzătorului costuri care sunt nerezonabile în comparaţie cu cealaltă măsură reparatorie, luându-se în considerare:
a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele dacă nu ar fi existat lipsa de conformitate;
b) importanţa lipsei de conformitate;
c) dacă cealaltă măsură reparatorie ar putea fi realizată fără un inconvenient semnificativ pentru consumator.
(3) O măsură reparatorie va fi considerată ca imposibilă dacă vânzătorul nu poate asigura produse identice pentru înlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente