avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 437 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Produs in garantie trimis la reparatie
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Produs in garantie trimis la reparatie

Buna seara,

Am un produs care este in garantie si a fost trimis pentru reparatie. De la bun inceput mi s-a spus ca nu se stie cat va dura reparatia (piesa stricata nefiind pe stoc), astfel incat mi s-a oferit cv. produsului. Am refuzat explicand ca numai am factura de achizitie a produsului si ca oricum eu vreau ca produsul sa fie reparat. Au trecut mai mult de 2 luni de cand produsul este in service si acum singurile optiune pe care mi le ofera sunt: sa mi se trimita produsul inapoi nereparat sau sa viu desbagubita la pret de dealer. Gasesc oferta facute nedrepta pt. ca eu imi doresc un produs functional si la bani oferiti de ei nu imi pot achizitiona un produs cu aceleasi caracteristici. Ce drepturi am in acest caz? Ce pot face?
Cel mai recent răspuns: Mica-Coc , utilizator 11:08, 25 Iunie 2021
Acum depinde ce contine contractul de garantie, dar in mod normal, ar trebui sa va fie schimbat produsul, mai ales ca nu poate fi reparat. Fiecare produs beneficieaza de un termen de garantie, iar in aceasta perioada, vinzatorul este direct raspunzator fata de consumator, pentru orice lipsa de conformitate a produsului. Legea 449/2003 reglementeaza actiunea consumatorului final impotriva vinzatorului direct, reglementind aspectele privind vinzarea produselor si garantiile asociate acestor produse, instituind si sanctiuni.
Multumesc frumos pt. rapsuns. Producatorul nu spune ca produsul nu poate fi reparat doar ca nu imi poate oferi un termen exact. La produs-in cazul de fata un laptop trebuie inlocuita o piesa. Gasesc injust ca pe bani si pe timpul meu sa repar produsul care este in garantie. Cred eu ca producatorul da dovada de rea credinta, de la inceput nu au vrut sa il repare (probabil pretul reparatiei este ridicat, si fiind pt. a doua oara in service nu renteaza sa il rapare).
Potrivit lg 449/2003, art. 11 (4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.
De asemenea, repararea sau inlocuirea produsului se face fara vreo plata din partea consumatorului.

Multumesc frumos pt. raspuns. Credeti ca dc. nu ajung la o intelegere cu compania producatoare as avea sucess apeland la un avocat?
Pentru inceput ati putea sa le faceti o solicitare scrisa in care sa specificati ceea ce doriti: inlocuirea sau restituirea contravalorii produsului sau chiar repararea produsului (si sa va dea un raspuns concret daca se poate repara sau nu). In functie de raspunsul lor, va puteti adresa ANPC.
Vedeti acest link pt a face a cerere eficienta: [ link extern ] /

Daca nu-l pot repara sau inlocui, conform legii, dvs aveti dreptul de a cere rezolutiunea contractului. Rezolutiunea presupune desfiintarea retroactiva a contractului si repunerea partilor in situatia anterioara incheierii actului juridic (trebuie sa va fie restituiti banii pe care i-ati platit).

Desi legea va da dreptul de a solicita fie repararea, fie inlocuirea produsului, la alegerea dvs, totusi, daca aceste masuri sunt disproportionate si impun costuri nerezonabile vanzatorului, acesta poate refuza masura reparatorie solicitata si sa va ofere o alta.
Art. 11 legea 449/2003
(1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată
(2) O măsură reparatorie va fi considerată ca disproporţionată, dacă ea impune vânzătorului costuri care sunt nerezonabile în comparaţie cu cealaltă măsură reparatorie, luându-se în considerare:

a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele dacă nu ar fi existat lipsa de conformitate;

b) importanţa lipsei de conformitate;

c) dacă cealaltă măsură reparatorie ar putea fi realizată fără un inconvenient semnificativ pentru consumator.

(3) O măsură reparatorie va fi considerată ca imposibilă dacă vânzătorul nu poate asigura produse identice pentru înlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente

Alte discuții în legătură

Telefon cu defect dupa 2 zile mikloshorvath mikloshorvath Buna, am cumparat un telefon si dupa 2 zile, s-a blocat. Dupa scoatere/reintroducere a acumlatorului, s-a revenit. Insa telefonul am cumparat ca si cadou ... (vezi toată discuția)
Legea 449 dryw3r dryw3r va salut,am predat un telefon mobil pentru a fi reparat in garantie,deja are 2 luni da cand este la reparat ,nu s a rezolvat inca nimic,as vrea sa stiu care ... (vezi toată discuția)
Produs defectat in cadrul termenului de garantie dddgab dddgab Am cumparat un toaster care s-a defectat dupa 10 luni si cateva zile de la cumparare. Garantia este, conform certificatului, de 12 luni. Daca il voi da la ... (vezi toată discuția)