avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 958 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Drepturile cumparatorului in caz de produs neconform
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Drepturile cumparatorului in caz de produs neconform

Am cumparat un televizor LCD la 3999 din Carrefour ,l-au probat pe bancul de proba si parea a fi in regula.L-au luat tot ei de pe bancul de proba si l-au pus in cutie.Nu am fost atenta la modul cum l-au manevrat dar acasa l-am scos din cutie si am observat in coltul din dreapta sus pe ecran ca are o pata de 5 cm2 .L-am pus in functiune si pe ecran a aparut ca o spirala care se marea.
Imaginea era acolo compromisa.
L-am impachetat l-am dus la magazin dar nu era seful de magazin si angajatul nu mi l-a primit. Ce drepturi am si cum ar trebui sa abordez problema.
Mentionez ca la cumpararea produsului nu mi s-a eliberat certificatul de garantie spunandumi-se sa revin pe data de 30.11 .2014 cu factura sa mi se elibereze un certificat.
Ultima modificare: Marți, 25 Noiembrie 2014
Cld_gabriela, utilizator
Cel mai recent răspuns: Cld_gabriela , utilizator 13:11, 26 Noiembrie 2014
Initial contactati conducerea unitatii care a comercializat produsul
Daca nu solutionati,sesizati oficial autoritatea de protectie a consumatorului
Cld_gabriela a scris:


Mentionez ca la cumpararea produsului nu mi s-a eliberat certificatul de garantie spunandumi-se sa revin pe data de 30.11 .2014 cu factura sa mi se elibereze un certificat.



sigur o sa primiti certificatul de garantie ? intreb doar asa , ca pe asta nu am mai auzit-o pana acum.

in primul rand in certificatul de garantie ,una din caluzele de anulare a garantiei face referire tocmai la problema relatata de dumneavoastra .
modul de manipulare si transporul gresit , loviturile mecanice ...etc , acestea atrag dupa sine anularea garantiei.
nu vreau sa fiu Gigi Contra , dar o sa intampinati probleme si nu vad calea de rezolvare.
bonul de casa nu stiu cat ajutor o sa va aduca , din moment ce va lipsesc din documentele din setul care trebuia sa insoteasca aparatul.
din partea vanzatorului , eu vad un raspuns vag printr-o intrebare , certificatul de garantie il avteti ?
totusi , vorbim de Carrefour si in opinia mea este mai "gigant" decat multe institutii din Romania .
La acest "gigant" lucreaza niste oameni...romani.Fiind foarte aglomerat au facut acest gest de a nu imi elibera certificatul de garantie.Banuiesc(nu sunt sigura) ca acest certificat are un duplicat sau o copie ,deci ar trebui sa imi faca si ei dovada ca mi-a fost eliberat un asemenea document.Ba mai mult aceste raioane sunt supravegheate cu camere video si se poate vedea circuitul documentelor pe de-o parte si modul de manipulare(nu si puterea impactului sau a presiunii pe ecran care ar fi generat aceasta defectiune).Televizorul nu prezinta nici o urma vizibila pe carcasa de izbire....
Ultima modificare: Marți, 25 Noiembrie 2014
Cld_gabriela, utilizator
certificatele de garantie sunt emise de producator si se gasesc in amabalajul produsului , nu le tipareste nici Carrefour si nici alt supermarket .garantie o acorda doar producatorul , prin service-urile afiliate sau acreditate de ei pe teritoriul Romaniei ...deci , nu aveti ce document sa urmariti prin nici un circuit.
cred ca intuiesc ce s-a intamplat...in momentul ambalarii , baietii de la probe au uitat sa puna certificatul la loc in cutie...iar ecranele de tip LCD sau LED , sunt catodice , si sunt asa de firave ....nu trebui sa lasi urme de izbire pe ele , trebuie doar sa bruschezi putin televizorul si ...gata l-ai rezolvat.
mai mult , puteti dovedi ca ati transportat produsul acasa in bune conditii?...nu aveti cum !
sunt optimist de felul meu , si sper sa gasiti intelegere din partea dansilor , ca la ANPC , o sa mergeti cam degeaba ., lucrurile sunt prea clare in ce ati relatat ,
nu v-ati pus nici o intrebare , de ce tocmai pe 30.11.2014 sa reveniti ? atunci va baga Carrefour certificate de garantie ...problema asta se putea rezolva atunci , pe loc .
Legea nr. 449/2003 actualizata

Art. 9. - Vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru orice lipsă a conformităţii existentă la momentul când au fost livrate produsele.
Art. 10. - În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind acest produs, în condiţiile art. 13 şi 14.
Art. 11. - (1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.

Art. 19. - Garanţia este obligatorie din punct de vedere juridic pentru ofertant, în condiţiile specificate în declaraţiile referitoare la garanţie şi în publicitatea aferentă.

Alte discuții în legătură

Certificat de garantie pierdut mmem mmem Buna, Am pierdut certificatul de gatantie al unui produs electronic, mai am doar factura. Produsul a fost cumparat pe firma in urma cu un 1 si 8 ... (vezi toată discuția)
Garantie televizor Bogdan88 Bogdan88 Buna seara. In februarie 2008 am achizitionat un televizor marca Grunding din magazinul Flanco ( Tg-Jiu ). De la bun inceput de cand mi s-a facut proba la ... (vezi toată discuția)
Garantie inlocuire telefon danypopica danypopica Buna ziua. Am cumparat un telefon de pe un site, iar dupa 10 luni s-a defectat, l-am dus la magazin pentru a fi trimis in garantie, produsul a fost solutionat ... (vezi toată discuția)