Buna, am o mica dilema cu un dosar de dauna RCA si v-as fi deosebit de recunoscator daca m-ati sfatui :D. Situatia sta in felul urmator: eu pe motocicleta, un "destept" cu masina a iesit cu spatele din parcare(dreapta) fara a se asigura. M-a lovit in partea dreapta apoi am picat taras pe stanga. Deschis dosar de dauna la asig, s-au facut poze, inclusiv kilometraj (21000 km aprox). Initial asigurarea mi-a recomandat un service "deosebit" de bun si profesionist cu care lucreaza. M-am dus pe la ei dar nu am ramas cand am constatat ca cel care urma sa faca un deviz facea calcule in minte dupa ureche si m-a intrebat din ce material sunt fabricate carenele :O . Am decis sa fac o deplasare de 150 km in cel mai apropiat oras cu reprezentanta (Honda). Acolo mi s-a facut un deviz pe suma de 16.676,85 RON incl. TVA. pe care scrie la final astfel :
"Prezentul certificat atesta legal ca lucrarile executate sunt de buna calitate si sunt garantate conform prevederilor HG 394/1995 si 796/96. Carenajele motocicletelor nu se repara si nu se vopsesc."
Respectivele carene sunt din ceva material plastic, sunt vopsite in mai multe culori/straturi si pe deasupra si ceva autocolante. Cam asa arata:
[ link extern ]
. Doresc sa precizez ca motocicleta era inainte de eveniment in stare originala si f bine ingrijita. Initial am avut multe discutii/negocieri pe marginea necesitatii inlocuirii/vopsirii pieselor avariate. De ex. inspectorul de daune a vrut sa treaca revopsire la semnalizatorul cel mai putin julit (care de fapt este turnat in plastic negru - putin aberant). Pus in situatia de a explica de n ori de ce sunt anumite piese pe deviz, in cele din urma, am lamurit inspectorul de dauna, si am trecut la faza urmatoare: M-a sunat intr-o zi sa-mi spuna ca a gasit dansul un service ce face reparatii moto "de cea mai buna calitate" - in alt oras la 120 km #-o. Am vorbit telefonic cu respectivii si am ajuns la concluzia ca prefer sa schimb carenele dupa cod de culoare etc decat sa ma vad nevoit sa revopsesc tot si sa iasa o treaba "de mantuiala". Intre timp am cerut si calculul valorii la zi a motocicletei , valoare care pare-se e sub suma devizului. Facand o verificare, se pare ca am fost incadrat la starea de intretinere medie, desi, la moto din an 2001 cu 21000 km ma incadram la stare buna. Am adus inspectorului obiectiile de rigoare, dar se pare ca si asa, incadrat la stare buna, tot iese dauna totala. Mai departe mi s-a sugerat reparatie la service-ul gasit de ei, in cazul in care optez pt dauna totala mi s-a spus ca IMI VOR RETINE carenele si piesele avariate. Asta e partea care nu o inteleg, l-am intrebat si pe insp. de asig. de ce sa se retina 25% din valoarea la zi pt epava, iar apoi si piesele avariate, dansul mi-a spus ca asa fac toate asigurarile. Am hotarat sa merg pe varianta asta, convins ca faza cu recuperarea la carene si piese e o mare gogoasa menita a ma speria. Asta se intampla ieri, iar azi dimineata m-au sunat de la asigurari pe motiv ca au gasit o solutie ce bucura pe toata lumea : mi s-a oferit suma de 8000 lei cu posibilitatea de a pastra piesele avariate. Din ce inteleg eu, inspectorul si-a creat un atu fictiv cu care acum negociaza. Ma insel ? La valoare de deviz de aprox 3900 de euro, cu o valoare la zi a motocicletei de aprox 3550 de euro (2600 euro despagubire dauna totala), ei se ofera sa imi plateasca 8000 ron, adica aprox 1900 euro, oferindu-mi sansa de a pastra piesele avariate. In caz de dauna totala piesele astea in baza carei legi/norme se retin ? Imi cer scuze pt povestea lunga, am incercat sa acopar toate aspectele, sper sa aveti rabdare si sa ma sfatuiti ce sa fac mai departe.
Va multumesc, cu stima, Mihai