avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1092 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... "Negocieri" interesante dauna totala RCA
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

"Negocieri" interesante dauna totala RCA

Buna, am o mica dilema cu un dosar de dauna RCA si v-as fi deosebit de recunoscator daca m-ati sfatui :D. Situatia sta in felul urmator: eu pe motocicleta, un "destept" cu masina a iesit cu spatele din parcare(dreapta) fara a se asigura. M-a lovit in partea dreapta apoi am picat taras pe stanga. Deschis dosar de dauna la asig, s-au facut poze, inclusiv kilometraj (21000 km aprox). Initial asigurarea mi-a recomandat un service "deosebit" de bun si profesionist cu care lucreaza. M-am dus pe la ei dar nu am ramas cand am constatat ca cel care urma sa faca un deviz facea calcule in minte dupa ureche si m-a intrebat din ce material sunt fabricate carenele :O . Am decis sa fac o deplasare de 150 km in cel mai apropiat oras cu reprezentanta (Honda). Acolo mi s-a facut un deviz pe suma de 16.676,85 RON incl. TVA. pe care scrie la final astfel :

"Prezentul certificat atesta legal ca lucrarile executate sunt de buna calitate si sunt garantate conform prevederilor HG 394/1995 si 796/96. Carenajele motocicletelor nu se repara si nu se vopsesc."

Respectivele carene sunt din ceva material plastic, sunt vopsite in mai multe culori/straturi si pe deasupra si ceva autocolante. Cam asa arata: [ link extern ]
. Doresc sa precizez ca motocicleta era inainte de eveniment in stare originala si f bine ingrijita. Initial am avut multe discutii/negocieri pe marginea necesitatii inlocuirii/vopsirii pieselor avariate. De ex. inspectorul de daune a vrut sa treaca revopsire la semnalizatorul cel mai putin julit (care de fapt este turnat in plastic negru - putin aberant). Pus in situatia de a explica de n ori de ce sunt anumite piese pe deviz, in cele din urma, am lamurit inspectorul de dauna, si am trecut la faza urmatoare: M-a sunat intr-o zi sa-mi spuna ca a gasit dansul un service ce face reparatii moto "de cea mai buna calitate" - in alt oras la 120 km #-o. Am vorbit telefonic cu respectivii si am ajuns la concluzia ca prefer sa schimb carenele dupa cod de culoare etc decat sa ma vad nevoit sa revopsesc tot si sa iasa o treaba "de mantuiala". Intre timp am cerut si calculul valorii la zi a motocicletei , valoare care pare-se e sub suma devizului. Facand o verificare, se pare ca am fost incadrat la starea de intretinere medie, desi, la moto din an 2001 cu 21000 km ma incadram la stare buna. Am adus inspectorului obiectiile de rigoare, dar se pare ca si asa, incadrat la stare buna, tot iese dauna totala. Mai departe mi s-a sugerat reparatie la service-ul gasit de ei, in cazul in care optez pt dauna totala mi s-a spus ca IMI VOR RETINE carenele si piesele avariate. Asta e partea care nu o inteleg, l-am intrebat si pe insp. de asig. de ce sa se retina 25% din valoarea la zi pt epava, iar apoi si piesele avariate, dansul mi-a spus ca asa fac toate asigurarile. Am hotarat sa merg pe varianta asta, convins ca faza cu recuperarea la carene si piese e o mare gogoasa menita a ma speria. Asta se intampla ieri, iar azi dimineata m-au sunat de la asigurari pe motiv ca au gasit o solutie ce bucura pe toata lumea : mi s-a oferit suma de 8000 lei cu posibilitatea de a pastra piesele avariate. Din ce inteleg eu, inspectorul si-a creat un atu fictiv cu care acum negociaza. Ma insel ? La valoare de deviz de aprox 3900 de euro, cu o valoare la zi a motocicletei de aprox 3550 de euro (2600 euro despagubire dauna totala), ei se ofera sa imi plateasca 8000 ron, adica aprox 1900 euro, oferindu-mi sansa de a pastra piesele avariate. In caz de dauna totala piesele astea in baza carei legi/norme se retin ? Imi cer scuze pt povestea lunga, am incercat sa acopar toate aspectele, sper sa aveti rabdare si sa ma sfatuiti ce sa fac mai departe.
Va multumesc, cu stima, Mihai
Ultima modificare: Marți, 2 Iunie 2009
r0nni3, utilizator
Niciodata nu s-a pus problema de culpa comuna, nu e cazul, nici nu au adus in discutie chestia asta. Problema e ca a mai trecut ceva timp, timp in care domnul inspector mi-a spus ca dosarul e la biroul fraude, iar azi dimineata (08 iulie) am primit de la ei un fax cu o oferta de despagubire. In aceasta oferta se invoca un deviz intocmit de catre o firma dintr-un alt oras, la care nu am fost cu motocicleta avariata, nu am auzit de ei. Se mai invoca dealtfel si normele CSA cap III art 50 paragraful 5, referitor la ncesitatea(sau nu) inlocuirii pieselor reparate.
Pe scurt : a aparut asiguratorul cu un deviz efectuat de catre o firma la care ei au apelat, deviz in care au trecut la reparatie principalele piese avariate, care la reprezentanta producator au fost trecute pt inlocuire. Cine e mai in masura sa justifice repararea/inlocuirea ? Firma asta la care a apelat asiguratorul sau reprezentanta producator ? De care deviz se tine cont ? E normal sa se intocmeasca deviz de la distanta ? Ce parere aveti ?
Va multumesc pentru timpul acordat
Reprezentantele au interesul de a schimba tot ce se poate.De fapt cam in asta consta activitatea lor.Devizul de cost reparatie se face pe baza costului pieselor inlocuite + manopera proprie.Stabilirea operatiilor de inlocuire/reparare se poate face si dupa fotografiile facute de insp. daune avand un caracter estimativ, urmand ca la intrarea in reparatie/demontare sa se efectueze reconstatari pentru defectiuni ascunse.Reperatorul garanteaza reparatiile/inlocuirile facute.El stie ca nu-i sunt decontate lucrarile de proasta calitate.
Ramane sa alegeti daca doriti reperarea sau incasarea unei sume de bani (care sa fie cat mai mare !)Din pacate varianta a II-a este limitata de norme.
Faptul ca s-a recurs la un reparator oarecare poate fi datorat unei conventii privind efectuarea gratuita a evaluarii reparatiei.Receptia se face de catre proprietarul pagubit, deci va apartine decizia.
Ultima modificare: Miercuri, 8 Iulie 2009
nucu$, utilizator
In devizul de la reprezntanta e specificat "carenajele motocicletelor nu se repara si nu se vopsesc". Argumentele celor de la reprezentanta Honda au fost urmatoarele: In conditiile in care motocicleta avariata este una sport, carenajul joaca un rol f important in aerodinamica si stabilitatea/siguranta in condus. O carena reparata/lipita nu mai prezinta siguranta. Lipiturile se pot desface, crapaturile pot degenera din cauza vibratiilor motorului si/sau a curentilor de aer in mers, in conditiile in care carenajul este fixat direct pe cadru, cadru aflat in contact direct cu motorul.
Asta au spus cei de la Honda.
Eu aici as mai adauga faptul ca motocicletele astea vin din fabrica vopsite in niste modele tare destepte ca design, cu o serie intreaga de straturi de vopsele/lacuri si autocolante. Cand cumperi un motor platesti suficient si pentru asta. Rezultatul reparatiei oricum e discutabil chiar si facand abstractie de argumentele tehnice.

Scurt pe doi : daca nu accept reparatia numai la reprezentanta unde ajungem ? Devizul la reprezentanta e de dauna totala... eu unul vreau sa imi schimbe carenele sau sa imi dea banii si ma descurc eu cumva... nu vreau carpeli prin service-uri "agreeate" de catre asigurator. Ce sugerati ?
her, Mihai eu ce sa mai zic imi ofera pt. dauna totala 19600 ron la o masina din 2003 { KIA CARENS] masina de familie adica clasa mare pret catalog in 2003 21710 EURO pt. sinplu fapt ca am la bord 213000 KM. ,pe cind fabricantul da garntie 100000 km. 5 ani la tabla acum masina mea dupa normativele din RO, ORD, NR.20/2008 al CSA este uzata 70%
o masina care arata inpecabil si bine intretinuta, frate asta-i legea im RO cei de la CSA cind au facut legile au tinut cont decat de ASIGURATORI nu de consumatori MULTA,MULTA BAFTA si NOROC

PS.dute frate daca poti cat vezi cu ochi ca aci in ROMANIA este un mare C_ _ _ T eu ma gandesc fo
kala motocicleta mea e din 2001 , dar am doar 21500 KM, deh... e de sezon si de plimbari, nu merg cu ea la munca si la tara. Si pe mine la incadrare au vrut sa ma fraiereasca Generali, mizand pe faptul ca nu cunosc regulile si coeficientii. Dupa aplicarea vechimii si coeficientilor de corectie eu ies cu o uzura de aprox 30%, valoare ramasa aprox. 70%, dar nu se poate, nu merge depasit pragul starii de intretinere buna, asa ca am uzura 60% la 8 ani vechime. Si eu imi iau viteza din tara cand prind ocazia. E vai si-amar de tara asta si de poporul lui peste... :(

Alte discuții în legătură

O banala tamponare si r.c.a.-ul nu poate acoperi paguba! POPESCU NICULAE POPESCU NICULAE UN MERCEDES W126 AN 1983 ESTE TAMPONAT IN SPATE DE UN JEEP GRAND CHEROKEE 2007. ASIGURAREA POATE ACOPERI DECAT APR. 20 MIL. LA SERVICE MERCEDES NUMAI ... (vezi toată discuția)
Reparatie pe polita rca arhitectool arhitectool Buna ziua, In urma unui accident foarte grav, masina mea (care era parcata) a fost avariata iar eu m-am prezentat a doua zi cu polita RCA a vinovatului la ... (vezi toată discuția)
Accident, despagubire rca, dauna totala - legislatie felisc felisc Buna ziua, Am avut un accident, fiind nevinovat, partea vinovata avand RCA. Care sunt legile pe care trebuie sa le citesc sa fiu complet informat cu ... (vezi toată discuția)