avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 825 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Dreptul la indemnizatie de crestere a copilului - ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Dreptul la indemnizatie de crestere a copilului - masteranda

Buna ziua,

Sunt studenta anul I, la zi, la master in cadrul Universitatii Politehnica din Bucuresti (inscrisa in oct 2014). Nu sunt angajata si imi doresc un copil. Am inteles ca statutul de masteranda la zi imi da dreptul la indemnizatia de crestere a copilului, dar am auzit tot felul de pareri impartite, anumite persoane spun ca trebuie sa fi fost masteranda 12 luni inainte de nastere, altele spun ca in cazul studentelor sau masterandelor nu se mai tine cont cat timp ai fost inscrisa imainte de master.

Doresc sa stiu care sunt conditiile corecte pentru a putea planifica sarcina.

De asemenea va rog sa imi spuneti cu cat timp inainte si unde trebuie depus dosarul pentru indemnizatie si daca mai este obligatoriu sa intre si tatal in acest concediu, sotul nu lucreaza.

Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 16:02, 5 Decembrie 2014
1. Pentru a beneficia de indemnizatie pentru concediu crestere copil (CCC) trebuie ca in cele 12 luni premergatoare nasterii copilului (inclusiv luna nasterii) sa frecventati fara intrerupere cursurile de zi ale unei forme de invatamant.

2. - Cererea si actele necesare pentru indemnizatia pentru CCC se depun la Primarie in termen de 60 de zile lucratoare de la data cu care solicitati indemnizatia pentru CCC.
- Lista cu actele necesare o luati tot de la Primarie.

3. - Tatal copilului are dreptul (nu obigatia) sa intre cel putin o luna in CCC daca indeplineste conditiile.
- Daca indeplineste conditiile dar nu solicita CCC atunci se reduce CCC al dvs. cu o luna de zile.