avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 799 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Client misterios, contestare sanctiune
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Client misterios, contestare sanctiune

Buna seara,
Astazi a primit colegul meu raportul de la firma, facut de un client mister. A primit punctajul aproape 0, si este sanctionat(1600 ron). Dupa cum am auzit exista si o inregistrare audio.Colegul este cel mai bun, deci este imposibil sa ia punctajul aproape 0.
In raport existe niste mentiuni facut de catre clientul mister pe care nu sunt adevarate.
Ce putem sa facem ca raportul sa fie anulat?Macar exista vreo lege?
Cel mai recent răspuns: DinuX , utilizator 16:41, 8 Decembrie 2014
Valoarea sanctiunii mi se pare exagerata insa nu o sa ma refer la asta pentru ca nu sunt specialist. Nu stiu nici modul in care o poate contesta, incerc sa va ajut altfel.

Daca este politicos, are rabdare, stie sa prezinte produsele sau campaniile, ofera variante cand clientii isi exprima nemultumirea, nu raspunde la eventuale provocari verbale (totusi, acestea nu le sunt permise clientilor misteriosi) etc. deci respecta indicatiile date de cei care va instruiesc in privinta comportamentului fata de clienti si a prezentarii produselor, colegul dvs. ar trebui sa ceara atat inregistrarea audio cat si chestionarul completat de clientul misterios. In chestionar trebuie sa fie descrierea detaliata a vizitei si este foarte probabil ca isi va aduce aminte despre ce e vorba. Nu mi se pare corect sa fie sanctionat fara sa se poata apara.

Magazinul dvs. are camere de supraveghere? Sa ceara verificarea lor, chestionarele trebuie sa aiba date foarte exacte despre momentul desfasurarii vizitei (zi, ora, minut). Sunt cronometrati multi timp si poate clientul misterios a exagerat, a denaturat etc. De ex. putea scrie ca a asteptat 10 minute pana a venit cineva sa il intrebe ce vrea sa cumpere iar pe camera sa se vada ca de fapt au fost doar 3 minute. Sau ca vanzatorul in loc sa il serveasca statea de vorba cu colegii si asta a durat minute in sir. Din inregistrari se poate vedea cat a asteptat pana a fost servit, cat timp au stat de vorba, care a fost atitudinea colegului fata de client etc.

Este foarte posibil sa fie refuzat insa, tinand cont de cat de mare e sanctiunea, cred ca este contestabila indiferent de cum s-a comportat.

Sper sa va poata ajuta colegii mei specialisti in dreptul muncii.



Despre ce raport si ce sanctiune este vorba? Dati-ne mai multe detalii despre situatia respectiva, cum s-a ajuns la asa ceva si cine si cum a sanctionat?
Este vorba despre un raport negativ facut de un client misterios (mister, cum ii spune utilizatorul) care a facut o vizita la magazinul unde lucreaza utilizatorul.

Clientul misterios viziteaza diverse magazine, joaca rolul unui client real interesat de achizitia unor produse sau servicii, dar pe parcusul vizitei evalueaza angajatii si aspectul magazinului. Dupa vizita, completeaza un chestionar, oferind informatii despre vizita realizata. Partea interesanta este ca primeste un scenariu, pe baza caruia este pus in diverse situatii de cumparare. Scenariile sunt simple. De exemplu, clientul misterios poate sa faca o vizita la un magazin de retail. Pe langa faptul ca trebuie sa urmareasca aspecte legate de curatenia din magazin, clientul misterios trebuie sa observe si atitudinea angajatului fata de el, numele angajatului cu care a interactionat sau numele angajatului pe care l-a avut de observat, aspectul fizic al angajatilor.

Despre mystery shopping:
[ link extern ]

Pe scurt, o firma care vrea sa-si monitorizeze angajatii angajeaza o firma de mystery shopping; firma asta trimite periodic pe cineva care se preface ca vrea sa cumpere ceva. ''Spionul'' intocmeste un raport dupa ce pleaca de la magazin unde descrie tot ce s-a intamplat de cand a intrat pana cand a iesit din magazin.
Ala care a fost la magazinul unde lucreaza utilizatorul a facut un raport de groaza iar angajatul a fost sanctionat cu 1600 lei. Nu stiu ce putea sa ii faca (sau nu) clientului ca sa i se aplice o asemenea sanctiune, nu cred ca l-a scos in suturi din magazin. De aceea este important sa stie ce contine raportul, o persoana rau intentionata poate scrie usor chestii denaturate si greu verificabile in chestionare. In ce conditii pot aplica angajatorii sanctiuni cat un salariu maricel?


Raportul facut de acea societate nu are nicio valoare juridica.
Si cum poate contesta sanctiunea? Utilizatorul pomeneste de anularea raportului, daca acel raport nu are valoare juridica inseamna ca si sanctiunea este neintemeiata (sau abuziva sau cum s-o fi numind corect), nu?

Alte discuții în legătură

Mystery shopping Leonard Turcitu Leonard Turcitu Buna ziua, Sunt salariat la o multinationala si luna aceasta am primit vizita unui mystery shopping care pt. a efectua raportul vizitei a folosit ... (vezi toată discuția)
Bună ziua, lucrez în cadrul unei companii de vânzări, unde ... Lefter Iuliana Lefter Iuliana Bună ziua, Lucrez în cadru unei companii de vânzări, unde lunar se trimit anumite persoane numite mistery shhoper pentru consiliere. Din păcate noi nu ... (vezi toată discuția)
Penalizare abuziva ContSters113648 ContSters113648 buna seara,am si eu o intrebare legata, de sanctiunile din codul muncii. mi s-a facut un test la locul de munca de catre un angajat al unei firme care se ocupa ... (vezi toată discuția)