Este vorba despre un raport negativ facut de un client misterios (mister, cum ii spune utilizatorul) care a facut o vizita la magazinul unde lucreaza utilizatorul.
Clientul misterios viziteaza diverse magazine, joaca rolul unui client real interesat de achizitia unor produse sau servicii, dar pe parcusul vizitei evalueaza angajatii si aspectul magazinului. Dupa vizita, completeaza un chestionar, oferind informatii despre vizita realizata. Partea interesanta este ca primeste un scenariu, pe baza caruia este pus in diverse situatii de cumparare. Scenariile sunt simple. De exemplu, clientul misterios poate sa faca o vizita la un magazin de retail. Pe langa faptul ca trebuie sa urmareasca aspecte legate de curatenia din magazin, clientul misterios trebuie sa observe si atitudinea angajatului fata de el, numele angajatului cu care a interactionat sau numele angajatului pe care l-a avut de observat, aspectul fizic al angajatilor.
Despre mystery shopping:
[ link extern ]
Pe scurt, o firma care vrea sa-si monitorizeze angajatii angajeaza o firma de mystery shopping; firma asta trimite periodic pe cineva care se preface ca vrea sa cumpere ceva. ''Spionul'' intocmeste un raport dupa ce pleaca de la magazin unde descrie tot ce s-a intamplat de cand a intrat pana cand a iesit din magazin.
Ala care a fost la magazinul unde lucreaza utilizatorul a facut un raport de groaza iar angajatul a fost sanctionat cu 1600 lei. Nu stiu ce putea sa ii faca (sau nu) clientului ca sa i se aplice o asemenea sanctiune, nu cred ca l-a scos in suturi din magazin. De aceea este important sa stie ce contine raportul, o persoana rau intentionata poate scrie usor chestii denaturate si greu verificabile in chestionare. In ce conditii pot aplica angajatorii sanctiuni cat un salariu maricel?