avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 529 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... lnstituirea tutelei
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

lnstituirea tutelei

Buna seara,

As dori un sfat pentru rezolvarea urmatoarei probleme. Tatal meu a decedat acum un an, iar in apartamentul in care locuia a ramas bunicul meu (pe numele caruia se afla apartamentul). Problema este urmatoarea: am stabilit de comun acord cu fosta sotie a tatalui meu si cu sora sa ( a bunicului) ca bunicul va ramane in apartament, iar de el va avea grija o femeie. Precizez ca bunicul nu vede si nu înțelege ce i se spune si nu are niciun certificat medical care sa ateste acest lucru. Eu sunt singurul mostenitor legal al bunicului. Cum le pot impiedica pe aceste femei sa nu imi ia apartamentul si in acelasi timp sa ma conving ca bunicul va fi tratat in mod corespunzător? De asemenea precizez ca sunt studenta si nu locuiesc in acel oraș. Va mulțumesc anticipat.
P.s. "instituirea curatelei:
Ultima modificare: Luni, 22 Decembrie 2014
anamaria67, utilizator
Cel mai recent răspuns: im82 , utilizator 11:51, 26 Decembrie 2014
În ceea ce privește vocația soției aveți dreptate. Nu am înțeles exact situația de fapt.

În ceea ce privește actele încheiate de către bunic nu există nici o certitudine că acesta nu va încheia în timpul vieții acte juridice pe considerenul că este bolnav. Depinde mult de notar, de tipul actului pe care ar vrea să-l încheie, etc.
Un eventual contract de întreținere încheiat de către bunic cu o terță persoană ar schimba mult situația. Odată autentificat un astfel de contract ar fi extem de dificil să se dovedească dacă bunicul avea sau nu consimțământ la momentul încheierii lui, dacă nu era pus sub interdicție la acel moment. Un proces având caobiect un astfel de contract durează foarte mult și de regulă are un rezultat destul de imprevizibil.