avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 425 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Arhiva asociatiei de locatari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Arhiva asociatiei de locatari

Buna ziua,
Va rog sa-mi spuneti unde trebuie sa stea arhiva asociatiei de locatari de la fostul administrator avand in vedere ca nu avem sediu sau o camera special amenajata sub cheie sa nu poata veni nimeni si sa rascoleasca prin acte si sa dispara din ele.(ma refer strict la conducere , presedinte,adm.cenzor).Poate sta la un membru din comitet?
Si a doua intrebare: cum se face predarea arhivei, in ce conditii ca sa nu se trezeasca maine , poimaine fostul admin. cu vorbe ca lipseste ceva.(este vorba de 8 ani)
Cel mai recent răspuns: Psihosex , utilizator 10:26, 8 Februarie 2019
Arhiva poate sta la un membru din comitet.
Se recomanda sigilarea intr-o cutie tip expeditie postala, se sigileaza cu data si e in regula.
Arhivele mai mari de 3 ani se pot casa, mai putin statele de plata salarii (care se arhiveaza separat).
documentele contabile se arhiveaza 9 ani, deci mai bine toate actele le pastrati 9 ani plus statele 50 ani
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Daca aveti un subsol, cumparati un modul de suspendat - gen mobilier de bucatarie - si il montati in subsol pe un perete. Depozitati acolo tot ce aveti ca arhiva. Cand va mai trebuie spatiu, mai cumparati un modul.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Actele justificative de venituri şi cheltuieli, registrele contabile, facturile, registrul de intrare-ieşire...se păstrează 10 ani calculaţi fără anul în care au fost întocmite, respectiv se pot selecţiona abia când începe al 11-lea an. Bugetul de venituri şi cheltuieli, statele de plată...se păstrează 50 de ani.
Sunt situaţii în care bugetul de venituri şi cheltuieli se păstrează permanent, adică nu se distruge niciodată.
Pentru detalii, trimiteţi mesaj privat.
Ultima modificare: Miercuri, 31 Decembrie 2014
Ionica Porumbel, Consultant in arhivarea documentelor
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Eu am afirmat ca se pastreaza 3 ani deoarece in instanta se prescriu sumele ce depasesc 3 ani.
In al doilea rand in cazul unei asociatii nu avem, de regula venituri: sa nu confundam cu o societate comerciala.
In al treilea rand bugetul de venituri si cheltuieli afirm ca in 90% din cazuri nu se intocmeste asa ceva. El e un document formal. In primul rand lipseste capitolul VENITURI, asociatia fiind non-profit.

Si nu in ultimul rand, reamintesc ca am intrat in era informatica si e un anacronism sa zici ca se pastreaza 50 de ani un stat de plata la o femeie de serviciu: eu am pledat pentru latura practica, nu precizari legale care nu mai sunt de actualitate.

Reamintesc ca s-au desfiintat si celebrele carti de munca: acum totul este in calculatoarele statului ...

Alte discuții în legătură

Arhiva danielharaga danielharaga Buna ziua , Va rog......cati ani se tine arhiva unei asociatii de proprietari ??? Multumesc.. (vezi toată discuția)
Arhivare SIE SIE Cat timp de la emiterea unui document fiscal se pastreaza? Ma refer la declaratia 200, 260 si altele, emise de anafg. O zi buna! (vezi toată discuția)
Timpul legal de pastrare acte salarii Isabela68 Isabela68 Imi poate spune cineva care este timpul legal de pastrare a actelor de salarii? Si ma refer aici nu numai la statele de salarii, care se pastreaza 50 de ani. ... (vezi toată discuția)