avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 415 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Refuz returnare bani produs defect
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Refuz returnare bani produs defect

Am cumparat cadou de Craciun un elicopter in valoare de 120 de ron de la unul dintre magazinele de jucarii mari. Produsul s-a defectat la cateva minute de utilizare, fapt constatat si de service-ul magazinului. Conform textului mandatului de primire produse spre verificare pe care l-am semnat la predarea elicopterului catre angajatul magazinului, in urma examinarii produsului si constatarii responsabilitatii societatii pentru defectarea acestuia, "clientul isi poate exercita drepturile de primirea aceluiasi produs, schimbarea cu un produs nou sau returnarea banilor". Din moment ce jucaria s-a defectat de la sine nu am dorit schimbarea acestuia cu unul nou pentru a nu o pati din nou. Insa domnul de la receptia magazinului in loc de returnarea banilor dorea sa emita un voucher cu valoarea egala cu cea a elicopterului, pentru achizitionarea de alte produse. Din moment ce jucaria a fost cadou de la "Mosul", iar copilul si l-a dorit foarte mult si nu a fost tocmai ieftin nu doresc sa cumpar alte produse ci sa achizitionez un elicopter dintr-un alt magazin de la un alt producator de jucarii. In plus i-am mentionat domnului ca eu am semnat acel mandat, cu anumiti termeni pe care atat eu cat si retailer-ul se obliga sa le respecte. Domnul a spus ca nu poate sa faca nimic, ei au afisat un panou pe perete pe care este mentionat ca se elibereaza un voucher, iar daca nu dorim voucher-ul si nici produsul - elicopterul defect- atunci ii pare foarte rau ca ne pierdem banii.
Intrebarea mea este daca poate fi tras magazinul la raspundere pentru returnarea banilor? Respectiv care are mai mare valoare juridica/contractuala - in lipsa unui termen mai bun- acel mandat semnat de mine si prezentand stampila retailer-ului sau panoul afisat pe holul magazinului?
Cel mai recent răspuns: adrianak72 , utilizator 18:27, 5 Ianuarie 2015
O notificare prin avocat catre vanzator prin care sa-i atrageti atentia ca incalca legea, este posibil sa va coste la fel sau chiar un pic mai mult decat jucaria. Din pacate cererile dvs verbale sau scrise nu prea ii sperie pe ei. Anuntati si Protectia Consumatorilor
Ultima modificare: Luni, 5 Ianuarie 2015
MYRA CIMPEAN , Avocat

Din moment ce jucaria s-a defectat de la sine nu am dorit schimbarea acestuia cu unul nou pentru a nu o pati din nou.


Legea 449/2003 prevede:
Art. 13
Consumatorul poate solicita o reducere corespunzatoare a pretului sau rezolutiunea contractului in oricare dintre urmatoarele cazuri:
a) daca nu beneficiaza nici de repararea, nici de inlocuirea produsului;
[ link extern ]

Deci daca au un produs identic cu care sa vi-l inlocuiasca nu sunt obligati sa va restituie pretul. Doar daca nu au e ilegal sa va ofere un voucher si are sens sa va adresati ANPC. Nu puteti fi obligata sa acceptati o alta jucarie chiar daca are un pret identic sau apropiat cu acela al celei initiale.

Ceea ce au scris: "clientul isi poate exercita drepturile de primirea aceluiasi produs, schimbarea cu un produs nou sau returnarea banilor" poate induce convingerea ca un cumparator are de ales intre aceste variante insa nu e asa. Propozitia e un rezumat al art. 11 si 13 din legea pe care o puteti citi la link-ul pe care vi l-am pus.
Ultima modificare: Luni, 5 Ianuarie 2015
Ares-3, moderator
Va multumesc pentru raspunsul prompt respectiv pentru lamurire si sfat :)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Restituire bani comerciant - produs defect Betty06 Betty06 As vrea sa stiu daca un comerciant imi poate refuza restituirea banilor atunci cand returnez un produs cumparat deja defect de la el. Mentionez ca am cumparat ... (vezi toată discuția)
Returnarea banilor pentru un produs in garantie adi21 adi21 Buna ziua, Am achizitionat o sura de calculator acum cateva luni. Aceasta sursa s-a defectat in garantie, drept urmare a fost inlocuita. Sursa inlocuita ... (vezi toată discuția)
Returnare produs la un magazin artizanal sebastianflaviu sebastianflaviu Bună ziua, Deja de două zile sunt amânat pentru a mi se returna contravaloarea produsului pe care l-am cumpărat de la un magazin artizanal din ... (vezi toată discuția)