Buna ziua,
va doresc, tuturor, un 2015 prosper si sanatate!
Va rog, respectuos, sa ma ''luminati'' in problema de mai jos:
Fiica mea a lucrat intr-un magazin, in care inventarul se facea din 3 in trei luni.
Angajarea in functia de lucrator comercial a fost facuta intre doua inventare. A lucrat aproximativ 3 luni. Inainte de primul inventar la care trebuia sa participe alaturi de toti angajatii, fiica mea si-a depus cererea de incetare a contractului de munca, intrucat isi gasise un alt job mai bine platit. I s-a aprobat cererea, cu acordul partilor si renuntare la preaviz, dar i s-a cerut suma de 3000 lei cu titlu de garantie , pt ca, in caz de lipsuri in inventarul ce urma sa se sfarseasca dupa incetarea contractului ei de munca, angajatorul sa fie ''acoperit''. Incetarea contractului a fost operata in decembrie 2012, inventarul a fost inchis in ian 2013.La inventar au fost lipsuri, care oricum fusesera , in sume variabile, de la un inventar la altul, inca dinaintea angajarii ei, informatie pe care am aflat-o recent de la contabilul angajatorului.
Suma de 3000 de lei, i-am dat-o eu,angajatorului, in calitate de parinte,iar administratorul, in calitate de angajator mi-a scris, semnat personal si stampilat, in decembrie 2012, un proces verbal de predare-primire a sumei, in care precizeaza ca el, subsemnatul in calitate de administrator al sc...srl, a primit suma de 3000 lei , cu titlu de garantie, de la mine , in calitate de parinte al angajatei xy. Dupa finalizarea inventarului, in ian 2013, aceluiasi adminstrator i-am solicitat un document pe care l-a semnat personal si stampilat, in care precizeaza ca nu are vreo pretentie prezenta, trecuta sau viitoare , in ce priveste activitatea desfasurata de xy in functia de lucrator comercial in cadrul respectivei sc...srl.
Precizez ca la incetarea contractului de munca, in decembirie 2012, fiica mea a semnat inclusiv statul de plata si fluturasul si lista de acordare a tichetelor de masa, drepturi ce i se cuveneau pt ultima perioada lucrata, dar care NU i-au fost inmanate(nici banii , nici tichetele) , fiindu-i retinute cu acelasi titlu de garantie.
In urma demertsurilor ulterioare, am inteles ca odata ce a semnat pt acele drepturi, nu mai pot fi revendicate, insa dorim recuperarea sumei de 3000 lei pe care i-am dat-o acestui administrator, prin proces verbal de predare -primire, in care s-a precizat ca suma a fost pretinsa cu titlul de garantie, intrucat, tot in urma demersurilor noastre, am aflat ca suma respectiva NU se regaseste in evidentele contabile ale respectivei perioade, ceea ce , noi apreciem ca demonstreaza ca am fost inselati cel putin cu aceasta suma de 3000 lei pe care acest administrator, sub pretextul inventarelor cu ''gauri'' dintotdeauna, ne-a pretins-o cu titlu de garantie dar si-a insusit-o in interes personal.
In acest moment dorim sa ii facem o notificare prin care sa cerem restituirea sumei de 3000 lei pe care i-am dat-o in decembrie 2012, iar intrebarea noastra este daca el nu intelege ''cu vorba buna'', noi avem temei legal pt a depune plangere penala in vederea recuperarii sumei respective? ( avem documentele originale semnate si stampilate de el, cele mentionate aici).
Intrebarea noastra este daca ne putem indrepta cu plangere penala pentru inselaciune si abuz de incredere, sau in temeiul altor prevederi legale,daca nu accepta de buna voie sa ne inapoieze suma de 3000 lei si daca suntem in termenele legale in care putem demara astfel de actiuni, avand in vedere ca suma respectiva a fost data cu titlu de garantie in decembrie 2012.
Cineva ne-a spus ca am putea sa solicitam inclusiv dobanzi pt suma respectiva.... dar noi vrem doar suma pe care i-am dat-o si atat.
Multumim anticipat pentru raspuns,
Toate cele bune,
Cu aleasa consideratie,
Maria Marinescu
(mariamarinescu2011@gmail.com)