avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 351 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... De 5 ani discriminare salarială
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

De 5 ani discriminare salarială

Bună ziua! Am să încerc să fiu cât mai scurt în problema cu care mă confrunt. Este vorba de salariul/solda de merit (lucrez ca bugetar), care a fost introdusă în mod abuziv în salariul/solda de bază doar acelora care în anul 2009 au beneficiat de ea. Din octombrie 2013 am făcut câteva plângeri superiorilor. Răspunsurile tuturor, ocolind cu ”eleganță” problema discriminării la care făceam referire, au fost că legile sunt rezultatul exclusiv al ”presupusei” inechități și că rezolvarea solicitării mele de a schimba cadrul legislativ, pentru a beneficia de același salariu/soldă ca și colegii care au aceeași vechime și funcție, dar care au introdus acest salariu/soldă de merit, excedează responsabilitățile lor. Legile menționate de ei, sunt: HG nr. 0154/2010 pe care nu am de unde să o studiez; Anexa IV din Legea 330/2009; OG 1/2010. Acolo unde e vorba de salarii de merit că nu se mai acordă începând cu 2010, au spus că e vorba doar de ”salarii de merit” nu și de ”solde de merit”. (am încercat să le explic că solda e sinonim cu leafă, salariu etc, dar răspunsul lor a fost că DEX-ul nu este lege); anexa VII din Legea 284/2010 etc. Nu mai lungesc cu ce mi-au răspuns ei, (pot să vă trimit toate plângerile și răspunsurile) iar eu am invocat tot timpul Declarația Universală a Drepturilor Omului Art. 1, Art. 7, Art. 23, Art. 30, Art. 41 și Art. 53 din Constituția României, Art. 14 din CEDO, Art. 5 alin 4 din OUG nr 1/2010 și Art. 5 (2) din Legea 138/1999.
Întrebări:
1. ce șanse de câștig am, dacă acționez în instanță instituțiile care se fac responsabile de această discriminare?;