Sunt administrator la o asociatie de proprietari cu 3 angajati cu contract de munca, incepand din 04.04.2006, (administratorul si doua femei de serviciu).
Nu am platit intotdeauna la timp impozitele catre stat (exemplu catre casa de sanatate), in prezent fiind cu plata la nivelul lunii iulie 2014, Una dintre femeile de serviciu a primit cardul de sanatate, cealalta nu, cu mentiunea ca nici una dintre ele nu mai au un alt loc de munca. Evident ca trebuie sa platim la zi impozitele, dar totusi, cum de una a primit si cealalta nu? - inafar de faptul ca trebuie sa virez catre stat impozitele la zi - ce ar trebui sa fac pentru a rezolva si problema femeii de serviciu care nu a primit cardul, aceasta figurand la Casa de Asigurari de sanatate ca neasigurata?! Va multumesc.
Va facei probleme degeaba. Chiar daca sunteti in urma cu platile, toti cei mentionati de dvs. sunt asigurati in sistemul de sanatate. Puteti verifica acest lucru pe saitul casei judetene de sanatate - este acolo o aplicatie destul de simpla.
La intrebarea despre a fi sau a nu fi asigurat in sistemul de sanatate, poate sa va raspunda si medicul de familie.
Faptul ca nu a primit cardul de sanatate se poate din mai multe motive avand in vedere ca acestea au venit prin posta, cu scrisoare recomandata. Daca nu a fost gasita acasa, postasul i-a lasat un aviz pentru a lua recomandata de la oficiul postal. Probabil ca nu a gasit nici avizul, plicul a stat la posta cam 10 zile dupa care s-a reintors la casa de sanatate.
Sa mearga acolo, sa se intereseze.
Ideea este ca tocmai asta am facut. Am mers la Casa de Sanatate si de acolo am aflat ca angajata nu este asigurata (si am intrat si eu pe aplicatie si din pacate nu este asigurata). Am verificat si toate documentele 112 (la indicatia unei persoane care lucreaza la finante) si nu am gresit - in toate este specificat ca angajata este asigurata.
Daca spuneti ca D112 este corecta (atentie la date, CNP), nu stiu ce sa zic. Chiar nu mi s-a intamplat ca sa avem o asemenea problema.
Cred ca ar trebui sa mergeti, tot la Casa de sanatate si sa aveti la dvs. arhiva de la D112. Discutati cu cineva care se pricepe, nu discutati la ghiseu ca s-ar putea sa va spuna ca nu este asigurata si basta - " nu vedeti cata treaba avem?".
Toate datele din D112 se "raspandesc" peste tot. Verificati si la CAS, poate aveti vreo surpriza si pe-acolo... Oricum, banii pe care-i virati pentru salariata dvs. merg undeva, asa ca trebuie sa vedeti unde merg...
Succes!