Exista 2 posibilitati de a vi se rezolva problema, ambele eludate de administrator si ambele usor de facut, dar care presupun vointa si bun-simt de a fi puse in practica:
- administratorul sa se duca in fiecare luna la firma de salubrizare si sa declare numarul de persoane care locuiesc efectiv in bloc in luna respectiva. Contractul este facut initial orientativ, dupa care, lunar, are posibilitatea sa modifice numarul de persoane pentru care sa fie facturat serviciul respectiv.
- administratorul sa imparta factura la numarul de persoane care locuiesc lunar efectiv in bloc, indiferent daca numarul scade sau creste fata de contract. In unele luni cota va fi mai mare, in alta mai mica pentru 1 persoana.
In HG 1588/2007 este clara prevederea, iar el nu poate invoca altceva:
Art. 34. - Cheltuielile care sunt determinate de numarul persoanelor care locuiesc in condominiu si nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de masura se repartizeaza proportional cu numarul de persoane care locuiesc sau desfasoara activitati in cladire in luna pentru care se calculeaza lista de plata si reprezinta cheltuielile asociatiei pentru: apa rece, calda si canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde de consum; energia electrica utilizata pentru functionarea instalatiilor comune; colectarea deseurilor menajere, vidanjare.
Puteti sa faceti o reclamatie scrisa catre presedintele asociatiei in care sa mentionati si aceste argumente pe care vi le-am scris mai sus, inclusiv prevederile legale.
Ar trebui sa va recalculeze intretinerea macar pentru lunile in care ati sesizat si nu a avut bunul simt sa se conformeze posibilitatilor de a actiona sau prevederilor legale.
Daca nu rezolvati la asociatie, faceti o reclamatie scrisa catre primarie, la compartimentul de
Relatii cu asociatiile de proprietari.
Nu e o solutie sa ajungeti in instanta deoarece cheltuielile ar fi mult mai mari decat ce ati putea obtine.