avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 728 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Neridicarea produsului de catre client din service
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Neridicarea produsului de catre client din service

Buna ziua. In calitate de vanzator produse electrocasnice vreau sa ma lamuresc in legatura cu o problema. M-am intalnit cu acest caz recent si nu am stiut cum sa-l rezolv. In iunie 2014 un client a adus la magazinul meu un aspirator pentru trimitere in service. L-am preluat ca magazin, l-am trimis prin curier la service-ul autorizat, produsul a venit inapoi la magazin in timp util(sub 15 zile calendaristice), clientul a fost anuntat telefonic si via SMS ca produsul a fost reparat dar nu a venit sa si-l recupereze. Acum o saptamana clientul s-a prezentat la magazin ca vrea sa-si recupereze aspiratorul. Produsul respectiv a fost casat din cauza ca nu a fost ridicat din magazin intr-o perioada de 6 luni. Intrebarea mea este: Exista vreo reglementare legala cu privire la aceasta problema? Magazinul are vreo obligatie legala sa pastreze produsul pana cand clientul vine sa si-l ridice sau exisa vreo posibilitate legala in care intr-un termen de "x" zile de neridicare produsul sa fie considerat "abandonat" si sa intre in custodia magazinului urmand ca acesta sa se dispenseze de el in ce metoda doreste? In cazul in care clientul face reclamatie la ANPC acesta are castig de cauza sau nu? Mentionez ca in PV intocmit la magazin nu exista stipulata nicio conditie care sa informeze clientul ca daca nu-si ridica produsul intr-un anumit termen il pierde definitiv. As aprecia un raspuns din partea unor profesionisti. Multumesc,
Cel mai recent răspuns: ctarnoveanu , utilizator 23:53, 29 Ianuarie 2015
Produsul respectiv a fost casat din cauza ca nu a fost ridicat din magazin intr-o perioada de 6 luni.

Termenul este prevazut in vreo procedura interna a firmei dvs.? Legislatia nu acopera acest aspect, ce se face cu obiectele reparate si neridicate. In plus, nu prea inteleg cum ati putut casa un produs care nu va apartinea / nu il aveati in patrimoniu. Cum ati facut casarea propriu-zisa, ce ati facut cu aspiratorul? L-ati donat, l-ati vandut la licitatie, l-ati distrus?
Sau macar ati anuntat clientul (ca atunci cand a venit produsul din service) ce intentionati sa faceti daca nu vine in termen de X zile sa il ridice?

casat= distrus si dat la ROREC. Clientul nu a putut fi anuntat pentru ca nu a mai raspuns la telefon. A venit la magazin si a spus ca si-a schimbat numarul de telefon. Am putut lua legatura cu el doar in prima luna de la lasarea lui in service. A fost anuntat ca aspiratorul a venit reparat, a fost reanuntat dupa 3,5, 10,15 zile atat telefonic cat si prin sms si de fiecare data am primit doar promisiunea ca va veni. Dupa cele 15 zile scurse de la venirea din service orice legatura cu clientul a incetat, nu a mai putut fi contactat. Intrebarea mea este: Are vreo baza legala sa solicite ridicarea produsului acum dupa aceasta perioada? Reamintesc, lasat in service in iunie 2014, venit dupa el ianuarie 2015.
Problema cred ca se pune invers: stiti dvs. ca ati avut baza legala sa casati produsul? Spuneti-o si va dau dreptate, n-am probleme in a recunoaste cand gresesc pentru ca tot timpul avem ceva de invatat.
Am mai zis: nu exista prevazut in legislatie un termen in care clientul caruia i s-a reparat un produs este obligat sa vina sa il ridice ca altfel il pierde. Nu l-a dus la amanet.
La fel nu exista nici vreo prevedere care obliga magazinul sau service-ul sa tina produsul la infinit pana cand se gandeste clientul (sau nu) sa vina dupa el, nu? Bun, am inteles ca totul tine de procedura interna a magazinului sau a service-ului, nu? Atata timp cat este specificat in procedura si clientul este informat eu ar insemna ca sunt "acoperit"? Si ca sa contracarez intrebarea pusa a 3-a oara daca stiu eu vreo baza legala pentru asta, intreb eu : Stiti vreo baza legala care sa-i permita clientului sa lase in grija magazinului sau a service-ului pe o perioada foarte mare un produs fara a primi acordul celor din urma?

La fel nu exista nici vreo prevedere care obliga magazinul sau service-ul sa tina produsul la infinit pana cand se gandeste clientul (sau nu) sa vina dupa el, nu?

Nu exista insa in opinia mea nici nu-l puteti trata ca pe un bun abandonat. A fost lasat in magazin, deci pe spatiul dvs., nu intr-un loc public de catre cineva necunoscut si a ramas acolo nerevendicat la infinit.
Aspiratorul v-a fost incredintat pentru reparare iar la momentul primirii nu i-ati adus la cunostinta omului ca daca nu vine dupa el in timp de X luni de la reparare il veti distruge (casarea iese din discutie, contabila dvs. va poate informa asupra procedurii de casare). Pana la urma, de ce ati distruge un bun functional? Doar pentru ca va ocupa locul? Zic si eu.

Poate ca daca ati informa in scris oamenii ca sunt obligati sa isi ia produsele reparate intr-un timp definit ati fi protejat de eventuale plangeri pentru distrugere de bunuri; poate, nu stiu. Discutia depaseste domeniul legislatiei protectiei consumatorilor, poate o vede vreun coleg specialist si ne lamureste.

Alte discuții în legătură

Clienti neseriosi , ce pot face oktagsm oktagsm sunt detinatorul unui service gsm , problema mea este in felul urmator am clienti care isi lasa telefoanele la reparat si vin dupa 6 luni chiar si 2 ani ... (vezi toată discuția)
Garantie telefon mobil Myhai007 Myhai007 Buna ziua, Am trimis un telefon la garantie acesta neavand program publicu a trebuit sa il duc la firma X. Telefonul avea mai multe probleme: nu se auzea cand ... (vezi toată discuția)
Pot, am dreputul sa refuz preluarea unei comenzi si onorarea acesteia. Nicu2015 Nicu2015 Buna ziua. Doresc sa pun doua intrebari care au ca rezultat final aceeasi actiune, decizie din partea magazinului online de a NU prelua o comanda telefonica, ... (vezi toată discuția)