Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Nu m-am exprimat corect. Întocmesc Dp in condițiile arătate mai sus de Dvs. Nelamurirea mea era legată de completarea registrului de casa de către Adm . Dacă eu încasez si fac unele plăti atunci eu trebuie sa scriu aceste operațiuni. Dacă Adm la întocmirea reg de casa uita sa treacă o Dp sau o chitanța atunci cine este răspunzător?
Aici pe forum sunt oameni care lucreaza zilnic cu operatiuni de casa, dar care indeplinesc, cumulat mai multe functii - administrator, casier, contabil...
La dvs. este ciudat ca administratorul intocmeste RC, desi este o vorba - se leaga la cap, desi nu-l doare.
Controlul asupra operatiunilor de casa trebuie exercitat numai de catre cenzor si presednte, pe cand administratorului trebuie sa i se scoata din Fisa postului aceste prerogative.
Zic acest lucru in conditiile aratate de dvs. - adica asociatia are in statul de functiuni, functia de casier, functie de sine statatoare; astfel ca, discutati cu conducerea asociatiei sa aseze activitatile in matca lor, puneti aceste lucruri in Fisa postului fiecaruia.
Daca nu se renunta la - administratorul intocmeste RC pe calculator, lucrati cu Dp pe care sa le inregistrati in Registrul de evidenta a documentelor si numai dupa ce le semneaza conducerea - insa va spun de pe acum ca o sa va loviti de faptul ca persoanele respective nu sunt in sediul as. prop. atunci cand aveti nevoie, o sa uitati ba de una sau de alta si o sa va aflati in situatia in care ati predat niste bani fara aprobarile necesare...
Deci vedeti cum faceti si scapati de aceasta joaca, ca de fapt lucrul cu banii, nu este o joaca!
In sistemul bugetar un contabil nu are voie sa fie si casier.
Asadar, casierul face incasari si plati si intocmeste registrul de casa.
Contabilul verifica acest registru de casa.
Daca administratorul tine registrul de casa si raspunde de soldul casei, acel casier, in fapt, este un simplu incasator, nu casier in adevaratul sens al cuvantului.
Dar in prcatica gasim astfel de situatii.
Asadar, lasati-l pe administrator sa intocmeasca registru de casa si, implicit, sa raspunda de soldul casei.
Dumneavostra puteti sa tineti manual un regitru de casa ca sa aveti dovada miscarii banilor de catre dumneavostra. Se pare ca administratorul, care este si contabil, digitalizeaza informatia si face un regsitru de cala electronic.
Cum s-a spus aici, il puneti pe administrator sa va semneze documentul dumneavostra care are valoare de justificare.
Acum, ma intreb: ce face cenzorul. El ar trebui sa organizeze fluxul informational...
Va rog sa-mi spuneti ce studii de specialitate sau obligatorii trebuie sa aiba casierul asociatiei de proprietari,sau nu este nevoie de studii economice...Va multumesc !