euely a scris:
Presedintele mi-a comunicat sa nu le platesc factura aferenta lunii Septembrie si eu am ramas in casa cu suma respectiva, ca mai apoi tot Presedintele Asociatiei sa imi spuna ca trebuie sa o scot din casa cu Dispozitie de Incasare...si m-am conformat.
Faptul ca presedintele a decis sa nu platiti o factura catre aceasta firma e in regula, tot asa cum poate decide sa nu achitati orice alta factura catre orice alt furnizor.
Ceea ce este de neinteles insa e faptul ca ati scos o suma de bani din casierie cu acea "Dispozitie de plata/incasare". Asa scrie pe dispozitii "plata/incasare" si de aici probabil mica confuzie: in cazul scoaterii banilor din acsierie se taie cuvantul "incasare" si ramane valabil "plata". Dar cu ati platit acea suma? Cine este cel ce a semnat pe aceasta "dispozitie" ca a primit banii si in ce scop? Dispozitia are acolo rubrici cu datele de identitate ale celui ce primeste banii, scopul, data, semnatura...
O asemenea scoatere de sume din casierie se practica, de exemplu, cand cineva (administrator, casier, membru comitet...) merge sa procure ceva din oras (rechizite, chitantiere, detergent...) si pentru ca nu are bani in buzunarul personal primeste pe aceasta "dispozitie" suma de XX lei. Face cumparaturile si revine la asociatie in zilele urmatoare cu chitantele sau bonurile de casa pe baza carora a achizitionat materialele. Atunci se intocmeste un raport de cheltuieli si se depune restul de bani in casierie (dispozitie de incasare) ori mai primeste bani daca a cheltuit mai mult....
Asadar, ce ati facut dumneavoastra cu banii pe care i-ati luat din casierie in baza acelei dispozitii de plata? In buzunarul cui sunt banii si in ce scop?