euely a scris:
La cererea presedintelui asociatiei am scos din casa cu dispozitie de plata suma neplatita catre UPC, semnand tot dansul, insa suma a ramas in casa.
Daca presedintele a semnat ca a primit suma de bani, aceasta trebuia efectiv scoasa din sertar, data in mana presedintelui iar dispozitia de plata trebuia inregistrata in registrul de casa la "plati".
Daca ati inregistrat in registrul de casa suma ca "platita" si in realitate banii au ramas in casa, in sertar, soldul din registru nu mai corespundea cu realitatea, aveati "plus in casa" ceea ce nu este corect. Daca intr-o gestiune cat de mica, la un chiosc, se gasesc 10 lei plus in casa, amenda este usturatoare.
Mai tarziu cand a observat ca UPC ne tot trimite facturi, mi-a cerut sa o scot din casa cu dispozitie de incasare tot pe numele lui si eu sa o introduc din nou in casa in fondul de reparatii.
E o joaca de hotii si vardistii! Pai daca ati scos-o odata din casa, asa cum am citat mai sus, acum de ce sa mai scoateti iar aceeasi suma? Ati creat un plus in sertar dublu fata de soldul din registrul de casa. Ca sa va convingeti trebuia sa numarati in acea zi banii din sertar sa vedeti daca aveti aceeasi suma cu soldul din registru.
Iar introducerea din nou in casa, probabil pe o dispozitie de incasare, a facut sa reduceti diferenta dintre casa si sold la jumatate. Dar tot ati ramas cu o suma plus in casa fata de sold.
Toate aceste operatiuni de tezorerie sunt fara logica si in afara reglementarilor stabilite la nivel national prin regulamentul operatiunilor de casa. Si nu au nici o legatura cu facturile, contractele, datoriile...
Lucrul cu casa este simplu: tot ce intra in casierie, intra pe baza de document (chitanta sau dispozitie de incasare) si se inregistreaza in registrul de casa iar banii efectiv se aseaza in sertar sau in casa de bani; tot ce iese din casierie, iese pe baza de document (chitanta sau dispozitie de plata) si se inregistreaza in registrul de casa iar banii efectiv se scot din sertar sau din casa de bani predandu-se celui ce incaseaza. In urma oricarei operatiuni soldul din registrul de casa trebuie sa fie egal cu suma de bani existenta efectiv in casierie.
Intrebarea este: cum este legal sa procedez eu ca administrator si contabil in ce priveste suma neplatita (38.32 lei)?
Daca discutam de relatia cu furnizorul de servicii aveti doua variante: 1. o platiti; 2. nu o platiti
Daca discutam de casa si soldul casei, constati acum care este diferenta intre soldul efectiv si soldul scriptic. Poate fi 38,32 lei sau multiplu acestei sume in functie de cate ori v-ati jucat cu dispozitiile de plata si incasare si daca ati dat cuiva banii ori sunt in sertar.
Conform legii inregistrarile in contabilitatea se pot indrepta in maxim 30 de zile de la constatarea sau depistarea lor. Cum? printr-o operatiune inversa fata de cea gresita. Daca aveti un cenzor ori un contabil este posibil sa-si aminteasca de operatiunea de stornare, de posibilitatea intocmirii unui mic raporor explicativ sau a unei note contabile pe baza carora se regleaza greseala din registrul de casa.
Cum trebuie sa procedeze presedintele pentru a rezilia contractul fara a plati facturile trimise de ei?
Presedintele sa inainteze o adresa catre firma in care sa le aduca aminte ca in data de... cu adresa nr... a solicitat rezilerea contractului si renuntarea la serviciile acelei firme si sa le solicite a opri facturarea in continuarea pentru un serviciu inexistent.
De regula aceasta firma trebuie anuntata cu o luna de zile inainte de a renunta la serviciile lor. Eu am facut o reziliere de contract fara sa astept si sa le mai platesc inca 30 de zile pentru ca in ziua cand m-am saturat de ei (aveau dese defectiuni) am luat aparatura in brate si le-am predat-o, ocazie cu care am facut si cerearea de reziliere a contractului. Dar ei au mai facturat inca o luna. Nu le-am platit si am primit dupa vreo 6 luni o simatie de la o firma de recuperari care ameninta ca ma vor actiona in instanta daca nu achit pana la data de....
Am scanat procesul verbal de predare a jucariilor cu data si semnatura de primire a reprezentantului firmei si le-am spus ca e pacat sa ajungem in instanta unde vor pierde pentru ca am dovada ca eu nu am mai beneficiat de serviciile lor, acele jucarii fiind absolut necesare ca sa primesc semanlul lor. Le-am spus ca nu am timp sa merg in instanta iad daca voi primi citatia voi angaja un avocat caruia vor trebui tot ei sa-i plateasca in final onorariul ce era de vreo 10 ori mai mare decat suma facturata de ei dupa predarea efectiva a jucariilor.
Au trecut de atunci vreo 5-6 ani si este liniste totala.