avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 697 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Am voie sa cer inlocuirea unui produs cand acesta are ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Am voie sa cer inlocuirea unui produs cand acesta are un defect din fabrica?

Buna ziua,
Vineri, 30 ianuarie, am facut comanda la o firma pentru un carucior care mi-a fost livrat luni, 2 februarie prin curierat. Pe certificatul de garantie se specifica ca trebuie sa se efectueze probe de functionare a produsului si ca trebuie sa mi se inmaneze manualul de instructiuni. Proba de functionre nu s-a facut, manualul de instructiuni nu l-am primit, dar nu asta e problema. Rotile a trebuit sa le montez eu, dar cand am vrut sa le montez pe cele din spate am constatat ca produsul are un defect din fabrica care ma impiedica sa montez rotile pentru a functiona optim, practic, roata din spate, dreapta nu poate fi montata. Am sunat la firma pt a cere inlocuirea produsului, le-am spus ca nu am nici manualul de instructiuni, mi-au trimis un mail im care imi explicau cum se monteaza,in ceea ce priveste inlocuirea caruciorului, mi-au spus ca vor trimite pe cineva sa-mi ia caruciorul, sa-l duca in service, sa-l repare si sa mi-l aduca in cateva zile. Bineinteles ca am refuzat categoric, cererea mea fiind sa mi se inlocuiasca produsul , nu sa mi-l repare, pentru ca nu mi se pare logic sa cumpar un produs nou care este stricat de la bun inceput. Cand au vazut ca insist, mi-au spus ca dupa ce ajunge in service si dupa ce se constata ca are intradevar un defect din fabrica, poate il vor inlocui, dar trebuie sa astept cateva zile.Eu le-am trimis si mail cu poze atasate pentru a vedea defectul. Am voie sa cer inlocuirea caruciorului cu un altul in perfecta stare de functionare? Daca tot le-am trimis si poze, chiar este necesar sa astept cateva zile pentru a se constata ceea ce este evident?Daca intr-un final ei refuza sa-mi inlocuiasca produsul si insista pe repararea lui, ce trebuie sa fac? Sincer, l-am cumparat pentru a ma folosi de el imediat ce a fost livrat si nu prea sunt dispusa sa mai astept cateva zile pt a face acest lucru, mi se pare mai simplu sa-mi aduca alt carucior iar acesta care este defect sa-l puna la vanzare dupa ce il repara. Imi puteti da un raspuns va rog privind problema mea?
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 18:11, 6 Februarie 2015
Daca nu vor sa inlocuiasca bunul aveti la dispozitie 10 zile lucratoare pentru denuntarea contractului. O sa primiti contravaloarea bunului dar platiti cheltuielile de transport inapoi la vanzator.

Art. 7. - (1) Consumatorul are dreptul de a denunţa unilateral contractul la distanţă, în termen de 10 zile lucrătoare, fără penalităţi şi fără invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cădea în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevăzut pentru exercitarea acestui drept începe să curgă:
a) pentru produse, de la data primirii lor de către consumator, dacă au fost îndeplinite prevederile art. 4;
b) pentru servicii, din ziua încheierii contractului sau după încheierea contractului, din ziua în care obligaţiile prevăzute la art. 4 au fost îndeplinite, cu condiţia ca întârzierea să nu depăşească 90 de zile.
(2) În cazul în care comerciantul a omis să transmită consumatorului informaţiile prevăzute la art. 4, termenul pentru denunţarea unilaterală a contractului este de 90 de zile şi începe să curgă:
a) pentru produse, de la data primirii lor de către consumator;
b) pentru servicii, de la data încheierii contractului.
(3) Dacă în perioada celor 90 de zile informaţiile prevăzute la art. 4 sunt furnizate consumatorului, termenul de 10 zile lucrătoare pentru denunţarea unilaterală a contractului începe să curgă din acel moment.

Art. 4. - (1) Consumatorul trebuie să primească, în scris sau pe un alt suport durabil la dispoziţia sa şi la care are acces, în timp util, în perioada executării contractului şi până cel mai târziu în momentul livrării, următoarele:
a) în cazul bunurilor care nu sunt destinate livrărilor către terţi, confirmarea informaţiilor prevăzute la art. 3 alin. (1), dacă acestea nu au fost transmise, în condiţiile prevăzute la alin. (1), înainte de încheierea contractului;
b) condiţiile şi modalităţile de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală, pentru cazurile prevăzute în prezenta ordonanţă, sub forma clauzei următoare: "Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunţă la cumpărare, fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului", redactată cu caractere îngroşate. În cazul omiterii acestei clauze, produsul sau serviciul este considerat livrat fără cerere de comandă din partea consumatorului, conform prevederilor art. 14;
c) sediul, numărul de telefon/fax, precum şi adresa de e-mail ale comerciantului, la care consumatorul poate să-şi prezinte reclamaţiile;
d) informaţiile privind service-ul postvânzare şi garanţiile oferite;
e) condiţiile de denunţare unilaterală a contractului, atunci când acesta are o durată nedeterminată sau o durată mai mare de un an.
(2) Dispoziţiile prevăzute la alin. (1) lit. a), b), d) şi e) nu se aplică în cazul serviciilor a căror execuţie este realizată cu ajutorul unei tehnici de comunicaţie la distanţă, dacă aceste servicii sunt furnizate o singură dată şi facturarea lor este efectuată de operatorul de comunicaţie.
aleinstintin, OG 130/2000 din care ati citat dvs. a fost abogata anul trecut in iunie, la intarea in vigoare a OUG 34/2014. Acum termenul este de 14 zile si mai sunt modificari, despre dreptul de retragere, obligatiile profesionistului si ale consumatorului se poate citi aici (incepand cu art. 11:
[ link extern ]

claudiatenea, pare sa fie lipsa de conformitate si in acest caz aveti dreptul sa solicitati inlocuirea lui. Daca l-ati fi folosit, oricat d eputin, nu puteati ''sari'' peste reparatie insa dvs. spuneti ca nici nu l-ati putut monta.
Va sfatuiesc sa le trimiteti o notificare in care sa scrieti ca solicitati inlocuirea produsului cu altul, conf. Art. 9, 10 si 11 (1) din Legea 449/2003:

Art. 9
Vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existenta la momentul cand au fost livrate produsele.

Art. 10
In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul sa i se aduca produsele la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire, in functie de optiunea consumatorului, conform art. 11, sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului ori de rezolutiunea contractului privind acele produse, in conditiile art. 13 si 14.

Art. 11
(1) In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura reparatorie, inlocuirea sau repararea produsului in functie de optiunea sa, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionata.
[...]
(4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele.
[ link extern ]

Sau sunati-i, ca sa scurtati timpul, spuneti-le ca v-ati informat si conf. acestor articole solicitati alt carucior, in caz contrar urmand sa va adresati ANPC - poate ii convingeti. Daca nu vor aveti doua variante: acceptati reparatia sau va adresati ANPC.
Folositi-va si ce scrie la Art. 11 (4) - insistati pe un termen scurt pentru raspuns tinand cont ca aveti nevoie de carucior urgent, nu? :)
multumesc frumos pt raspuns. Intr-un final, in urma insistentelor, au acceptat sa imi inlocuiasca caruciorul, acesta fiind livrat chiar a doua zi fiind in perfecta stare de functionare.
Ma bucur :) Nu stiu daca ati insistat in urma sfaturilor de pe forum sau pentru ca asa sunteti dvs., razbatatoare, important este ca din ce in ce mai multe firme respecta drepturile consumatorilor.
Sa-l folositi sanatosi!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Protectia consumatorului - produs nefunctional ruxandra02 ruxandra02 Buna ziua, Am achizitionat un produs electronic (TV) care in termen de 3 zile lucratoare s-a dovedit a fi nefunctional. Conform legii inteleg ca ar trebui ... (vezi toată discuția)
Produs cumparat acum un an, trimis de 3 ori in service si tot defect este ContSters307758 ContSters307758 Buna ziua, Am o tableta cumparata acum un an si pana acum a fost trimisa in service de 3 ori. In continuare am aceleasi probleme cu ea.Rrevine din service, ... (vezi toată discuția)
Returnare. Alexandruuu Alexandruuu Buna ziua. Am o intrebare. Acum cateva zile mi-a fost cumparat cadou un telefon samsung B5722 dual sim dintr-un magazin Vodafone din Piata ... (vezi toată discuția)