avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 933 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Refuzul acordarii garantiei de produse si/sau servicii
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Refuzul acordarii garantiei de produse si/sau servicii

In ultimul an, am intalnit tot mai multe cazuri in care se refuza acordarea garantiei pentru un produs, ori pentru un serviciu efectuat. Mai mult, atitudinea cu care esti tratat este dura, uneori agresiva si cu replici de tipul: "asta este politica firmei! Daca nu va place, mergeti in alta parte!" sau: "asa ne-a spus seful si directorul", sau "distribuitorul nu ofera garantii", sau "firma noastra isi selecteaza clientii!" cateva cazuri concrete: in vara anului trecut, la un mall "selgross" a aparut ca promotie un panou solar pentru incarcarea bateriei auto de la bricheta (panoul se poate pune pe bordul masinii). Pretul fiind atractiv, am vrut sa-l achizitionez pentru un proiect de inventie-ca parte de alimentare. Pe mabalaj, sfecificatiea importatorului-care era si distribuitor: "importatorul ofera o garantie de 30 de zile." costul panoului solar: 100 ron. Am intrebat seful de departament, care a dat din umeri, spunand ca atat se ofera garantia de catre...distribuitor!!! Un alt exemplu: cu ocazia a 30 de ani de casnicie, am dorit sa-i fac cadou sotiei o tigaie de teflon marca tefal. Tigaia fiind din gama celor semi-profesionale si stiind ca firma tefal-franta ofera garantii cuprinse intre3 si 5 ani pentru asemenea produse, am intrebat ce garantie se ofera. Mi s-a raspuns ca pentru nici un fel de asemenea porduse-tigai de teflon, ori chiar oale de presiune-chiar marca tefal, indiferent de pret (unele avand preturi se de 2-3 milioane), distribuitorul nu ofera garantie!!! In afara preturilor suficient de mari, mai exista un aspect deosebit: chiar in cazul unor produse periculoase, cum ar fi o oala de presiune, sau chiar o butelie, comerciantii nu ofera nici o garantie. Mai mult, se abuzeaza de lipsa de educatie juridica minima a majoritatii cumparatorilor, fiindu-le refuzat derptul de returnare al produselor achizitionate, pe motiv ca nu-i intereseaza ce spune legea, deoarece acestea sunt dispozitiile firmei! Si in incheiere si un apect pozitiv pe aceeasi tema-chiar daca singular, in ce priveste garantia pentru incaltaminte: vara trecuta, am achizitionat de la firma decathlon o pereche de pantofi sport de cca. 40-45 lei, din material sintetic-nu piele naturala. Surpriza: firma acorda garantie de 2 (doi) ani chiar si pentru acest produs, la acest pret!!! Chiar daca normal ar fi ca o pereche de cizme de iarna de 3-4 chiar 5-7 milioane, sa fie vandute cu certificat de garantie-dar nu sunt! In privinta noilor becuri economice cu led, desi exista importatori si comercianti care ofera aceeasi garantie ca si producatorul (2-3-5 ani), majoritatea refuza-indiferent de pret, spunand ca intra la categoria "consumabile"pentru care nu se acorda garantii-in pofida garantiiulor producatorilor! Stim dintr-o serie de cazuri mediatizate, ca deseori, refuzul de acordare a garantiilor a fost facut ca urmare a imposibilitatii de justificare a provenientei importurilor marfurilor puse la vanzare dar mai ales, in cazul marfurilor "pirat" care concureaza cu marfurile realizate de firmele reale. Din pacate, se pare ca lipsa de controale pe aceadsta tema, a produs un adevarat miraj de afaceri in aceasta bresa! Inchei, cerand scuze pentru scrierea cu majuscule, dar mi-am spart ochelarii de vedere de aproape.
P.s.
In constanta, exista unul dintre magazinele de desfacere a produselor gen "teleshoping", cu multe produse scumpe-dintre care majoritatea, electronice si electrice. Am dorit sa achizitionez un mixer si am intrebat in prealabil de garantie. Mi s-a rspuns mai mult decat taios ca nu se ofera nici un fel de garantie, dacat 30 de zile, specificandu-se in incheierea discutiei: "nu ne intereseaza ce spune legea, garantia legala este de 30 de zile pentru produsele electro-casnice-electrice si electronice, in baza bonului valabil fara stampila! La oale de presiune, vase teflonate, precum si la mobilier, etc., nu se ofera garantie! Mergeti si reclamati unde doriti dvs. Daca nu va place!
Ultima modificare: Luni, 9 Februarie 2015
Ares-3, moderator
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 08:25, 16 Februarie 2015
In privinta scrierii cu majuscule: daca dvs. vi s-au spart ochelarii inainte de a scrie mesajul mie puteau sa-mi pocneasca atunci cand am dat peste blocul scris cu majuscule. Sa nu mai faceti de-astea daca vreti sa va raspunda cineva.

In privinta cazurilor semnalate sa nu va suparati pentru ce o sa spun: ma cam indoiesc ca ati avut personal de a face cu toate aceste exemple fie si doar pentru ca obligatiile comerciantilor nu depind de ceea ce ofera producatorii, importatorii, distribuitorii etc. - adica oricine din lantul comercial de dinaintea lor iar ei (comerciantii) stiu foarte bine asta.

In privinta magazinului din Constanta: cumparati si daca nu-si respecta obligatiile (2 ani garantie la produsele de folosinta indelungata) ii puteti reclama. Altfel sunt doar discutii fara rost.

Scrisul cu majuscule-pentru care inca odata imi cer scuze-nu se datoreaza faptului ca mi s-au spart ochelarii de vedere, ci deficientelor de vedere datorita carora trebuie sa port ochelari! Cei care sufera de asemenea afectiuni, inteleg foarte bine ce inseamna-ceilalti n-au cum! Este ca si cum am lua la rost, ori chiar la bataie pe cineva care, datorita deficientelor de auz si in pofida protezei auditive, vorbeste mai tare decat maximul cu care sensibilitatea fiecaruia poate suporta, acuzandu-l ca ne-a afectat grav auzul!!! Chiar daca majoritatea inteleg perfect si nu fac nici un fel de remarci in acest sens!
Intr-alta ordine de idei, desi spuneti ca: "In privinta cazurilor semnalate sa nu va suparati pentru ce o sa spun: ma cam indoiesc ca ati avut personal de a face cu toate aceste exemple (...)", ma vad nevoit sa va spun ca acestea sunt cateva dintre problemele cu care m-am confruntat personal in ultimii ani, iar ecuatia in care dvs. puneti girul de incredere, nu are nici un fel de lagatura cu realitatea, in contextul in care nu pot fi acuzat nici direct si nici indirect de MINCIUNA in cele relatate!
Marturisesc sincer, este regretabil-dar, oarecum specific culturii inserate poporului roman in decursul ultimelor decenii-de a transforma pagubasul in pagubitor, pe cei agresati in agresori, femeile si fatele violate in prostituate care au atras in scopuri cel putin josnice, barbati inocenti si cu o probitate socio-morala vecine cu sfintenia!
Insa, deoarece ne aflam pe un foarte onorabil si frumos for de consultatie juridica, inclin sa cred in prezumtia de nevinovatie, la fel de tare ca si in cel dintai cetatean al Raiului: talharul cel din dreapta lui Hristos!
Cu privire la ceea ce vand comerciantii, consider ca, sunt obligati a cunoaste ca, intre LEGE, politicile interne ale fiecrui agent economic si regulile stabilite in mod individual dupa alte criterii decat cele legale, de catre fiecare producator, importator, reprezentant, distribuitor, etc., NIMENI NU POATE FI MAI PRESUS DE LEGE!
Fiecare este obligat sa cunoasca legile, ca si una dintre specificatiile de baza ale unei anumite legi: NECUNOASTEREA LEGII, NU POATE ABSOLVI DE CONSECINTELE NERESPECTARII ACESTEIA!
Mai mult, poate constitui o circumstanta AGRAVANTA! Cum poate sa vanda cineva un produs fara garantie, ori sa-l vanda cu practica de inselaciune, spunand cumparatorului, fie ca "distribuitorul/importatorul NU OFERA GARANTIE", fie ca "GARANTIA OFERITA DE IMPORTATOR/DISTRIBUITOR ESTE DE 30 DE ZILE, IN BAZA BONULUI DE CASA!"???
In situatia in care daca ceri sa ti se dea scris aceasta declaratie, refuza acesta!
Comerciantul nu poate depine mai mult de un importator, decat de LEGILE TARII SI CELE INTERNATIONALE LA CARE ROMANIA A ADERAT SI AU FOST RATIFICATE DE PARLAMENT SI PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL! Mai mult, este hilar a spune cuiva ca -de exemplu-nu conteaza ca firma Tefal ofera garantie intre 3-5 si pana la 10 ani, produselor sale!
Conteaza ca un obscur (ca entitate reala, cu ca si cifra de afaceri!) importator, reprezentant zonal/local, sau distribuitor, calca in picioare legile tarii, calca in picioare legislatia UE care prevede ca in intreg spatiul statelor membre ale UE, garantia minima a produselor serviciilor este valabila si identica celei eliberate de producator, ia decizia peste toti ceilalti, de a nu oferi garantie, de a oferi o garantie falsa, infatisand termenul de returnare de 30 de zile al produsului, drept garantie oferita, ori ofera alta garantie net inferioara celeI STIPULATA DE LEGe, ca si celei oferite de catre producatorul REAL! Consultati cazuistica la fata locului-atat la Ministerul de Finante, cat si aceea ce se afla la ORGANELE DE SPECIALITATE: ANPC, ANAF, POLITIE, etc. si veti vedea ce spun statisticile reale-nu cele gen electoral: majoritatea produselor pirat, ori provenind din alte surse decat cele corecte, sunt sunt produse vandute fara garantie, cu "garantie" de 30 de zile, cu o garantie inferioara celei specificate de catre producatorul real, legislatia UE si legile tarii! Ca fost jurnalist de investigatii speciale, am cunoscut multe cazuri, avand dincolo de acei "Acari Paun" de tip "Kamikadze", despre care presa si rganele de pe la noi mai mult tac-asadar, avand dincolo de aceste "aparente" foarte bine platite pentru sacrificiul lor, "Stele" de prima marime de ordin politic, juridic, ori din alte "zone sensibile"! Ca atunci cand s-a descoperit importul de catre asemena "marimi politice" a unui intreg vapor -"Hamadeh Shipping" de bulion procesat cu rosii cultivate in zona 0 si 1 de la Cernobal: bulion radioactiv cu destinatia consumului uman! Chiar daca toata lumea cunostea acest lucru teribil!
TACEREA IMBRACA UNEORI ASPECTE AGRAVANTE-CA SI INACTIUNEA, CA SI ACTIUNEA STATICA, LA FEL CA SI INFATISAREA SI/SAU REDIRECTIONAREA PARTIALA A ADEVARULUI!
Revin acum, in final, citand: "In privinta magazinului din Constanta: cumparati si daca nu-si respecta obligatiile (2 ani garantie la produsele de folosinta indelungata) ii puteti reclama. Altfel sunt doar discutii fara rost."
Cu alte cuvinte, cumpara-ti un apartament, o masina, sau altceva cu ochii (semi) inchisi, fa pe prostul si mergi sa reclami! Poate-poate, dai peste cine nu trebuie sa aplice legea! Iar daca nu-ti place, cheltuieste sanatate, bani si timp, prin tribunale si...
"Cam atat-restul-discutii fara rost!" Sau cum a iesit dupa DE CATEVA DECENII, " o vorba din popor " (dar care este acel popor???): "Pana la Dumnezeu, ne mananca sfintii!..."
IN ACEST CONTEXT, DE FAPT, CUM ESTE CORECT: "VOI, CEI CE INTRATI AICI, LASA-TI-VA ORICE SPERANTA!" sau "VOI, CEI CE INTRATI, AICI LASA-TI-VA ORICE SPERANTA!" ???...
CONCLUZIA???
APELE LIN-CURGATOARE, TACEREA DIN TOIUL FURTUNII SI APARENTELE INSEALA!
IAR DISCUTIILE TOATE AR FI CU ROST, DACA CINE TREBUIE SA-SI FACA DATORIA, SI-AR FACE-O, DIN MOMENTUL IN CARE A ALES ACEASTA CALE!
MACAR TOT ATAT DE CONSTIINCIOS PRECUM O FAC CEI CE INCALCA LEGEA-FIE SI INDIRECT, PRIN "FORMAREA DE OPINII"-IN SENSUL DE A-I FACE PE OAMENII DE RAND SA-SI PIARDA ORICE NADEJDE, MAI ALES ATUNCI CAND SI UNDE SUNT TOATE SANSELE SI LEGEA INSASI SE AFLA DE PARTEA LOR-INDIVIDUALIZAND PANA LA DISIMULAREA TOTALA DIN CONTEXTUL GENERAL-AJUNS FENOMEN LA SCARA MARE-A UNOR CAZURI, PE ZI CE TRECE MAI EVIDENTE! PANA CAND, ILEGALITATEA INSASI, SE METAMOR-FOZEAZA IN LEGALITATE, IN POFIDA OPTIUNII COVARSITOARE A POPORULUI INSUSI!
Ultima modificare: Duminică, 15 Februarie 2015
COTYS, utilizator
Oricat de absurd vi s-ar parea, reclamatiile se fac dupa achizitionarea unui produs sau serviciu deci daca doriti informatii despre cum sa procedati in cazul in care vi se incalca drepturile de consumator va ajutam cu drag.
Sper sa nu fie nevoie, adica sa dati de acum inainte doar peste comercianti corecti, insa daca totusi vi se intampla deschideti un nou topic cu problema concreta pe care o aveti pentru ca acesta se inchide.
Multumesc pentru intelegere.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Garantie incaltaminte 30 sau 60 zile cyan cyan Legea 449/2003 Art. 17. - Consumatorul trebuie să informeze vânzătorul despre lipsa de conformitate [b]în termen de două luni de la data la care a ... (vezi toată discuția)
Garantia dupa falimentul firmei?? ContSters156394 ContSters156394 Buna ziua. Daca astazi achizitionez un produs de la firma X, avand garantie, sa zicem 3 ani, iar peste un an, X falimenteaza si la un timp dupa faliment (dar ... (vezi toată discuția)
Importator si distribuitor exclusiv si oficial Adrian111 Adrian111 Buna ziua, Am contactat un producator din Germania pentru lista de preturi si produse. Acesta ma indrumat catre distribuitorul din Romania. Am contactat si ... (vezi toată discuția)