avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 610 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Contract prestari servicii
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Contract prestari servicii

Am o problema, va rog ajutati-ma sa o descalcesc.
Acum doua saptamani socrul meu a incheiat un contract prestari servicii cu o firma. De semnat, a semnat fara sa se uite in contract, asa cum se procedeaza deobicei. Agentul care a venit acasa i-a descris serviciul respectiv in culori foarte frumoase, fara sa-l lamureasca asupra partilor mai putin placute.
Contractul e facut pe un an de zile, plata se face lunar, dar in caz de forta majora (nu se specifica care ar fi acele situatii de forta majora) contractul se poate rezilia inaintea implinirii termenului de 1 an, cu plata cheltuielilor pentru serviciile prestate si......a unei sume de 500 euro.
Nedumerirea mea este ca acest contract (exemplarul socului meu) nu poarta un nr. de contract si in plus de asta nu a fost avertizat ca in caz ca nu poate plati sau ca nu mai vrea sa continue sa primeasca serviciile respective va plati acea suma de 500 euro, i s-a pus in fata si l-a semnat. Aceasta clauza mi s-a parut abuziva intrucat ea nu este contrabalansata de o discutie prealabila cu clientul, ci este ferma. Cu alte cuvinte, nu mai esti in stare sa platesti, te priveste, noua ne dai 500 euro.
Cand i-am aratat aceasta clauza, discutand cu el inainte despre faptul ca prestarea acestor servicii sunt "frectie la un picior de lemn" si dupa ce m-am uitat peste contract....am crezut ca face infarct.
Intrebarea mea este, daca societatea respectiva, notificata fiind ca se doreste din partea clientului rezilierea contractului, are sanse in instanta sa obtina acesti 500 euro?
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 13:51, 15 Iunie 2009
in mod normal, da , este posibil ca societatea prestatoare de servicii are sanse de a castiga, deoarece, atunci cand semneaza un contract, orice persoana art trebui sa studieze cu atentie clauzele existente intr-un contract, in special atunci cand avem de semnat un contract de adeziune, unde clauzele sunt prestabilite, fara a exista posibilitatea unei negocieri pe marginea lor. In plus, pornindu-se de la faptul ca persoana care a semnat este o persoana cu capacitate deplina de exercitiu, care isi poate asuma obligatii contractuale, avand deci discernamant , aceasta nu poate invoca faptul ca nu s-a discutat verbal , deoarece nu avem de-a face cu un contract verbal.
cred ca ar trebui sa vedeti daca acest contract indeplineste conditiile legale, pe legea concurentei, protectiei consumatorului, vanzarii produselor (am un lapsus) de exemplu, mi se par abuzive conditiile
Multumesc pntru raspunsuri. Mi se pare abuziva acea prevedere cu plata celor 500 euro, cu atat mai mult cu cat este posibil ca un om, beneficiarul serviciului respectiv, sa nu mai poata plati de la un moment dat incolo. Deci vreau sa spun ca atata timp cat a putut plati factura lunara a facut-o, de la un moment dat incolo nu mai are bani. Deci e abuziv sa ceri bani pentru ceea ce nu prestezi. Celelalte conditii ale contractului sunt in regula sau discutabile, dar aceasta, cu plata daunelor catre prestator daca nu mai are bani sa continuie abonamentul....intrece orice bun-simt.
Si dupa cum m-am interesat, firma respectiva este de fapt un intermediar al unor servicii, nici pe departe nu este vorba de investitii importante pe care le-ar face, bazandu-se pe aceste abonamente. Si chiar asa fiind, nu poti scoate castanele din foc pentru un management prost cu mana clientilor....
Va multumesc inca o data!
intr-adevar acea prevedere cu plata a 500 E, este o clauza abuziva in contract. Va sfatuiesc sa va adresati protectiei consumatorului daca socrul dvs a incheiat acel contract in calitate de persoana fizica
Nu ca as fi carcotasa....dar stiti cum e cu Protectia consumatorului? E o institutie a statului. Stiti vreo institutie a statului sa functioneze pentru un amarat de batran care nu stie ce a semnat? Eu, una, nu stiu. Dar stiu o modalitate foarte eficienta de a-i face pe acesti prestatori sa-si schimbe macar modul de a-i atrage in capcana pe oamenii nevoiasi si necunoscatori ai sistemului.
Si e revoltator cum acel agent nu i-a pomenit o vorba despre acea taxa de reziliere, in schimb l-a incantat cu pastrarea pretului contractului in caz de prelungire....adica "daca mai stai cu noi, vom pastra pretul acelasi...pana la sfarsitul vietii". E o capcana urata si pentru asta le voi face o reclama negativa de n-o vor putea-o duce.
Daca am fi ajuns la o intelegere amiabila riscul lor financiar ar fi fost mai mic, dar asa....vor pierde din ce in ce mai multi clienti....si le voi comunica asta.
Va multumesc pentru raspunsuri.
Intotdeauna se poate gasi o contramasura pentru fiecare masura. Si asta, cu institutiile statului e prea fragila si fara sens....

Alte discuții în legătură

Contract telefonie mobila, abuz? adrianamihaela adrianamihaela buna seara, va rog frumos sa imi spuneti daca legea 161/2010 din 12.07.2010 pt modif art 84 din legea 296/2004 privind cod consumului si legea 193/2000 ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract telefonie,internet corinapro corinapro Buna ziua!Am un abonament de telefonie+internet la zapp si am sunat azi sa reziliez contractul si mi-au raspuns ca trebuie sa platesc 150 euro taxa deoarece ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract monteld monteld Acum un an am prelungit contractul de telefonie cu R...telecom, si am primit gratuit un telefon. Mai sunt vreo cateva luni pana expira contractul, dar eu ... (vezi toată discuția)