Ok, daca copilul dv. nu mai frecventeaza acea gradinita, atunci incercati sa contactati alti parinti si educatorii directorii, inspectoratul. Daca doreati, insa, ca in acest timp copilul sa pastreze gradinita, se proceda altfel, de aceea finalitatea e importanta in amanuntele ei. In functie de cati parinti sunt implicati si ce finalitate urmareste fiecare, se pot crea diverse actiuni pentru fiecare dintre ei care sa duca la ceea ce, in ansamblu, isi doresc.
Cat despre inregistrari, lucrurile sunt simple si se actioneaza legal pentru inregistrare cerand acordul sau anuntand educatoarele; astfel, stiu caz cand, intr-o gradinita privata, copiii erau amenintati si umiliti in fata camerelor fara ca ceva din comportamentul educatoarelor sa dea de banuit. Si-au imaginat ca, daca ele zambesc si mangaie copiii si nimic din atitudinea lor nu le da de gol, va fi suficient.
Se poate solicita inregistrarea de catre 2-3 parinti, primul copil care a declansat scandalul pleaca; restul continua inregistrarile. Situatia revine la obisnuinta in timp record, insa, mai mult, in majoritatea cazurilor se observa o abtinere si o discutie printre dinti cu copiii chiar in perioada in care educatorii se stiu inregistrati.
Este o chestiune de psihologie, un om format intr-un anumit mod nu se schimba peste noapte. Mai ales in relationarea cu copiii (si cei cu copii ar trebui sa cunoasca asta), relatia se formeaza intr-un mod si, schimband abordarea, educatorilor le e dificil sau imposibil sa obtina aceleasi rezultate in acelasi timp.
Daca un educator se face ascultat, de regula, tipand, copiii nu il vor asculta in perioada inregistrarilor daca educatorul ii roaga frumos... el trebuie sa gaseasca, fara a se da de gol, tot o pozitie de forta in fata copiilor, caci numai asa stie sa obtina numite reactii de la ei si ei, copiii, deja numai la aceste tipuri de pozitionari de forta raspund. Asta creeaza frustrari si reactii... ca inainte de inregistrari.
In plus, educatorul care plesnea copilul, in mentalitatea lui, crede ca daca nu-l mai plesneste si doar il zdruncina e mai bine sau nu se aude in inregistrari...
Ele au o valoare juiridica doveditoare cu atat mai mare cu cat educatorul stie ca e inregistrat. Stie vine vorba, ca intre timp uita...
Mai exista varianta cu inregistrarea facuta de copil, insa cred ca e mai dificil de realizat, e nevoie de timp; am intalnit insa inregistrare facuta de fratele mai mare.
Cat despre puterea juridica a acestor inregistrari, ea are valoarea ca inregistrarile facute de procurori pana la contestatarea lor de partea adversa. Totusi, asta se intampla destul de rar, caci contestarea presupune expertizarea suportului inregistrarii originale pentru a vedea alterarea sau nu a inregistrarii. E scump, asa incat nu se prea foloseste in practica in instante.
Tot in functie de finalitatea urmarita de parinte, actiunea poate fi alta; plangere la inspectorat sustinuta de inregistrare duce la rezultate destul de bune pe termen scurt, schimbari rapide de personal, scandal limitat in timp si mentinerea copilului in institutie. Inca odata, depinde de mobilizarea parintilor.
De aceea va spuneam, intai depinde de finalitatea urmarita de parinti, de efortul pe care sunt dispusi sa-l depuna si de cati se mobilizeaza.