avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 802 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii şi fundaţii, într-un ... Asociatiile pot avea profit?
Discuție deschisă în Asociaţii şi fundaţii, într-un cuvânt: ONG-uri

Asociatiile pot avea profit?

Infiintez o asociatie si doresc sa lucrez ca angajat la proria asociatie dar sa am si alti angajati. Evident, oferind niste servicii, vom avea un profit. Logic este ca atunci cand ai angajati, sa ai si un profit din care ii platesti.

1. Cum pot stabili preturi pentru serviciile oferite de asociatie cand legea spune ca o asociatie nu are profit?
2. O asociatie poate fi si intreprindere individuala?

Vom concura pt fonduri europene. O data castigat proiectul, membri asociatiei vor fi remunerati, ei dedicandu-si tot timpul scopului asocietie, iar serviciile oferite vor fi gratuite, fiind sponsorizate prin aceste fonduri europene.

3. Daca nu vom castiga nici un proiect pe fonduri europene, cum putem obtine un profit astfel incat sa ne putem intretine si sa ne dedicam tot timpul, energia si pasiunea, indeplinind obiectivele asociatiei?
Cu alte cuvinte, cum putem trai decent, ca fiind angajati la propria asociatie?
4. Asociatia plateste impozite catre stat? Care sunt procentele?


Va multumesc,
Astept cu inters parerile dvs.
Cel mai recent răspuns: radumititean , utilizator 20:58, 20 Aprilie 2015
mai întâi că nu știți ce e ăla profit. salarille nu se plătesc din profit.
Daca va referiti la asociatia cu personalitate juridica constituita pe og 26 din 2000 privind asociatiile si fundatiile, ele pot avea profit numai ca acest profit nu se distribuie membrilor ci ramane in asociatie pentru atimgerea scopului si obiectivelor pentru care aceasta s-a infiintat.
Daca discutati de asociiatie fara personalitate juridica care tine contabilitate in partida simpla, atunci venitul net obtinut in anul fiscal precedent se imparte catre membrii ce au format asociarea dupa retinerea si virarea la stat a impozitului pe venit.