Buna ziua,
Situatia in cauza este urmatoarea: client nemultumit de bona angajata prin agentie de bone. Vrea sa dea in judecata agentia. Bona a fost testata psihologic si este perfect apta pentru un astfel de post (cel de bona). Agentia nu a primit nicio notificare scrisa in vederea inlocuirii acesteia, iar telefonic clientul nemultumit ameninta ca da in judecata agentia, desi in contract este specificat termenul legal de 30 de zile in contextul unei inlocuiri. Practic o parte din clauzele contractului dintre agentie-client nu au fost respectate de catre client.
Care e procedura legala pe care ar trebui sa o adopte agentia? Sa lase clientul sa demareze procedura legala (dealtfel nesustinuta de suficiente argumente realiste)? Sa trimita in scris dovada recomandarii a altor candidate eligibile? Solicitarea unei notificari scrise cu privire la motivul inlocuirii bonei initiale, desi in prima faza nu s-a primit nicio notificare in scris din partea clientului?
Daca clientul e cel care nu a respectat anumite clauze ale contractului, iar agentia a oferit o bona conform cerintelor clientului, nu vad de ce ar fi agentia de vina. Cred ca cel mai bine ar fi ca agentia sa contacteze clientul si sa afle ce problema a fost si de ce nu au incercat inlocuirea bonei.
Avand in vedere ca se presteaza un servciu care priveste supravegerea unui minor parerea mea este ca in astfel de cazuri agentia trebuie sa fie mai flexibila in relatia cu clientii.
Poate sa fie bona supertestata psihologic si profesionista, daca copilul nu se intelege cu ea nu ai ce face, trebuie stabilit un termen cat mai rapid (1-2-3 zile) de inlocuirea acesteia si nu un termen de 30 de zile. Schimbarea de notificari scrise duce in mod inevitabil la nesolutionarea urgenta a problemei.
multumesc pentru raspuns. agentia a contactat in nenumarate randuri clientul si I-a ascultat toate doleantele. a fost un fel de mediator telephonic intre client si bona. clientul spunea ca bona nu gateste bine, ca nu este o bucatareasa buna, bona spunea ca a fost umilita si ca era pusa sa faca menaj in loc de ingrijirea copilului. clienta acum ameninta agentia ca o da in judecata ca vezi doamne, bona trimisa nu a fost testata corespunzator. (desi , repet, bona era angajata ca bona, nu ca menajera). probabil atitudinea potrivita din partea agentiei este sa astepte sa vada daca primeste o notificare scrisa in vederea inlocuirii, sau nu. asa cred ca e cel mai correct...dilmea mea era in ce masura este agentia responsabila de astfel de evenimente....
Probabil nici dumnavoastra nu ati stabilit clar care sunt atributiile si care NU sunt atributiile bonei. Menajul sau gatitul nu prea au ce cauta in lista "de facut", dar daca este platita in plus este treaba ei. Cel mai bine faceti lista si inregistrati toate convorbirile.
Preavizul de 30zile este prea mare! Clientul agentiei nu are dreptate in problema cu bona, presupun ca faptul ca ii cere suplimentar, diverse chestii,fara sa plateasca, este un fel de exploatare