avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 908 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida dublă şi ... Mijloc fix
Discuție deschisă în Contabilitate - partida dublă şi obligaţii fiscale declarative pentru societăţile comerciale

Mijloc fix

Am avut inchiriata o masina pentru care s a achitat lunar chiria in baza unui contract si la sfarsitul perioadei am trecut masina in patrimoniu firmei.Am inregistrat cheltuiala pe 612 - 401 si intrebarea este cum o inregistrez ca mijloc fix.
Ultima modificare: Joi, 5 Martie 2015
LILIANAUTU, utilizator
Exista factura sau doar contract?
Contract, facturi lunare pentru chirie si factura pe ultima suna de plata, la incheierea contractului.

Trebuie citit contractul rand cu rand si vazut daca indeplineste conditiile legale pentru leasing. Banuiala mea (din experienta) este ca ati cumparat un mijloc fix in leasing (adica cu vanzare la final doar prin intelegere verbala) de la o firma care nu are autorizarea necesara sa efectueze operatiuni de leasing financiar. Au scos una din conditiile leasingului financiar din contract ca sa poata scrie "contract de inchiriere"
Problema e ca si in ordinul 3055 si mai mult, in ordinul 1802 care se aplica de la 01.01.2015, societatile sunt obligate (mai bine zis contabilii) sa analizeze fondul economic al unei tranzactii nu forma juridica si sa faca inregistrarile in consecinta.
Deasemenea, tot mai mult, legislatia se aliniaza standardelor internationale, unde contabilitatea nu se mai ocupa demult cu inregistrarea documentelor justificative ci se ocupa cu inregistrarea operatiunilor si tranzactiilor economice.
Se numeste principiul prevalentei economicului asupra juridicului, principiu extins si mai mult, sub o alta formam, in OMFP 1802/2014.

Daca banuiala mea e corecta, trebuie sa intocmiti act de reziliere a contractului initial de inchiriere si sa intocmiti un alt contract de vanzare cumparare pe o suma modica (eventual ultima rata de "chirie"), altfel nu exista nicaieri transferul dreptului de proprietate si nu puteti inregistra mijlocul fix. Oricum acesta este amortizat prin acea chirie. Nu veti mai putea inregistra cheltuieli suplimentare fara ca ANAF sa le considere nedeductibile la un control.


Ultima modificare: Sâmbătă, 7 Martie 2015
S.C. ORIEDA CONT EXPERT S.R.L., Contabil

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Calculul impozitului pe cladiri in cazul leasingului financiar? Mihai_92 Mihai_92 Codul Fiscal prevede urmatoarele: \'\'valoarea care se ia în considerare la calculul impozitului pe clădiri este valoarea din contract a clădirii, aşa cum ... (vezi toată discuția)
Facturare inainte de suspendare activitate beinaz a beinaz a In cazul in care facturez inainte de suspendare chiria pe trei ani de zile, cel care primeste factura de chirie, cheltuiala este considerata deductibila din ... (vezi toată discuția)
Amortizare maria2010 maria2010 Buna ziua, in cazul unui leasing operational pe o perioada de 5 ani al carui obiect este un mijloc fix cu o durata de functionare de 10 ani, cum se va ... (vezi toată discuția)