Sa il informeze despre existenta lor.
Scris sau verbal este suficient?
Sa inteleg ca desi clientul plateste (in majoritatea cazurilor in avans serviciile unui avocat), poate primi doar vorbe (vorbele zboara repede, sint interpretabile etc).
Clientul nu are nici o modaliatete de verificarea a celor spuse de avocat (adica sa compare ce i-a spus avocatul cu hirtiile)?
Daca nu este in totalitate de accord, mai vrea sa adauge ceva sau nu-i place formularea intr-o cerere sau pur si simplu se simte dus cu vorba de avocat, ce poate face clientul?
Avocatul a informat ca a depus cererea si clientul se poate trezi cu surprize (cereri nedepuse sau depuse la alta data decit cea declarata, sentinte neanuntate etc).
Nu este mai simplu, mai obiectiv si fara a lasa loc de intrepretari, ca toate documentele emise si primite (desigur in dosarul care il priveste) sa intre si in posesia clientului?
Daca nu originalele, cel putin copiile sau scanurile documentelor, cu semnaturi, cu stampile etc.
Clientul, daca face o cerere de schimbare a domiciliului procesual (si scrie adresa de domiciliu) probabil o sa-o vina corespondenta la aceasta adresa dar pentru cele emise de avocat cum face...
O zi placuta in continuare
Daca nu are incredere in avocat, poate sa consulte dosarul la judecatorie.
Ce are de facut avocatul e asumat prin contract, contract semnat si de dvs ca fiind de acord.
Il puteti ruga sa va trimita pe mail un ex din ce depune.
In general, contractele sint de asistenta juridica, fara obligatii clare din partea avocatului.
Clare sint data si suma pe care trebuie sa o plateasca clientul avocatului.
Desigur, poti ruga avocatul sa-ti trimita pe mail un exemplar din ce depune, dar ce faci cind avocatul zice ca trimite, fara probleme dar...nu primesti nimic....astepti citeva zile, ii trimiti mail sau ii dai telefon, zice iar ca trimite fara probleme, astepti citeva zile si nu primesti nimc si iar trimiti mail sau dai telefon, vorbesti cu avocatul si-ti explica ca nu a avut timp, ca a uitat etc (iti mai tine si teoria increderii si corectitudinii, mai baga si o aluzie cum se poate pierde un prceces in care ai dreptate, cu ajutorul "avocatului binevoitor") dar le trimite fara probleme, iar astepti si nu primesti nimic .... si tot asa...dupa fiecare miine urmeaza un miine...
Si uite asa incep suspiciunile asupra avocatului.
Te intrebi....onorariul l-am platit si m-am ales cu niste vorbe....
Daca avocatul nu este obligat sa-i dea clientului nici un document, ai noroc de un avocat care te duce cu vorba, nu-ti ramine decit sa te duci la judecatorie sa consulti dosarul.
Mai este posibilitatea sa-ti spui povestea pe site-uri specializate si daca avocatul nu a procedat corect o sa aiba calificative negative. In rest... sanatate sa fie....
Daca avocatul dvs v-a luat un onorariu ;;de criza;; este greu de crezut ca poate sa va comunice ceea ce doriti dvs,mai ales ca acest lucru inseamna costuri,timp suplimentar etc.Adresati-va unei societati mari de avocatura care va va percepe un onorariu de cateva zeci de ori mai mare si atunci este firesc ca pretentiile dvs sa fie satisfacute.Stiu ca pt un client problema lui este ceea mai importanta si pt cateva sute de lei are pretentii ca si cum ar plati insutit dar sa stiti ca nu este asa.