Adriantot a scris:
Eu raman la ceea ce am spus si alta data. In asociatia noastra vom intocmi aceasta situatie exact asa cum prevede legea. Adica vom prezenta veniturile pe primul trimestru (cele rezulatate din listele de plata considerand ca acestea sunt facturi, cumulat pe cele trei luni), apoi cheltuielile trimestrului (obligatiile asociatiei catre furnizor, personal, stat...), incasarile trimestrului (casa plus banca) indiferent din ce sursa, platile in trimetrul respectiv (insumarea platilor prin casa si banca) indiferent pentru ce au fost facute. ATÂT !
Nu vom introduce in aceasta situatie: restantele proprietarilor, fondurile asociatiei (rulment, reparatii, chirii, penalizari...), sold casa, sold banca... nici un fel de interpretare a ciferelor sau vreo analiza in care sa aratam cresterea sau scaderea fata de alta perioada... pentru ca nu sunt cerute de lege.
Cat despre modalitatea de informare asociatia noastra va afisa situatia alaturi de lista de plata in fiecare bloc sau scara, va trimite pe email celor care au adresa de emai si va afisa pe site-ul asociatiei situatia, asa cum am spus cu patru pozitii: venituri, cheltuieli, incasari si plati.
Și atunci, cum să nu treceți tot ce intră (și iese), financiar vorbind, în (din) Asociaţia de Proprietari ? Nu e posibil să nu treceți acolo exact ceea ce poate fi o sursă de fraude, adică Fondurile constituite din cadrul Asociațiilor (de Reparații, de Penalizare, de Rulment, eventual Fondurile de Rotunjire sau de Protocol) ?
Legea spune clar (completarea la art. 36 din Legea 230/2007):
g) informarea trimestrială, în scris sau prin poşta electronică, a proprietarilor, membrii asociaţiei de proprietari, cu privire la situaţia financiară cuprinzând
TOATE ELEMENTELE DE CHELTUIELI, VENITURI, ÎNCASĂRI ŞI PLĂŢI AFERENTE ASOCIAŢIEI DE PROPRIETARI, sub semnătura proprie şi contrasemnată de preşedintele şi de cenzorul Asociaţiei de Proprietari."
Ce rost mai are Legea 34/2015 dacă vreun Administrator (Președinte, Cenzor) nu trece și detalii despre orice Fond aflat în acel moment în cadrul A.P. - Fondul de Reparații, Fondul de Penalizări (și Restanțele actualizate), Fondul de Rulment, eventual Fondul de Rotunjire, cum avea la noi vechea conducere ilegală de până-n 2013, care-și dădea de acolo Prime de sărbători (300 lei avea numai contabila) sau bani pentru ... Protocol, pe care-i luau cei din Comitetul Executiv, niște moși care nu știau nicio lege din domeniu ... de, ei munceau din greu !
Cele mai mari ilegalități se pot face mai ales cu Fondul de Penalizări, dar și cu Restanțele puse discriminatoriu, și aproape sigur incorect 100% calculate, de la caz la caz. Mă refer mai ales la Penalizări, care se calculează la orice sumă datorată, chiar dacă nu e realistă sau legal de a fi pusă ca ”amendă” ! Dacă e nevoie, voi detalia 1
Cred că mai aproape de adevăr e tot ”elga50” !
elga50 a scris:
@sanda65
Nu cred ca aceasta instiintare trebuie facuta sub forma balantei ACTIV - PASIV, deoarece nu toata lumea o va intelege.
Mai curand cred ca trebuie facuta de maniera:
- facturi de la toti furnizorii (insirati) primite in fiecare din cele 3 luni si daca au fost achitate total sau partial; restante la furnizori
- cheltuieli administrative, eventual detaliate;
- cheltuieli cu lucrarile de reparatii, intretinere, modernizare - cat au costat si daca au fost achitate integral sau cate rate mai sunt de plata;
- soldul restantelor (totale) la inceputul perioadei si soldul restantelor la sfarsitul perioadei.
- soldul fondurilor asociatiei - la inceputul si sfarsitul perioadei, aratand cat s-a incasat la fiecare din acestea in perioade celor 3 luni;
- situatia contului bancar - la inceputul si sfarsitul perioadei;
- situatia cashului din casa - la inceputul si sfarsitul perioadei;
Acestea cred ca sunt informatii care ar putea fi citite mai usor si de oameni mai putin instruiti, dar satisfac si curiozitatea multor proprietari care in mod sigur s-ar putea lamuri asupra multor intrebari pe care si le pun in lipsa acestor informatii.
BRAVO ! E destul de dataliat răspunsul dat, care pare decent și bun de aplicat de către toți ”șefii” de A.P. !
Apropo, dacă noi, proprietarii, cerem detalii printr-o Petiție despre vreun Fond sau vreo cheltuială de acum vreo 3 ani, A.P. e obligată să ne dea acele detalii, chiar să ne dea voie să consultăm acele documente Contabile ?
Sau dacă vrem să consultăm existența unor calcule eronate (dar și ilegale) calculate altor proprietari, avem dreptul să le putem consulta, conform art. 10 din Legea 230/2007, sau art. 12 din H.G. 1588/2007, care spune că putem consulta ORICE DOCUMENT al Asociației ?
DE EXEMPLU, PUTEM SĂ VEDEM EXISTENȚA UNOR CHITANȚE ALE UNUI PROPRIETAR CARE, CU TOATE CĂ NU ȘI-A ACHITAT ÎNTREȚINEREA TIMP DE VREO 4 ANI, BRUSC, APARE PE LISTE CĂ ȘI-A ACHITAT INTEGRAL SUMA DE APROXIMATIV 3.000 DE LEI, ȘI ASTA ÎNTR-O LUNĂ DE ZILE (CHIAR ȘI PENALIZĂRILE DE VREO 500 LEI AU DISPĂRUT SUBIT) ? Prin găsirea acelor chitanțe putem să vedem dacă nu s-au făcut abuzuri sau discriminări cu ceilalți vecini, mai ales restanțieri, dar și cei buni platnici.
Mi se pare imposibil ca un proprietar să achite într-o lună o sumă de câteva mii de lei, mai ales că nu fusese amenințat cu procese de recuperare a restanțelor. Dacă vom găsi acele chitanțe, unde să scrie clar că în luna respectivă s-au achitat aproape 3.000 lei, integral, atunci nu vor exista suspiciuni, dar e imposibil să te fi forțat cineva să achiți acea suma foarte mare în maxim o lună, o puteai face, lejer, în câteva luni (plăteai în rate de maxim 500 lei, să zic).
Și mai sunt și alte aberații și ilegalități, care se pot verifica doar dacă ni se dă voie de la ”Înalta Poartă” să consultăm acele documente ale Asociației de Proprietari. N-am reușit s-o facem nici cu ajutorul Poliției deci ... urmează încă o Plângere Penală !
Vedeți aici cum Președinta A.P.71, cu toate că e somată să ne dea voie să avem acces la orice document al A.P., refuză cu îndârjire s-o facă, dar ce e mai grav, nici nu recunoaște că a primit această Adresă (e ca o Somație) de la Poliția Municipală (sfidează un organ al statului român), cu semnătura Comandantului acesteia:
[ link extern ]
Sunt foarte multe nereguli care se pot găsi în activitatea celor care conduc o A.P., dar cel puțin în cazul Asociației care ne conduce chiar și viața după propriile legi, s-a întrecut orice limită a decenței, încălcându-se grav legile din domeniu, păgubind mai mulți proprietari prin deciziile abuzive luate, contrare legilor și ale bunei vecinătăți dintr-un Condominiu !
Sper ca dvs., ceilalți să nu aveți parte de aceste probleme, mai ales că vă văd ceva mai experimentați, mai ales în domeniul contabil, dar și legislativ.
Această lege nu pot spune că aduce ceva inedit, dar e o obligație în plus ca toți conducătorii de Asociații să dea socoteală pentru banii strânși în bugetul A.P., să nu fie o sursă de delapidare ! Și-așa o ducem rău material, să ne mai jecmănească unii, e prea mult !