avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 910 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Noua lege pentru administratorii de bloc
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Noua lege pentru administratorii de bloc

Ce se poate intampla daca un administrator nu se conformeaza si nu trimite aceste instiintari trimestriale?
:justcuz:
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 17:16, 27 Octombrie 2015
rwkovacs a scris:

Parerea mea este ca sunt atitea discutii din cauza semnaturilor.

Problema nu e cu semnaturile pentru ca aceleasi semanturi sunt luna de luna pe listele de plata si nu creaza nimanui probleme.
Si referitor la ce spunea Adriantot la mesajul de dinainate, v-as contrazice, pentru ca trebuie sa prezentati situatia financiara a asociatiei (poza la acel moment) cu detalierea pe ultimele 3 luni.

Daca legea ar prevedea prezentarea pozei, a "situatiei financiare..." trimestrial, lunar, zilnic..., cu creditori, debitori, fonduri, solduri s.a.m.d. suntem obligati sa intocmim o asemenea situatie. Dar legea precizeaza... "situaţia financiară cuprinzând toate elementele de cheltuieli, venituri, încasări şi plăţi". Pot sa citesc de mii de ori si tot nu vad nicaieri ca ar trebui prezentate soldurile, fondurile, debitorii, creditorii...
Spuneti ca
Bineinteles ca nu doriti sa introduceti restantele, fondurile de rulment si de reparatii, pentru ca numai din acestea 3 elemente se fac multe manevere, ca sa nu zic "manarii".

Pai cum ramane cu mesajul din final in care spuneti
... intelegeti ca aici discutam si nu acuzam. De acuzatii se ocupa si se vor ocupa alte organe ale statului.

In primul mesaj ma acuzati de manevre si manarii iar apoi... Va rog sa recititi mesajele mele si constatati ca nu am acuzat pe nimeni si am explicat doar cum inteleg eu sa ne conformam prevederilor acestei legi. Si, repet, orice echipa din conducerea asociatiei poate intocmi situatii si parasituatii din ora in ora daca vor. Eu insist doar asupra prevederilor legii pe acre o respect si o aplic.
Nu aveti cum sa nu specificati si aceste elemente, pentru ca, cumva trebuie ca socotelilel sa se inchida, ori netrecind si restantele, fondul de rulement si reparatii veti avea gauri in situatia financiara.

Aceasta sitiatie nu este de genul balanta de verificare, situatia soldurilor sau bilant contabil. De aceea nu are sens sa cautam "inchiderea", adica obtinerea unor egalitati intre activ si pasiv...
Va reamintesc faptul ca asociatia are obligatia, tot conform legii, ca semestrial sa intocmeasca si sa afiseze situatia veniturilor din exploatarea proprietatii comune si si modul de folosire a acestor sume.
Apoi semestrial asociatiile care conduc contabilitatea in partida simpla au obligatia sa intocmeasca situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv, inregistrandu-le la primarie de fiecare data. Abia aceasta situatie se "inchide", adica totalul activului trebuie sa fie egal cu totalul pasivului. In acea situatie contabila se inregistreaza soldul casei, soldul din banca, restantele, debitori, fondul de rulment, de reparatii, de penalizari, creditorii... Iar noua lege nu a abrogat-o pe cea veche. Intelegeti!?
As fi curios unde veti specifica fondurile de rulment si reparatii in situatia financiara, sa zicem in cazul dvs. Normal acele sume existente, ar trebui sa se regaseasca pe extrasul de cont al asociatiei.

Am explicat mai sus in ce situatie se cuprin aceste fonduri. Iar acestea nu se regasesc in extrasul de cont al asociatiei, asa cum gresit sustineti, ci in registrul fondurilor, fara legatura cu banca sau casa.
Asa ca intrebare dvs. unde tineti aceste doua fonduri?
E intrebarea dumneavoastra si nu a mea. Iar evidenta fondurilor se tine in registrul fondurilor.
Daca vine cineva in control la dvs. si va pune sa aratati unde tineti acei bani cum veti face? Ii scoateti din buzunar, va duceti pana acasa si ii aduceti cash si ii numarati cu controlorul de fata, sau cel mai corect ii aratati extrasul de cont cu disponibilul in banca pe contul asociatiei?

Daca vine cineva in control la asociatie, ca la orice persoana juridica, acel cineva trebuie sa stie ce vrea. Banii care sunt consemnati in registrul de casa se gasesc la orice ora in casieria asociatiei. Numerarul din acsierie corespunde cu soldul casei. Banii se numara efectiv din acel sertar sau casa de bani si nu se scot din buzunar. Se numara in fata celui ce verifica si acesta aplica sanctiunea cu amenda sau confiscarea sumelor ce nu corespund cu soldul din registrul de casa.
Banii din banca nu pot fi vazuti, pipaiti de acel cineva. Acesta poate doar examina extrasul de cont care este la asociatie si pe care-l scoatem pe suport de hartie cel putin de doua ori pe luna: odata in preziua afisarii listelor de plata si odata la sfarsitul fiecarei luni.
Stiti foarte bine ca sumele care apar pe ultima lista de plata la fondul de rulment si reparatii trebuie sa fie la dispozitia asociatiei si sa existe in contul acesteia...

Nu stiu. E o noutate pentru mine si, cu siguranta, o greseala pe care o faceti. Pe lista de plata apar sumele pe care fiecare proprietar trebuie sa le achite la termenele stabilite si nu sumele pe care le-a achitat in lunile din urma, indiferent pentru ce a achitat. Asa ca nu are ce cauta pe lista de plata nici un fel de sold al vreunui fond. Le gasiti in registrul fondurilor.
Dece va spun atitea pentru ca se stie ca sunt multii administratori care tin acei bani, unii de la mai multe asociatii de proprietari in conturile proprii si fac dobinda pe care si-o insusesc, ca sa nu spun ca, se mai si folosesc in interes propriu de acele sume cu titlul de imprumut, dar fara acordul proprietarului de drept al banilor.

Daca in asociatia dumneavoastra se intampla asa ceva, nu inseamna ca se intampla in asociatia mea si nu e cazul sa generalizati. Noi cand am descoperit o asemenea situatie acum vreo 12 ani, am dat imediat administratorul afara, am recuperat banii si daca nu-l iertam intra la puscarie. Presedintele verifica oricand casa, cenzorul obligatoriu verifica si semneaza lunar, nici o plata nu se face fara aprobarea presedintelui... Asa e in asociatia noastra si in multe altele unde stiu ca sunt oameni seriosi.
Am avut o persoana ce administra cinci asociatii si pe neanuntate a plecat in strainatate. Presedintii au gasit pe masa in sedii banii exact cat era in soldul casei. Stiu asta pentru ca au sunat la noi, s-au interesat de el... La noi membrii comitetului au preluat imediat sarcinile administratorului iar doua din celelalte patru asociatii au venit la noi, ne-au rugat, si i-am ajutat cu intocmirea documentelor si a listelor de plata cateva luni pana si-au gasit alti administartori.



Din lungimea mesajului dvs. cred ca am atins unele puncte sensibile legate de fondurile asociatiei (inca odata va spun nu al dvs. :) ).

Oricum nu prea am inteles unde tineti fondul de reparatii fizic (banii) ca poate nu m-am facut inteles. Doar nu tineti banii in registrul de reparatii (acolo aveti evidenta doar). La fel si cu cel de rulment cam aceeasi poveste.

Inca odata va spun ca nu ma intereseaza cazul dvs. in speta.

Oricum speram ca tot mai mult in viitor sa se treaca la informatizarea activitatii si la asociatiile de proprietari pe scara larga si platile sa fie facute in contul asociatiei cu subconturi pe apartamente, pentru o evidenta clara si pentru a nu mai lucra prea mult cu cash tinut prin buzunare.

Mi se pare cel mai corect asa. La fel cum isi plateste fiecare facturica la curent fara sa mai strambe nimeni din nas poate vom trai sa prindem vremea cind fiecare proprietar isi va plati direct utilitatile, si sa ramana doar intilnirile in adunari pentru aprobarea plafoanelor fondurilor de reparatii.

[Editat exemplul - reclama.]

Si ca cea de mai sus mai sunt si altele...

[Editat persiflare - respectati Regulamentul forumului si participantii la discutii sau ne suparam.]

Cu stima,
Rorschach
Ultima modificare: Marți, 21 Aprilie 2015
Admin, administrator
Repet pentru ca probabil nu s-a inteles:
- asociatia tine banii in doua locuri: casierie si cont bancar
- atat in casierie cat si in contul bancar banii nu sunt separati pe fonduri, pe surse, pe proveniente..., ci sunt doar bani. Prin consemnarea lor in acele registre care sunt la sediul asociatiei, oricine poate vedea fondurile separat pe blocuri, pe scari, pe fiecare proprietar in parte.

Cat despre "informatizarea" ce o propuneti asociatiilor de proprietari, sigur ca nu rau, numai ca plata prin casierie sau prin cont bancar nu inseamna "informatizare". Comparati propunerea dumneavoastra cu realitatea de la primarii, directiile de finante, marii furnizori de gaz, energie... si constatati ca toti acestia incaseaza zilnic sume mari de bai la ghiseu, adica numera, prin casierii. Poate ati stat la rand uneori sa platiti si vi s-a eliberat chitanta.
Sigur ca acelorasi persoane juridice amintite mai sus li se pot vira banii si prin banca, exact asa cum si catre asociatia de proprietari se poate plati prin banca.
Iar conturi sau subconturi pentru fiecare platitor, va garantez ca nu are nici o persoana juridica din lume, indiferent ca e de stat, privata, institutie... Fiecare isi tine evidenta pe clienti, pe platitori, evidenta scriptica, electronica si printabila oricand, dar banii sunt la gramada in aceeasi punga, acelasi sac carat de echipele insotite de paza inarmata si nu stau banii lui X separat de banii lui Y sau Z.
Vreau sa fiu scurt:

1.Legea 34/2015 ar trebui sa astepte, dupa obiceiul romanesc, niste norme de aplicare;
2.Precizarile de mai sus sunt foarte corecte, spuse de un economist;
3.Tematica care a provocat aceste raspunsuri sunt propuse bine intentionat, de catre cineva care se implica dar nu are o viziune asupra unei stiinte care este stiinta contabilitatii.
4.Aici e un forum de dezbatere in care se poate veni cu argumente si fara suparari.
5.Revin cu o precizare si asta fara a face reclama cuiva: sunt mai multe platforme pe internet in care locatarii pot vedea in orice moment aceste informatii: vad si registrul de casa, si banca, si furnizorii ca obligatii, si furnizorii ca plata a obligatiilor, si fondurile de rulment, de reparatii si alte fonduri. Asadar, cerinta legii este indeplinita: se vad incasarile, platile, cheltuielile si veniturile. Simplu!
Ultima modificare: Miercuri, 22 Aprilie 2015
Dr.Virgil Dan Amza, Evaluator
Discutia este dusa intr-un spatiu prea tehnic.Nu toti proprietarii cunosc contabilitate fie ea si simpla.Acestia doresc pe intelesul lor sa stie ce salariu are administratorul,contabilul,presedintele si asa mai departe...ce bani s-au dat la anumite lucrari...etc,ce fonduri exista adunate,ce conturi exista...sume care ,,rasuflau'' cam greu sau deloc de la asociatie chiar si in urma unor cereri adresate comitetului facute legal,proprietarul avind dreptul :,, -să cunoască toate aspectele ce ţin de activitatea asociaţiei şi să aibă acces, la cerere, la orice document al acesteia;
- să primească explicaţii cu privire la calculul cotei de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari şi, eventual, să o conteste la preşedintele asociaţiei de proprietari, în termen de 10 zile de la afişarea listei de plată. Preşedintele asociaţiei de proprietari este obligat să răspundă la contestaţie în termen de 7 zile;'' Ori, nu vad de ce atita secretomanie si lipsa de transparenta daca lucrurile sunt cinstite,acesta fiind tocmai scopul asociatiei,care,, lucreaza'' cu banii oamenilor de a nu exista nici o suspiciune asupra activitatii conducerii si administratiei acesteia.Cei care vor aplica legea, vor inlatura prin transparenta si bunavointa majoritatea suspiciunilor care planeaza asupra activitatii lor,...ceilalti avind ,,motive''dubioase de a nu o face, consider eu.

Alte discuții în legătură

Rog indrumare pentru verificarea unei asociatii de proprietari teodora2 teodora2 Buna ziua, Am primit o solicitare pentru a verifica corectitudinea din actele unei asociatii de proprietari. Probleme este ca nu am mai activat in acest ... (vezi toată discuția)
Activ-pasiv... si altele yaguaro_1st yaguaro_1st Prietena mea m-a rugat sa o ajut cu actele asociatiei. Cunosc ceva teorie, m-am intersectat cu acest domeniu dar imi dau seama ca am cateva nelamuriri acum, ... (vezi toată discuția)
Ce contine pasivul si activul care se depune la primarie carmennecula carmennecula Sunt foarte multe pareri de cum se intocmeste activul si pasivul intr-o asociatie de proprietari, de aceea, cer parerea unui specialist in care sa-mi explice ... (vezi toată discuția)