rwkovacs a scris:
Parerea mea este ca sunt atitea discutii din cauza semnaturilor.
Problema nu e cu semnaturile pentru ca aceleasi semanturi sunt luna de luna pe listele de plata si nu creaza nimanui probleme.
Si referitor la ce spunea Adriantot la mesajul de dinainate, v-as contrazice, pentru ca trebuie sa prezentati situatia financiara a asociatiei (poza la acel moment) cu detalierea pe ultimele 3 luni.
Daca legea ar prevedea prezentarea pozei, a "situatiei financiare..." trimestrial, lunar, zilnic..., cu creditori, debitori, fonduri, solduri s.a.m.d. suntem obligati sa intocmim o asemenea situatie. Dar legea precizeaza... "situaţia financiară cuprinzând toate elementele de
cheltuieli, venituri, încasări şi plăţi". Pot sa citesc de mii de ori si tot nu vad nicaieri ca ar trebui prezentate soldurile, fondurile, debitorii, creditorii...
Spuneti ca
Bineinteles ca nu doriti sa introduceti restantele, fondurile de rulment si de reparatii, pentru ca numai din acestea 3 elemente se fac multe manevere, ca sa nu zic "manarii".
Pai cum ramane cu mesajul din final in care spuneti
... intelegeti ca aici discutam si nu acuzam. De acuzatii se ocupa si se vor ocupa alte organe ale statului.
In primul mesaj ma acuzati de manevre si manarii iar apoi... Va rog sa recititi mesajele mele si constatati ca nu am acuzat pe nimeni si am explicat doar cum inteleg eu sa ne conformam prevederilor acestei legi. Si, repet, orice echipa din conducerea asociatiei poate intocmi situatii si parasituatii din ora in ora daca vor. Eu insist doar asupra prevederilor legii pe acre o respect si o aplic.
Nu aveti cum sa nu specificati si aceste elemente, pentru ca, cumva trebuie ca socotelilel sa se inchida, ori netrecind si restantele, fondul de rulement si reparatii veti avea gauri in situatia financiara.
Aceasta sitiatie nu este de genul balanta de verificare, situatia soldurilor sau bilant contabil. De aceea nu are sens sa cautam "inchiderea", adica obtinerea unor egalitati intre activ si pasiv...
Va reamintesc faptul ca asociatia are obligatia, tot conform legii, ca semestrial sa intocmeasca si sa afiseze situatia veniturilor din exploatarea proprietatii comune si si modul de folosire a acestor sume.
Apoi semestrial asociatiile care conduc contabilitatea in partida simpla au obligatia sa intocmeasca situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv, inregistrandu-le la primarie de fiecare data. Abia aceasta situatie se "inchide", adica totalul activului trebuie sa fie egal cu totalul pasivului. In acea situatie contabila se inregistreaza soldul casei, soldul din banca, restantele, debitori, fondul de rulment, de reparatii, de penalizari, creditorii... Iar noua lege nu a abrogat-o pe cea veche. Intelegeti!?
As fi curios unde veti specifica fondurile de rulment si reparatii in situatia financiara, sa zicem in cazul dvs. Normal acele sume existente, ar trebui sa se regaseasca pe extrasul de cont al asociatiei.
Am explicat mai sus in ce situatie se cuprin aceste fonduri. Iar acestea nu se regasesc in extrasul de cont al asociatiei, asa cum gresit sustineti, ci in registrul fondurilor, fara legatura cu banca sau casa.
Asa ca intrebare dvs. unde tineti aceste doua fonduri?
E intrebarea dumneavoastra si nu a mea. Iar evidenta fondurilor se tine in registrul fondurilor.
Daca vine cineva in control la dvs. si va pune sa aratati unde tineti acei bani cum veti face? Ii scoateti din buzunar, va duceti pana acasa si ii aduceti cash si ii numarati cu controlorul de fata, sau cel mai corect ii aratati extrasul de cont cu disponibilul in banca pe contul asociatiei?
Daca vine cineva in control la asociatie, ca la orice persoana juridica, acel cineva trebuie sa stie ce vrea. Banii care sunt consemnati in registrul de casa se gasesc la orice ora in casieria asociatiei. Numerarul din acsierie corespunde cu soldul casei. Banii se numara efectiv din acel sertar sau casa de bani si nu se scot din buzunar. Se numara in fata celui ce verifica si acesta aplica sanctiunea cu amenda sau confiscarea sumelor ce nu corespund cu soldul din registrul de casa.
Banii din banca nu pot fi vazuti, pipaiti de acel cineva. Acesta poate doar examina extrasul de cont care este la asociatie si pe care-l scoatem pe suport de hartie cel putin de doua ori pe luna: odata in preziua afisarii listelor de plata si odata la sfarsitul fiecarei luni.
Stiti foarte bine ca sumele care apar pe ultima lista de plata la fondul de rulment si reparatii trebuie sa fie la dispozitia asociatiei si sa existe in contul acesteia...
Nu stiu. E o noutate pentru mine si, cu siguranta, o greseala pe care o faceti. Pe lista de plata apar sumele pe care fiecare proprietar trebuie sa le achite la termenele stabilite si nu sumele pe care le-a achitat in lunile din urma, indiferent pentru ce a achitat. Asa ca nu are ce cauta pe lista de plata nici un fel de sold al vreunui fond. Le gasiti in registrul fondurilor.
Dece va spun atitea pentru ca se stie ca sunt multii administratori care tin acei bani, unii de la mai multe asociatii de proprietari in conturile proprii si fac dobinda pe care si-o insusesc, ca sa nu spun ca, se mai si folosesc in interes propriu de acele sume cu titlul de imprumut, dar fara acordul proprietarului de drept al banilor.
Daca in asociatia dumneavoastra se intampla asa ceva, nu inseamna ca se intampla in asociatia mea si nu e cazul sa generalizati. Noi cand am descoperit o asemenea situatie acum vreo 12 ani, am dat imediat administratorul afara, am recuperat banii si daca nu-l iertam intra la puscarie. Presedintele verifica oricand casa, cenzorul obligatoriu verifica si semneaza lunar, nici o plata nu se face fara aprobarea presedintelui... Asa e in asociatia noastra si in multe altele unde stiu ca sunt oameni seriosi.
Am avut o persoana ce administra cinci asociatii si pe neanuntate a plecat in strainatate. Presedintii au gasit pe masa in sedii banii exact cat era in soldul casei. Stiu asta pentru ca au sunat la noi, s-au interesat de el... La noi membrii comitetului au preluat imediat sarcinile administratorului iar doua din celelalte patru asociatii au venit la noi, ne-au rugat, si i-am ajutat cu intocmirea documentelor si a listelor de plata cateva luni pana si-au gasit alti administartori.