avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 493 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Noua lege pentru administratorii de bloc
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Noua lege pentru administratorii de bloc

Ce se poate intampla daca un administrator nu se conformeaza si nu trimite aceste instiintari trimestriale?
:justcuz:
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 17:16, 27 Octombrie 2015

g) informarea trimestrială, în scris sau prin poşta electronică, a proprietarilor, membrii asociaţiei de proprietari, cu privire la situaţia financiară cuprinzând toate elementele de cheltuieli, venituri, încasări şi plăţi aferente asociaţiei de proprietari, sub semnătura proprie şi contrasemnată de preşedintele şi de cenzorul asociaţiei de proprietari."

Extras din Legea nr. 34/2015 > Articol unic. > Alineat > " > g)


Eu zic ca este un lucru bun pentru ca astfel are si partea care plateste (proprietarul), un document semnat de catre cei in drept prin care se certifica veniturile si cheltuielile asociatiei, document care se poate constitui in proba in eventualitatea unui proces.

Nu cred ca odata la 3 luni o foaie de hartie poate sa coste asa de mult, mai ales ca se poate trimite si electronic, fara costuri suplimentare. In cazul in care se ramane la suportul hartie se poate apela la o firma de printare gen celei din link-ul urmator:

[ link extern ] .

Inmanarea acesteia se poate face si personal cred cind vine omul sa plateasca, eventual cu semnaturica de primire intr-un tabel de predare-primire, iar la cei cu care nu prea aveti contact fizic, puteti merge pe trimitere prin posta sau prin plasarea acesteia in cutia de scrisori.

Plicuri cred ca va trebuiesc doar in cazul in care trimiteti prin posta (in lege nu specifica acest lucru ca trebuiesc trimise prin posta...), in rest nu vad dece ar trebui plic.

Haideti sa nu dramatizam lucrurile. Normal ar fi ca pe fiecare luna proprietarul sa primeasca facturica de plata per apartament (la cei care folosesc solutii informatice se practica acest lucru), marea majoritate a solutiilor informatice permitind accesul oline la situatia pe apartament.

Cu stima,
Rorschach
Eu raman la ceea ce am spus si alta data. In asociatia noastra vom intocmi aceasta situatie exact asa cum prevede legea. Adica vom prezenta veniturile pe primul trimestru (cele rezulatate din listele de plata considerand ca acestea sunt facturi, cumulat pe cele trei luni), apoi cheltuielile trimestrului (obligatiile asociatiei catre furnizor, personal, stat...), incasarile trimestrului (casa plus banca) indiferent din ce sursa, platile in trimetrul respectiv (insumarea platilor prin casa si banca) indiferent pentru ce au fost facute.
Atat!
Nu vom introduce in aceasta situatie: restantele proprietarilor, fondurile asociatiei (rulment, reparatii, chirii, penalizari...), sold casa, sold banca... nici un fel de interpretare a ciferelor sau vreo analiza in care sa aratam cresterea sau scaderea fata de alta perioada... pentru ca nu sunt cerute de lege.
Poate cand vom intocmi aceasta situatie o voi face public.
Poate o vom intocmi in aprilie, mai, iunie... pentru primul trimestru al anului deoarece legea nu precizeaza termenul pana cand trebuie intocmita si adusa la cunostinta proprietarilor.
Cat despre modalitatea de informare asociatia noastra va afisa situatia alaturi de lista de plata in fiecare bloc sau scara, va trimite pe email celor care au adresa de emai si va afisa pe site-ul asociatiei situatia, asa cum am spus cu patru pozitii: venituri, cheltuieli, incasari si plati.
Cine vrea este liber sa o faca si sa intocmeasca situatii de genul bilantului sau situatiilor finaciar-contabile luna de luna sau in fiecare zi pentru ca legea nu interzice.
Ultima modificare: Vineri, 17 Aprilie 2015
Adriantot, moderator
Se incearca un pic mai multa transparenta.De ce atita secretomanie cind proprietarii isi doresc sa fie informati.Eu cred ca transparenta nu dauneaza ci linisteste speculatiile si mai ales birfele.O data la trei luni cred ca se poate comunica pe caile specificate mai sus de d-voastra cu costuri minime,singurul ,,cost'' nedorit de cei care lucreaza pentru asociatii fiind timpul suplimentar alocat pentru calculul si redactarea acestor inscrisuri.Dar asta-i legea care nu aduce nimic rau si ne vom obisnui si cu asta cu timpul...
Parerea mea este ca sunt atitea discutii din cauza semnaturilor. Deoarece acest document se poate folosi in instanta si daca este intocmit defectuos se poate interpreta ca fals in acte publice, pe linga altele.

Si referitor la ce spunea Adriantot la mesajul de dinainate, v-as contrazice, pentru ca trebuie sa prezentati situatia financiara a asociatiei (poza la acel moment) cu detalierea pe ultimele 3 luni.

Bineinteles ca nu doriti sa introduceti restantele, fondurile de rulment si de reparatii, pentru ca numai din acestea 3 elemente se fac multe manevere, ca sa nu zic "manarii".

Nu aveti cum sa nu specificati si aceste elemente, pentru ca, cumva trebuie ca socotelilel sa se inchida, ori netrecind si restantele, fondul de rulement si reparatii veti avea gauri in situatia financiara.

As fi curios unde veti specifica fondurile de rulment si reparatii in situatia financiara, sa zicem in cazul dvs. Normal acele sume existente, ar trebui sa se regaseasca pe extrasul de cont al asociatiei.

Asa ca intrebare dvs. unde tineti aceste doua fonduri? Daca vine cineva in control la dvs. si va pune sa aratati unde tineti acei bani cum veti face? Ii scoateti din buzunar, va duceti pana acasa si ii aduceti cash si ii numarati cu controlorul de fata, sau cel mai corect ii aratati extrasul de cont cu disponibilul in banca pe contul asociatiei? Stiti foarte bine ca sumele care apar pe ultima lista de plata la fondul de rulment si reparatii trebuie sa fie la dispozitia asociatiei si sa existe in contul acesteia...

Dece va spun atitea pentru ca se stie ca sunt multii administratori care tin acei bani, unii de la mai multe asociatii de proprietari in conturile proprii si fac dobinda pe care si-o insusesc, ca sa nu spun ca, se mai si folosesc in interes propriu de acele sume cu titlul de imprumut, dar fara acordul proprietarului de drept al banilor.

Sper ca ati inteles ideea. Sper de asemenea, ca intelegeti ca aici discutam si nu acuzam. De acuzatii se ocupa si se vor ocupa alte organe ale statului.

Cu stima,
Rorschach
Vai de mine si de mine, cu banca! :hm:
Aveti conturi bancare sa vedeti cat de mult va imbogatiti din dobanzile bancare?

Asociatia mea are in depozite 90.000 lei si luna asta trecem la peste 100.000 lei. Stiti ce dobanda am incasat pe ultima luna? 11.20 lei. Iar dupa ce ne-au scazut comisioanele pentru intretinere cont si plati facturi, ramaseram pe minus.
Halal imbogatire! :happy:

Alte discuții în legătură

Rog indrumare pentru verificarea unei asociatii de proprietari teodora2 teodora2 Buna ziua, Am primit o solicitare pentru a verifica corectitudinea din actele unei asociatii de proprietari. Probleme este ca nu am mai activat in acest ... (vezi toată discuția)
Activ-pasiv... si altele yaguaro_1st yaguaro_1st Prietena mea m-a rugat sa o ajut cu actele asociatiei. Cunosc ceva teorie, m-am intersectat cu acest domeniu dar imi dau seama ca am cateva nelamuriri acum, ... (vezi toată discuția)
Ce contine pasivul si activul care se depune la primarie carmennecula carmennecula Sunt foarte multe pareri de cum se intocmeste activul si pasivul intr-o asociatie de proprietari, de aceea, cer parerea unui specialist in care sa-mi explice ... (vezi toată discuția)