Buna ziua.Sunt PFA platitor de tva(comert cu amanuntul) si va rog daca se poate o lamurire.
1.Am citit in ordinul170/2015 ca incepind din 1 martie in rjip se trec inasarile si platile conform documentelor justificative cu tot cu tva.Pana acum fiind platitor de tva treceam suma fara tva.Cum este corect?
2.Dispozitiile de plata si incasare care le folosim pentru desfasurarea activitatii le trecem si pe ele in rjip?De exp. la sfirsitul zilei fac chitanta in baza z-tul din ziua respectiva si disp. de plata pentru banii incasati si la scopul operatiunii trec avans marfa sau taxe cind este de platit ceva sau retragere numerar cind aveam nevoie de bani pentru consumul propriu.Atunci cind platesc o factura sau taxe fac disp. de incasare si la scopul platii trec restituire avans marfa sau taxe.Toate aceste le treceam in registru de casa .Acum trebuie trecute in rjip si nu se mai tine registru de casa?
3.In situatia asta cum se va calcula venitul net pentru decl. 200?
de ce aveti nevoie de registru de casa daca tineti contabilitatea in partida simpla?
Disp.de plata si de incasare se folosesc in cazul in care efectuati retrageri de numerar pt folosul personal, sau depuneri de numerar cand veniti cu banii personali. In RJIP probabil ca va avea o rubrica separata,de tva.
Ajutor
oprea_rodica68
as dori sa-mi spuneti daca in registrul de incasari si plati ,platile si incasarile se trec cu tva tinind cont de faptul ca sunt platitor de tva.cum imi ... (vezi toată discuția)