avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 775 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... CERERE ACTE COPII XEROX PROPRIETAR
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

CERERE ACTE COPII XEROX PROPRIETAR

Buna ziua,
Am primit o cerere de la un proprietar adresata domnului Presedinte al C. Executiv, solicitand eliberarea unor copii xerox la ultimul proces verbal de la Adunarea Generala si dupa contractul incheiat intre Asociatie si firma de curatenie.
Conform Legii 230/2007, are acest drept sau doar sa le analizeze la casieria Asociatiei de Proprietari?
Cel mai recent răspuns: euely , utilizator 00:02, 2 Aprilie 2015
Acesta este textul din legea 230/2007:
Art. 10. - Proprietarii au dreptul sa cunoasca toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei si au acces, la cerere, la orice document al acesteia.

Cum se pot interpreta aceste doua verbe: a cunoaste si a avea acces?

Eu le interpretez ca daca vrea sa vada un contract, mi-l poate solicita, eu il caut in documentele asociatiei, acolo unde stiu ca am pus contractele cu furnizorii si prestatorii. si il arat. Si il si mai intreb:
- la ce ii foloseste copia xerox, ce sa faca cu ea?
La fel cu PV al ultimei AG.

Nu sunt documente care sa necesite studii elaborate. Deci se pot consulta la sediul administratiei.
In felul acesta cele doua verbe din propozitie au acoperire deplina: are si acces la documente si cu aceasta ocazie cunoaste aspectele din activitatea asociatiei pentru care prezinta interes.
Punct.
Unde legea nu distinge, nici noi nu trebuie sa distingem.


Nu scrie nicaieri ca este interzisa eliberarea copiei unui document la solicitarea unui membru al asociatiei. Nu sunt documente secrete.

Cum nu exista, banuiesc, o procedura de consultare/acces la documente in care sa se descrie cum se pot consulta documentele asociatiei (locatie, program de consultare, lista documentelor care se pot consulta) prin "acces" eu interpretez ca se poate elibera si o copie a documentului respectiv pe langa "consultarea" de la sediul asociatiei.

Ce sa faca cu copiile? Poate vrea omul sa il studieze mai amanuntit, sa verifice daca indeplinesc cerintele legale, etc. etc.

Daca solicitantul vrea copii ale documentelor se poate stabili prin hotarare adun. gen. o taxa de copiere.




cyan a scris:


Ce sa faca cu copiile? Poate vrea omul sa il studieze mai amanuntit, sa verifice daca indeplinesc cerintele legale, etc. etc.

Pentru verificarea legalitatii actelor , este angajat un Administrator, Cenzor si un Presedinte care sa faca asta si consider ca nu este drept ca atributiile celor trei sus mentionati sa fie indeplinite de proprietari.
Daca ar fi sa dam proprietarilor mana libera sa verifice ei daca este sau nu legal un act, atunci la ce sa ne mai batem capul noi (Presedinte,Administrator, C. Executiv, Cenzor, etc.) cei care suntem in masura sa facem asta?!
Mentionez ca proprietarul in cauza mereu gaseste nod in papura la orice i se pare lui ca nu functioneaza dupa bunul lui plac, desi ceilalti nu au facut macar o reclamatie timp de 3 ani de zile. Concluzia...? !
Ultima modificare: Miercuri, 1 Aprilie 2015
elga50, moderator
Este dreptul proprietarilor sa fie informati si sa aiba acces la informatii iar acest drept este prevazut in lege dupa cum cunoasteti foarte bine.
Inteleg ca indepliniti functia de administrator saupresedinte, de ce va deranjeaza sa dati explicatii atunci cand solicitate?
Daca este unul mai capsoman asta nu inseamna ca nu trebuie sa primeasca raspuns la solicitari.
Nu cred ca aveti solicitari zilnice din partea proprietarilor cu privire la activitatea asociatiei.
Proprietarul are o nemultumire privind curatenia, trebuie sa discutati si sa clarificati ce il nemultumeste, plateste prea mult, nu se face curatenie cum trebuie, etc.

Atata timp cat contractele cu furnizorii nu sunt documente clasificate nu vad motive ptr care proprietarii sa nu primeasca la cerere o copie.
euely a scris:


Daca ar fi sa dam proprietarilor mana libera sa verifice ei daca este sau nu legal un act, atunci la ce sa ne mai batem capul noi (Presedinte,Administrator, C. Executiv, Cenzor, etc.) cei care suntem in masura sa facem asta?!

Concluzia este ca legiutorul a prevazut obligatia asociatiei de proprietari si dreptul proprietarilor sa cunoasca orice aspect ce tine de actvitatea asociatiei si la cerere sa aiba acces la documentele asociatiei de proprietari
Realitatea,inclusiv si pe acest forum ,demonstreaza ca in multe asociatii de proprietari se incalca dispozitiile in vigoare si in multe situatii sesizarile proprietarilor sunt intemeiate

Alte discuții în legătură

Copiere contracte si alte documente ale asociatiei de proprietari ana41 ana41 buna dimineata! cum trebuie procedat cu cei care doresc copii dupa procesele verbale ale sedintelor de AG sau comitet, ale contractelor incheiate de ... (vezi toată discuția)
Raport de activitate BullTerrier77 BullTerrier77 Buna ziua. In cadrul asociatiei de proprietari, ,,cineva'' din comitetul de administratie, (dar cine) trebuie sa intocmeasca un raport de activitate.... in ... (vezi toată discuția)
Documente solicitate de un membru al asociatiei angcris angcris Stiu ca un membru al Asociatiei de proprietari poate sa solicite orice document legat de activitatea asociatiei,dar poate sa solicite copii dupa anumite ... (vezi toată discuția)