avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 571 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... demisie
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

demisie

Ma poate ajuta cineva cu un sfat?lucrez ca sofer la o firma de 5luni...la angajare mi sa facut contrac de munca,pe 3luni,apoi deja imi expirase contractu..si ma hotarasem sa nu mai lucrez,am depus i demisie fara preaviz,apoi ma razgandit..si mau reangajat tot pe trei luni..care expira in mai..bun pana aici toate bune,eu fac niste ore suplimentare de 3ori pe saptamana..si nu vor sa mi le plateasca,pe motiv ca nu sant bani..acum in perioada sarbatorilor de paste eu trebui sa lucrez a douo zi ..ne platit..si am refuzat stiind ca ceilanti colegi sant liber...la care replica "nu mergi la munca luni,maine iti dai demisia,si nu mai vii"atitudine de om cu studii superioare,care untodeauna cand a avut nevoie de mine am fost prezent..astept un sfat ceva ,care ma poate ajuta.Multumesc!



Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 14:43, 9 Aprilie 2015
orele suplimentare vor fi compensate in ore libere platite in urmatoarele 60 de zile calendaristice dupa efectuarea acestora.Daca in acest interval nu se acorda zile libere ,atunci acestea vor fi platite.
1. Decizia de a demisiona reprezintă actul unilateral de voinţă al salariatului şi nu poate fi „impusă” de angajator. Cu alte cuvinte, angajatorul nu are niciun temei legal în a influenţa decizia salariatului privind încetarea contractului de muncă prin demisie. Dacă angajatorul doreşte încetarea raporturilor de muncă cu salariatului, acesta are la dispoziţie varianta concedierii, cu respectarea însă a dispozitiilor prevazute in Codul muncii.