avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 510 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Renovare spatiu
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Renovare spatiu

Buna ziua. Lucrez la o societate care a renovat de curand spatial comercial unde isi desfasoara activitatea. Jumatate din spatiu este inchiriat, iar jumatate este proprietatea administratorului.
Pentru aceasta renovare au fost cumparate toate materialele necesare de catre firma noastra. Au fost inlocuite parchetul, gresia,usa termopan de la intrare, iar in locul tapetului a fost facuta o zugraveala stucco. Pentru toate aceste lucrari de inlocuire a parchetului, faiantei, usii si pentru zugraveala au fost angajate firme de specialitate cu care am facut contracte. Am primit facturi, cu devize si procese verbale de receptive.
Materialele cumparate pentru renovare le-am inregistrat astfel
3021=401
si concomitent
6021=3021
iat facturile cu lucrarile realizate
611=401
Dar corect mi se pare
471=401
si concomitent
611=471
problema este ca nu stiu pe ce perioada sa repartizez aceste cheltuieli, deoarece spatial care este inchiriat nu are o perioada determinata de inchiriere
#-o
Cel mai recent răspuns: emaio , utilizator 10:55, 10 Aprilie 2015
Si doriti sa decontati pe firma toate aceste cheltuieli facute pentru modernizarea intregului imobil, chiar daca pentru firma e alocata doar o parte din el? Nu e in regula. Chiar daca nu e contractul incheiat pe perioada fixa, se calculeaza amortizarea pe durata normala de functionare a mijlocului fix.
Multumesc pentru raspuns. Sa inteleg din raspunsul dumneavoastra ca pentru partea de spatiu propriu inregistrarile contabile de mai sus sunt corecte, dar pentru parter de spatiu inchiriata trec pe investitii?
iar pentru spatiul propriu inregistrarea acestor cheltuieli o fac pe 471 sau pe 611? Iar daca o fac pe 471 pe ce perioada sa repartizez cheltuiala?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Investitii la un spatiu inchiriat tatiana1 tatiana1 Buna seara, am urmatoarea situatie: La un spatiu inchiriat a fost montata tamplarie termopan , s-au efectuat lucrari de inlocuire pardoseala,inlocuire de ... (vezi toată discuția)
Avans lucrare *ivonne* *ivonne* buna ziua ! am urmatoarele situatii la care va rog sa ma ajutati daca se poate cu inregistrarile contabile: 1. am facturat un \"avans lucrare electrica\" in ... (vezi toată discuția)
Investitie sau cheltuieli reparatii? tincuta30 tincuta30 O societate a inchiriat pe o perioada de 10 ani un spatiu pentru a desfasura activitate de alimentatie publica - restaurant. Spatiul inchirat era cu finisajele ... (vezi toată discuția)