avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1038 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Pensie intretinere major
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Pensie intretinere major

Buna seara! Parintii mei se afla in divort, iar din cauza unor neajunsuri financiare am fost nevoita sa ma angajez. Tatal meu refuza sa-mi mai dea bani, asadar ma simt nevoita sa ma adresez instantei. Precizez ca sunt studenta la zi.
1. Trebuie sa se termine divortul parintilor pentru a putea depune aceasta actiune in instanta?
2. Cum se calculeaza pensia?
3. Unde pot gasi o cerere de intretinere model tip?
4. Pensia alimentara se mai poate cere?
Multumesc!
Cel mai recent răspuns: AV. GABRIELA GERBER , Avocat 22:48, 14 Aprilie 2015
Daca realizezi venituri si starea de nevoie nu mai exista, nu mai subzista nici obligatia de plata a pensiei.

In principiu, divortul parintilor nu ar elegatura cu obligatia parintelui de a plati pensie, in conditiile in care esti majora. Tu esti titulara actiunii care se introduce la judecatoria de la domiciliul tau.
Multumesc pentru raspuns!
M-am angajat de nevoie, part-time, neglijandu-mi facultatea. La salariul pe care il are tatal meu ar putea sa imi dea 25% fara a avea lipsuri, dar acesta refuza. Salariul pe care il am nu imi este suficient (este 10% fata de cat castiga tatal meu). Ce as putea face totusi pentru a primi bani din partea lui?
Sa nu mai lucrezi sau sa convingi instanta ca banii pe care ii castigi nu acopera nevoile tale curente.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensie alimentara simona-iulia simona-iulia In cazul in care sunt student si ma angajez mai pot primi in continuare pensie alimentara de la parinti? ce se intampla daca nu ii comunic tatalui meu acest ... (vezi toată discuția)