avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 897 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Problema UPC
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Problema UPC

Am renuntat la serviciile UPC ,aveam doar cablu analog,am fost la ei,am primit hartie de inregistrare,tot si mi s-a spus ca voi fi sunat de cineva pentru a imi propune o alta oferta,am spus ca nu ma intereseaza.
Degeaba,a doua zi am primit telefon in care mi s-a propus o oferta noua la 21 de lei,am spus ca nu ma intereseaza,el mi-a spus ca mai trebuie sa platesc oricum o luna,pentru ca trebuie anuntat cu o luna inainte,m-am enervat si i-am spus ca nu ma pot tine cu forta mai ales ca si calitatea serviciului lasa mult de dorit si eu nu am nici un contract unde prevede asta,am contractul de la firma preluata de UPC si un contract de fidelizare pe doi ani care a expirat acum 5 ani fara posibilitate de reinoire automata,in nici unul dintre aceste acte nu este prevazuta o luna in plus fata de data renuntarii la contract,in nici un caz nu mi-am dat acordul pentru un nou contract.
Am primit factura si luna urmatoare la pret de 27 lei,apoi luna asta primesc o factura de 21 lei si ma intreb daca aceasta ultima factura se refera la contractul care il propunea respectivul la telefon,desi eu clar nu am acceptat asta chiar i-am spus ca am trecut la o alta firma.Se poate sa fi incheiat un contract prin telefon fara acordul meu? la un moment dat mi s-au cerut datele personale pe motiv ca trebuie sa verifice daca eu sunt persoana de pe contract.Cum sa fac sa nu mai primesc facturi de la indivizii astia?
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 20:49, 21 Aprilie 2015
Daca ultima discutie telefonica a fost referitoare la incheierea de contract nou "avantajos" dvs,aceste discutii se inregistreaza drept dovada a acordului dvs de principiu
Este simplu de verificat daca este contract nou,verificati cu facturile anterioare
Nu inseamna ca daca solicitati sa nu primiti facturi vi se anuleaza contractul cu furnizorul de servicii
Imi pare rau dar daca am spus si la sediu si la telefon ca nu ma intereseaza oferta lor cum poate fi considerat acord de principiu?iar eu am solicitat inchiderea contractului cu totul nu doar sa nu mai primesc facturi.Asta inseamna ca am pe viata contract cu ei,nu? deci simplu fapt ca am raspuns la telefon este considerat acord pentru un nou contract?nu mai raspund la numere necunoscute,gata
Ultima modificare: Marți, 21 Aprilie 2015
GavrilescuSorin, utilizator

am contractul de la firma preluata de UPC si un contract de fidelizare pe doi ani care a expirat acum 5 ani fara posibilitate de reinoire automata,in nici unul dintre aceste acte nu este prevazuta o luna in plus fata de data renuntarii la contract,in nici un caz nu mi-am dat acordul pentru un nou contract.

Ar fi bine daca ati reusi sa va amintiti exact data la care ati vorbit cu operatorul caruia i-ati spus ca nu doriti reinnoirea contractului. Aveti nevoie de date cat mai exacte ca sa sa faceti reclamatie la ANPC.

Si mai bine ar fi fost sa le faceti notificare scrisa in acest sens, adica sa ii anuntati ca renuntati la serviciile lor incepand cu data de ..., acea data fiind chiar ziua in care depuneati notificarea, daca este asa cum ati spus in ce am marcat eu mai sus (contract fara prelungire automata). Faceti-o acum, cereti si anularea facturii / facturilor emise de cand i-ati anutat ca nu mai doriti sa le folositi serviciile - nu stiu daca o sa reusiti si asta, insa macar scapati de eventuale facturi nou emise. Depuneti notificarea la un centru UPC sau trimiteti-o cu confirmare de primire la sediul central (pastrati-va o copie).
Convorbirea telefonica asa cum spuneti ca s-a desfasurat nu poate fi considerata accept.

Daca raspunsul lor va este nefavorabil, faceti reclamatie.
Aveti aici un ghid de intocmire a unei reclamatii:
www.avocatnet.ro/content/for...
Ultima modificare: Marți, 21 Aprilie 2015
Ares-3, moderator
Va multumesc pentru interesul acordat problemei mele,eu am mai facut treaba asta,adica am cerut renuntarea la serviciile lor,iar aceasta cerere a fost inregistrata,am hartie cu numarul de inregistrare si stampila,semnatura,nu stiu ce fel de cerere as mai putea face acum.Iar daca as mai face o cerere se poate considera ca din momentul in care am facut prima cerere si momentul acesta cu a doua cerere eu am acceptat serviciile lor,poate inclusiv oferta acelui reprezentant prin telefon.Nici nu stiu cum sa procedez pe mai departe.Maine merg la OPC sa vedem ce spun si ei
Nu mai faceti nimic, mergeti la ANPC daca aveti posibilitatea sa-i contactati direct. Luati si facturile emise dupa data inregistrarii cererii.
Ca sa dovedeasca ca v-ati dat acceptul pentru prelungire / reinnoire trebuie sa le puna la dispozitie convorbirea telefonica; dvs. spuneti ca nu v-ati exprimat acordul in niciun fel, deci nu au cum sa va oblige sa platiti. In plus, fiind vorba de contract incheiat la distanta, chiar daca ati fi fost de acord aveti dreptul sa renuntati in niste conditii pe care nu are rost sa le insir acum - sunt in OUG 34/2014:
[ link extern ]

Succes, si poate reveniti sa ne spuneti dupa ce aveti o solutie :)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Reziliere contract telekom contact_blue contact_blue Buna seara. Anul trecut in luna August, am fost sunat de un agent Telekom, mai exact o doamna care mi-a facut o oferta, un abonament cu un telefon. Eu avand ... (vezi toată discuția)
Portare numar telefon - este legala taxarea? ADIC1469 ADIC1469 Parintii mei au cerut portarea numarului la o alta companie de telefonie fixa, care are preturi mai avantajoase. Surpriza a venit din partea fostei companii de ... (vezi toată discuția)
Oferta vocala telefonie vivi23ro vivi23ro Mi s a facut o oferta prin telefon de catre un operator de telefonie, ulterior cind am primit contractul am vazut diferente, ca atare am sunat si am spus ca ... (vezi toată discuția)