avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 468 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Impozite, taxe şi timbrul de ... Lamuriri prima angajare a absoventilor de invatamant ...
Discuție deschisă în Impozite, taxe şi timbrul de mediu 2013. Legalitate şi interpretare juridică

Lamuriri prima angajare a absoventilor de invatamant superior

In urma cu o saptamana am absolvit facultatea , sunt inginer in protectia mediului si caut cateva lamuriri :
- din ce am auzit statul ofera o prima in valoare de 1 salariu minim pe economie tuturor absolventilor care se angajeaza ;am fost la fortele de munca din orasul meu natal dar aici nimeni nu stia nimic despre subiect asa ca nu m-am dat batut , m-am interesat in continuare si am gasit urmatoarele :
Legea 76 din 2002 a somajului si ocuparea fortei de munca (act.la 1.01.2008):
ART. 73^1
(1) Absolventii institutiilor de invatamant si absolventii scolilor speciale, in varsta de minimum 16 ani, inregistrati la agentiile pentru ocuparea fortei de munca, in situatia in care se angajeaza cu program normal de lucru, pentru o perioada mai mare de 12 luni, beneficiaza, din bugetul asigurarilor pentru somaj, de o prima egala cu un salariu de baza minim brut pe tara garantat in plata, in vigoare la data incadrarii.

(3) Drepturile prevazute la alin. (2) se acorda absolventilor care isi mentin raporturile de munca sau de serviciu pentru o perioada de cel putin 12 luni de la data angajarii.
Vedeti si unele restrictii de la alin.(5).
Art.80:
(1) Angajatorii care incadreaza in munca pe durata nedeterminata absolventi ai unor institutii de invatamant sunt scutiti, pe o perioada de 12 luni, de plata contributiei datorate la bugetul asigurarilor pentru somaj, aferenta absolventilor incadrati, si primesc lunar, pe aceasta perioada, pentru fiecare absolvent: