buna ziua.va rog o explicatie..sun un if neplatitor de tva. am primit facturi de la paypoint pentru vanzarea de incarcari electronice si nu stiu cum sa le inregistrez daca trebuie facut nir...nu stiu ce sa fac cu facturile ...?si casa de marcat trebuie facut departament separat pentru incarcari electronice... ?si sumele de la incasari utilitati trebuie inregistrate undeva? ma scuzati sunt un novice in domeniu...va multumesc.
va multumesc. dar plata acelor facturi chitantele lor cu care le-am achitat nu stiu la ce rubrica din rjip sa le trec la plati numerar sau la plati banca? nu stiu la care coloana....iertare ca sunt mai greu de cap:-/ si facturi le daca nu le fac nir in gestiune ....la incasarile cartele la totalul incasarilor z nu se scad din gestiunea mea?si nu inteleg cum inregistrez raportul z......sii mii de scuze...........
va rog ajutati-ma,nu stiu sa inregistrez raportul z unde trebuie sa tin evidenta intre gestiunea magazinului si sumele de de la incarcari electronice si sumele vanzarii de marfa a magazinului.........#-o si daca pana acum 4 ani am facut nir la facturile de la incasari electronice si nu am avut casa de marcat cu departament separat pentru incarcari electronice ele fiind batute pe casa cu un cod anume.......se mai poate face ceva?
La fiecare inceput de luna megeti la banca si cereti extrasul de cont pentru luna precedenta. Din el scoateti toate platile si le treceti in rjip, la fel si daca ati avut ceva incasari pentru intreprinderea individuala prin contul bancar al intreprinderii individuale.
Da, gestiunea e formata doar din marfa care are o valoare a stocului. Pe acel raport z aveti valoarea marfii vandute in ziua respectiva si valoarea serviciilor prestate (a incarcarilor telefonice). Din registrul de gestiune zilnic scadeti doar valoarea marfii pentru ca acele incarcari electronice nu sunt in gestiune. Nu vi se da un numar de incarcari pe care sa le vindeti si apoi sa le platiti.
Rezolvati chiar astazi cu separarea in casa de marcat a incasarilor din vanzare marfa de ce a aincasarilor din servicii prin contactarea celor de la firma care va asigura interventiile la casa de marcat. Si nu mai faceti nir la acele facturi de incarcare electronica si nici nu mai scadeti acea valoare din raportul z..O treceti doar in rjip.