avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 750 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Probleme in achizitia a doua laptopuri de pe un ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Probleme in achizitia a doua laptopuri de pe un magazin on-line

Miercurea trecuta am achizitionat de la un magazin on-line doua laptopuri Dell Inspiron 7537, Intel Core i7-4510U pana la 3.1 GHz, 15.6″ Full HD Touch Screen, 8 GB, 1 TB, nVIDIA GeForce GT 750M 2GB GDDR%, Windows 8.1 COD PRODUS LAP7357FHDI7812 in valoare de 7600 lei Am comandat cele doua laptopuri miercurea trecuta, le-am primit si le-am achitat vineri la o firma de curierat. Partea aiurea e ca nu au windows 8.1 ci linux (ubuntu) si pe mine nu ma ajuta deoarce programul de contabilitate pe care il folosesc nu e compatibil cu linux. Le-am scris un mail dragut in care le-am explicat ce s-a intamplat frapant e cum mi-au raspuns :
“Buna ziua,

Ne cerem scuze pentru inconvenient.
Descrierea produsului a fost gresita pe site.
Am transmis firmei de curierat sa vina sa ridice produsele de la dumneavoastra. Dupa ce produsele vor ajunge la noi, vor fi verificate si vi se poate livra un alt model de produs sau vi se pot returna banii. Pentru returnarea banilor avem nevoie de un cont Iban si numele titularului de cont.
Va multumim pentru intelegere” la care eu am raspuns :”Buna ziua,

Din pacate solutia dvs nu ma avantajeaza. Conform facturii mele eu am comandat si achitat doua laptopuri Dell Inspiron 7537, Intel Core i7-4510U pana la 3.1 GHz, 15.6″ Full HD Touch Screen, 8 GB, 1 TB, nVIDIA GeForce GT 750M 2GB GDDR%, Windows 8.1 COD PRODUS LAP7357FHDI7812 doar ca nu am sistemul de operare pe care l-am achitat conform ofertei dvs. de pe site.

Eu laptopurile le-am achizitionat pentru firma iar persoanele care le utilizeaza sunt in delegatie, una urmand sa plece din tara vineri. Asadar, doresc o rezolvare rapida a situatiei. Observ ca aveti pe site licente de Windows, deci solutia ar fi simpla. Le trimiteti prin curier si le instaleaza IT-ul nostru.

Mentionez ca nu doresc alt model, pentru ca as fi achizitionat altceva. De asemenea, nu doresc banii inapoi deoarece am nevoie de laptopuri pentru buna functionare a societatii noastre.

Astept cu interes raspunsul dvs.

Multumesc” iar ultimul lor raspuns a fost la fel de miserupist ca si primul :”
Buna ziua,

Va multumim pentru mesaj.
Din pacate nu putem da curs solicitarii dumneavoastra.
Pentru rezolvarea situatiei create, am transmis firmei de curierat sa vina sa ridice produsele de la dumneavoastra. Dupa ce produsele vor ajunge la noi, vor fi verificate si vi se poate livra un alt model de produs sau vi se pot returna banii. Pentru returnarea banilor avem nevoie de un cont Iban si numele titularului de cont.
Va multumim pentru intelegere.

Solicitarea dumneavoastra a fost inchisa.”

Bineinteles ca as prefera sa imi returneze banii dar…nu am certitudinea ca ii voi primi inapoi pe toti.In plus unul din consilierii lor mi-a spus telefonic ca la persoane juridice nu se returneaza banii. In plus mai e si faptul ca trebuie sa astept 2 saptamani ca laptopurile sa ajunga la service si apoi sa astept rezolutia lor daca imi dau banii sau alt model ca se pare ca ei sunt sefii iar noi, cumparatorii nu avem niciun drept. Am sunat la OPC dar nu se ocupa decat de persoane fizice. Nici nu stiu ce sa fac. Sunt atat de dezamagita. Unde mai pun ca e sfarsit de luna si am de terminat o gramada de acte. Va rog sa ma ajutati

Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 12:05, 3 Mai 2015
Vanzatorul si-a recunoscut greseala si si-a aratat disponibilitatea sa va returneze banii solicitand contul firmei.
Ce a spus consilierul privitor la returnarea banilor catre PJ este o "vorba", aveti emailul de confirmare al firmei "in scris".

Comparati pretul unui laptop similar ca si configuratie cu sau fara SO la alti furnizori on-line si vedeti daca se justifica continuarea disputei cu vanzatorul.

variante:
1. Continuati schimbul de comunicate pana ajungeti in instanta
2. Achizitionati 2 licente de Windows 8.1 de la alt furnizor si apoi eventual solicitati despagubiri in instanta.
3. Trimiteti notificare prin care informati vanzatorul ca daca nu aduce produsul in conformitate cu descrierea produsului din factura va rezervati dreptul sa il actionati in instanta.

Verificati daca gasiti pe site vreo precizare privind "erori de prezentare".

Nu cred ca se justifica bataia de cap cu instanta ptr 2 licente!:)
Ultima modificare: Miercuri, 29 Aprilie 2015
cyan, moderator
Multumesc frumos. Voi face atunci returnarea produselor in scopul recuperarii banilor. Sper ca voi putea sa ii recuperez pe toti
Eu zic ca aveti noroc ca ati cumparat de la firma serioasa si si-au recunoscut greseala, altii s-ar fi agatat de faptul ca sunteti persoana juridica si nu aveati decat calea instantei pentru recuperarea pretului sau inlocuirea produselor.
Consilierul lor juridic are dreptate, de altfel v-au confirmat si cei de la ANPC ca nu se ocupa cu litigiile intre profesionisti.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Am returnat un laptop cumparat online si mi se refuza plata novarom novarom am returnat un laptop ( dupa 2 zile) cumparat online, iar in mom. de fata a trecut o luna de cand mi se refuza plata acestuia pe motiv ca acesta avea un sistem ... (vezi toată discuția)
Ce pot face in acest caz? - inselatorie online bia99 bia99 buna ziua, am achizitionat de pe un site online o tableta in valoare de 1500 ron, insa am primit o replica. ce as putea face in acest caz ? am sa incerc sa ... (vezi toată discuția)
Returnare produs miki1960 miki1960 Buna ziua Am achizitionat un GPS ca persoana juridica. Am solicitat firmei restituirea contravalorii produsului (deoarece nu sint multumit de produs) si am ... (vezi toată discuția)