buna ziua, Va prezint urmatoarea situatie : In urma cu 2 ani au incetat raporturile de munca cu fostul anagajator de comun acord, am nota de lichidare semnata de inclusiv de directorul economic, acum fostul angajator m-a dat in judecata pentru o anume datorie ( bani pe care i-am luat ca avans pt un decont). desi la acea vreme am depus la caserie facturile, nu mi-am oprit copie a acestora. Nu era prima data cand faceam acest lucru, prin natura serviciului. Eu ma pot apara in instanta cu acea nota de lichidare, pana la urma nu inseamna ca la momentul cand au incetat raporturile de munca, anagajatorul a recunoscut ca nu am datorii la el ?
Daca ati depus facturile veti putea demonstra utilizarea avansului luat, trebuie sa regasiti in contabilitate decontul/ (formularul de delegatie) pe care trebuia sa il faceti iar daca mai aveati rest de dat din avans trebuia sa aveti "dispozitie de incasare" (avansul a fost mai mare decat valoarea facturilor) sau "dispozitie de plata" daca mai aveati de primit (avansul depasea valoarea facturilor).
Nota de lichidare nu presupune recunoasterea lipsei datoriilor la plecarea din firma. Pot exista situatii in care angajatorul sa ia cunoastinta despre eventuale prejudicii produse de angajat dupa ce acesta a plecat din firma.
Art. 268. -cod muncii
(1) Cererile în vederea soluţionării unui conflict de muncă pot fi formulate:
a) în termen de 30 de zile calendaristice de la data în care a fost comunicată decizia unilaterală a angajatorului referitoare la încheierea, executarea, modificarea, suspendarea sau încetarea contractului individual de muncă;
b) în termen de 30 de zile calendaristice de la data în care s-a comunicat decizia de sancţionare disciplinară;
c) în termen de 3 ani de la data naşterii dreptului la acţiune,în situaţia în care obiectul conflictului individual de muncă constă în plata unor drepturi salariale neacordate sau a unor despăgubiri către salariat, precum şi în cazul răspunderii patrimoniale a salariaţilor faţă de angajator;
d) pe toată durata existenţei contractului, în cazul în care se solicită constatarea nulităţii unui contract individual sau colectiv de muncă ori a unor clauze ale acestuia;
e) în termen de 6 luni de la data naşterii dreptului la acţiune, în cazul neexecutării contractului colectiv de muncă ori a unor clauze ale acestuia.
(2) În toate situaţiile, altele decât cele prevăzute la alin. (1), termenul este de 3 ani de la data naşterii dreptului.
multumesc pt raspuns. Problema este ca acei bani i-am utilizat pentru cumparaturi de protocol pt societate. Facturile le-am lasat la contabilitate, acolo s-au ratacit. Eu am gresi ca nu mi-am adus aminte ca nu mi-au dat de la contabilitate sa semnez dispozitia de plata catre caserie, ca sa ma scada.
Toti banii din avans au fost utilizati ptr achizitionarea produselor?
Nu au existat diferente de platit/restituit?
Toate produsele care intra intr-o firma incepand cu hirtie igienica si terminand cu utilaje trebuie sa parcurga un traseu "contabilicesc" presarat cu documente care trebuie intocmite (ptr receptie - NIR, bon de consum-ptr liberare, PIF-proces verbal de punere in functiune)
Daca va amintiti ce produse ati achizitionat, de la ce furnizori si in ce perioada puteti sa solicitati NIR-urile prin care s-au "incarcat" in gestiune.
Pentru a fi eliberate din gestiune trebuie intocmit bon de consum.
Pe NIR trebuie sa scrie nr facturii, produsele si valoarea.
Prin urmare, daca nu au facturile fizic trebuie sa existe NIR si BC.
Le puteti solicita sa prezinte pentru o perioada ulterioara ridicarii avansului (1-2-3 luni functie de tipul produselor) sa prezinte documente justificative pentru introducerea si scoaterea in/din contabilitate si gestiune.