avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 585 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Verificare calcule administratie bloc
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Verificare calcule administratie bloc

Buna ziua, rog ajutor, sunt :((
Mama mea s-a mutat in garsoniera unde amandoua suntem proprietare, in urma cu 2 ani si jumatate. Fara voia mea, caci stiam ca nu va putea plati si tot in capul meu se vor sparge toate, dar asta cred ca nu conteaza. N-a platit mai nimic la intretinere, asa incat acum un an, am primit (eu) notificare de la administratia blocului sa achitam sau pierdem casa. Am semnat amandoua ca platim aprox. 6000lei (intretinere + penalitati), in 24 luni. Cum tocmai se schimbase administratorul (cu scandal, procese, etc), ni s-a comunicat - si s-a scris in 'intelegere' - ca vom plati si eventualele restante de pe vremea fostului adm. Locuinta fusese nelocuita (si anuntasem in scris fosta administratie) pana la mutarea mamei, asa ca am presupus ca voi avea de plata o suma 'decenta'; dar mare mi-a fost surpriza sa aflu, la cateva luni dupa ce am semnat, ca erau cam 3500 lei pt 1an jumate, cat n-a stat nimeni acolo. Intretinerea pe perioada de iarna era (la casa goala) in jur de 250 lei, lunar!
De un an achit in fiecare luna, cu imense sacrificii, caci am doar salariul din care cresc singura 2 copii (nici macar pensie alim. nu primesc) si pana acum am reusit sa platesc doar restantele de pe vremea fostului adm., adica vreo 4400 cat s-au mai strans, zic ei. Eu una nu pricep de unde...
La inceputul lacestei luni mi s-a dat o "Fisa a ap." si am vazut ca mai am de plata: vreo 4500 intretinerea, 4200 penalitati administratie si 1300 penalitati furnizori #-o., pt perioada de cand sta mama acolo (deci nu 6000, ci cam 10000).
Desi am pus repartitoare in septembrie trecut, la caldura sunt lunar aproape 200 de lei din noiembrie pana acum. Plus restul, ajungem undeva peste 300/luna! Ceva e putred, zic eu. Cum pot verifica, spuneti-mi va rog, ca nu mai fac fata :( Am listele de intretinere, ca toata lumea, dar cum s-a ajuns la aceste sume, eu nu inteleg; vreau sa stiu ce pot face, pot cere o expertiza...si cui, chiar nu mi se pare normal sa fie sumele astea si sa tot creasca, caci 'totalul' creste mereu!
Cand am intrebat de ce apar sumele astea la caldura DUPA instalarea repartitoarelor, cel care incaseaza intretinerea a zis ca intr-adevar, ceva nu e in regula; a venit la garsoniera, s-a uitat, a masurat si a zis ca eu platesc la fel ca cei care au apartament de 3 camere. A spus ca administratorul va face o adresa la firma care a montat repartitoarele si care calculeaza consumul, caci mai e o pers. in aceeasi situatie; luna urmatoare, cand am intrebat mi-a zis ca admin. a trimis adresa. Dupa 2 luni intreb de ce apare iar o suma mare la caldura. Imi zice ca administratorul n-a trimis adresa si ca a spus ca nu e treaba lui!!!
Povestea e mai lunga, dar ideea este ca toate cele intamplate, plus atitudinea lor (pe care n-o inteleg, caci platesc cu regularitate) ma indeamna sa cred ca ceva nu e in regula. Sau poate este, nu stiu; eu nu stau la bloc, ci la un fel de vila-bloc, suntem doar 12 familii si platim caldura individual, apa etc. Oricum, vreau sa ma asigur ca daca tot ma indatorez pana peste cap sa platesc atatia bani pt. garsoniera, platesc ce trebuie si ce e corect. Cum pot verifica?

Cel mai recent răspuns: d12d , utilizator 12:46, 4 Mai 2015
Cand ati semnat "intelegerea" trebuia sa solicitati ca anexa a intelegerii justificarea sumei pe care urmeaza sa o achitati.
Nu trebuia sa acceptati plata unei datorii nedefinite (eventuale restante).
Puteti solicita o expertiza contabila dar veti fi obligata sa o platiti si costa foarte mult.

Solicitati asociatiei sa va prezinte o situatie clara a modului de stabilire a restantelor, cat reprezinta intretinerea pe luni si cat penalizarile, este posibil sa aveti penalitati la penalitati avand in vedere cuantumul acestora.
Reprezentantul legal al asociatiei de proprietari este presedintele de asociatie si nu administratorul de imobil care este angajat al asociatiei de proprietari
Exista neconcordante intre sustinerile dvs
Initial afirmati
Am semnat amandoua ca platim aprox. 6000lei (intretinere + penalitati), in 24 luni.
,ulterior reveniti cu precizarea
la cateva luni dupa ce am semnat, ca erau cam 3500 lei pt 1an jumate, cat n-a stat nimeni acolo. Intretinerea pe perioada de iarna era (la casa goala) in jur de 250 lei, lunar!

Exista diferente in avantajul dvs intre cei 6000 initiaki si cei 3500 ulterior declarati
trebuie sa cunoasteti ca dispozitiile in vigoare obliga proprietarii sa achite cote comune chiar daca apartamentul nu este locuit
Referitor la calcul caldura in baza repartitoarelor de cost,aici realitatea demonstreaza ca acestea de multe ori inregistreaza eronat ,ca inregistrarile acestora sunt influentate de consumatorii electrici casnici-cuptor microunde,TV,centrala termica,etc
Cei 3500 sunt " eventualele restante ramase de pe vremea fostului administrator". 6000 reprezinta cheltuieli neplatite de cand s-a mutat mama userului in garsoniera. Eu asa am inteles.
@cyan
Initiatorul topicului a precizat
mare mi-a fost surpriza sa aflu, la cateva luni dupa ce am semnat, ca erau cam 3500 lei pt 1an jumate, cat n-a stat nimeni acolo. Intretinerea pe perioada de iarna era (la casa goala) in jur de 250 lei, lunar!
,deci a precizat intretinerea pe perioada de iarna si nu a precizat ca suma reprezinta eventuale restante
Nu trebuia sa acceptati plata unei datorii nedefinite (eventuale restante).

Conform dispozitii in vigoare,proprietarul are obligatia sa achite lunar cota de intretinere impusa in lista de intretinere
Concomitent are dreptul sa conteste valoarea impusa in lista de intretinere
Neplata in termen a cotei de intretinere poate genera penalitati ,respectiv sume suplimentare fata de suma pe care proprietarul ar intelege sa nu o achite pana la clarificare=
raspunsul presedintelui la contestatie,raspuns care poate sau nu sa fie dat de catre acesta
Ultima modificare: Joi, 30 Aprilie 2015
ynocentta, utilizator
@cyan, ati inteles bine: cei 6000 lei reprezentau cheltuielile aferente perioadei cat a locuit mama in garsoniera, iar 3500 (mai exact, 4400), restantele de pe vremea fostului administrator, cat casa a fost nelocuita. Multumesc pentru raspuns si indrumare, voi cere Asociatiei situatia detaliata, poate ma lamuresc
@ynocentta: inteleg si accept ca exista cheltuieli comune ce trebuie platite chiar daca un spatiu nu este locuit, insa nu mi se pare firesc ca acestea sa fie aproape cat intretinerea 'normala', ca sa zic asa. Multumesc.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Actiune in pretentii/plata nedatorata BiancaTudose BiancaTudose Buna seara! Va relatez pe scurt cazul meu. Am cumparat o garsoniera la licitatie publica in luna iulie 2013. Am intrebat ulterior la asociatie daca sunt sume ... (vezi toată discuția)
Repartitoare neachitate (?!) danielast danielast Buna ziua, Ma confrunt cu o mica MARE problema..dupa 8 ani cei de la [EDIT = o firma] mi-au trimis o notificare cum ca repartitoarele folosite de mine [8 ... (vezi toată discuția)
Fond rulment d12d d12d Buna ziua, Problema mea este urmatoarea: am achitat, cu mare efort, toate restantele la intretinere ale mamei mele (eu si ea = co-proprietari), inclusiv pe ... (vezi toată discuția)