buna seara,
sunt un proprietar al unui apartament din bucuresti si am urmatoarea situatie:
-comitetul executiv al asociatiei de proprietari a blocului in care locuiesc, fiind proprietar si fiind unul din membrii fondatori ai acestei asociatiei de proprietari, a angajat o firma de contabilitate pentru a efectua calculul cotelor de contributie doar ca confoirm legii 230/2007(din ce am inteles eu) aceasta trebuie sa aiba ca obiect (principal) de activitate administratia de imobile in schimb ea are conform cod caen 6920 - Activitati de contabilitate si audit financiar; consultanta in domeniul fiscal (rev 2). Va rog sa imi spuneti daca aceasta firma trebuie sa fie platita de mine ca proprietar ?
Cei care au decis si incheiat contractul cu firma, adica presedintele si membrii comitetului, raspund pentru aceasta. Tot asa cum cei ce i-ati ales in comitet si presedintele pot angaja un instalator raspunzand pentru activitatea acestuia, indiferent ca are sau nu calificare...
Iar proprietarii sunt obligati sa achite cotele repartizate pe listele lunare de plata, inclusiv pentru plata firmei de administrare sau a instalatorului.
Important este ca firma de administrare ca si instalatorul dat ca exemplu de mine, sa-si faca treaba corect, conform contractului.
multumesc pentru raspunsul promt - iar daca eu am contestat lista de intretinere (in termen de 10 zile) prin posta cu mandat de primire si fisa de inventar si nu primesc raspuns de la Presedinte sau CEx in termenul de 7 zile, mai am obligatia legala de a plati integral cotele de intretinere? sau o pot plati partial adica doar furnizorii si ulterior sa ma dresez instantei ca nu am primit raspuns la contesatatii?
Nu sunteti bine orientat si nu ar fi cazul sa ajungeti in instanta pentru ca aveti perspectiva sa pierdeti.
Iata de ce:
Activitatea de administrare a asociatiei cuprinde in principal trei obiective:
- administrare tehnica a condominiului;
- contabilitate;
- casierie;
In cadrul unei asociatii, comitetul executiv poate angaja, contracta, persoane fizice atestate, PFA, firme de administrare (cu obiect principal de activitate administrarea imobilelor) pentru toate cele 3 activitati prestate de aceeasi persoana (fizica sau juridica).
Dar poate angaja pentru activitati separate cate o persoana care sa presteze una sau doua din activitati.
In cazul dv. partea de contabilitate, probabil si casierie, este asigurata de o firma cu specific contabil. Aceasta firma nu se ocupa de administrarea tehnica si nu se intituleaza firma de administrare imobile, deci nu are nevoie de a avea obiectul principal de activitate administrarea de imobile, ci exact obiectul de activitate pe care il acopera la asociatia dv. - contabilitatea.
Pentru administrarea tehnica se poate angaja un instalator sau se pot ocupa persoane dintre proprietari in baza unui contract de mandat sau in mod voluntar, gratuit.
Presedintele asociatiei, teoretic, in fata cererii / contestarii de catre dv. a cotelor de intretinere, ar trebui sa ia legatura cu firma de contabilitate si sa le ceara in scris punctul de vedere pe care sa vi-l livreaze ca raspuns la intrebarile dv.
Practic ati putea sa luati chiar dv. legatura cu aceasta firma si sa va lamuriti cu ei nemijlocit despre problema pe care o aveti.
Dar de platit trebuie sa platiti ce vi s-a pus pe lista pana cand se rezolva problema intr-un fel sau altul. Poate aveti dv. dreptate si atunci contabilul va trebui sa repare problema, dar tot atat de bine puteti sa nu aveti dreptate si atunci lucrurile sa ramana asa cum au fost afisate.
N-are rost sa ramaneti cu o posibila restanta.
In lipsa unei hotarari judecatoresti definitive ,nu aveti temei legal care sa va exonereze de obligatia platii sumelor asupra carora dvs aveti suspiciuni
Eventuala plata partiala adica doar furnizorii, poate determina asociatia de proprietari ,in conformitate cu disp L nr 230/2007 art 49 sa aplice penalitati la suma neachitata
In cazul in care presedintele de asociatie nu raspunde in termenul legal prevazut,puteti sesiza oficial serviciul se sprijinire si indrumare asociatii de proprietari sau puteti apela la mediator
Administratorul banuiesc ca are atestat.
Activitatea de contabilitate, care este o parte din activitatea de administrare, poate fi facuta de o firma de contabilitate, nu ii trebuie si ei atestat.
Administratorul atestat poate semnala daca o actiune economica a fost gresit repartizata; la fel si cenzorul.
Incadrari
tomasso
Inspectorii serviciului specializat al primariei in urma verificarii documentelor asociatiei de proprietari au constatat ca nu a fost prezentat contractul de ... (vezi toată discuția)