Situatia este oarecum "rezonabila" intrucat in trecut CNASS interpreta teza finala din lit.f art.257 din L.95/2006 in sensul in care contributia lunara nu putea sa fie mai mica decat intreg salariul minim brut lunar emitand decizii de impunere in acest sens.
Se pare ca Instantele au fost de acord cu CNASS intrucat s-a recurs la exceptia de neconstitutionalitate ridicata la CCR care a infirmat acest lucru prin Decizia nr. 335/2011.
Situatia legislativa aberanta cu care santem contemporani ( se pare ca Legislativul a chiulit si cand D-zeu a impartit mintea) in care pentru la un venit de 1 leu se calculeaza o contributie de 468 de lei a fost consfiintita de aceasi CCR printr-o alta decizie si anume Decizia nr. 325/2013
invocandu-se principiul solidaritatii sociale :
În sfârşit, Curtea constată că dispoziţiile art. 257 alin. (2) lit. f) din Legea nr. 95/2006 instituie un prag minim al contribuţiei unic, ce se aplică fără privilegii ori discriminări tuturor persoanelor aflate în ipoteza normei.
Chiar daca atributiile CNASS in cea ce priveste administrarea cass au fost preluate de ANAF
prin Codul Fiscal , au fost preluate si prevederile art .257 lit f e drept ceva mai clar "raportat la salariul minim brut"
Asistam fara a face nimic la terfelirea Constitutiei prin elaborarea de legi care sa repare efectele altor legi din trecut (oare art.15 din Constitutie nu plange) datorita tembelismului si incompetentei clasei politice care elaboreaza legi ale caror efecte nu le inteleg , folosind cuvinte si expresi pe care de abea pot sa le rosteasca darmite sa le priceapa rostul.
Principiul este simplu : un nebun arunca o piatra in balta pe care nu mai pot sa o scoata 10 oameni intregi la minte.
Singuri in masura sa faca ceva in acest sens ar fi avocatii care Instanta ar trebui sa lupte sustinand respectarea Normelor de Tehnica Legislativa si a Pricipiilor Securitatii Juridice ,
in apararea clientului in lupta cu Organele Fiscale dar vai am discutat cu avocati care nu prea stiau despre ce este vorba.