avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 208 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Registru de casa
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Registru de casa

Buna ziua!
Un SRL cu doua puncte de lucru (magazine comert cu amanuntul), diferite de sediu social (la sediu social nu se desfasoara activitate), in conditiile in care punctele de lucru au casa de marcat fiecare, dar nu au conturi la banca diferit de cel al sediului social ( firma are un singur cont bancar), trebuie tinut un singur registru de casa sau trebuie tinut pentru fiecare punct de lucru cate un registru de casa separat? Legea permite sau obliga, in coditiile acestea, existenta mai multor registre de casa?
Apoi, nirurile cat timp trebuie sa fie tinute in magazin, de exemplu: daca azi am primit un produs si tot azi l-am vandut, pot sa retrag nirul din magazin?
Multumesc frumos!
Cel mai recent răspuns: 83tzutzu , utilizator 18:00, 11 Mai 2015
Se vor tine registre de casa separat pentru punctele de lucru, diferite de cel de la sediul societatii.
Tineti macar pana la sfarsitul lunii nir-urile si facturile.
Apreciez dorinta de a ma ajuta, dar nu prea ma ajuta termenul de "macar", iar despre registrul de casa pentru fiecare punct de lucru, raspunsul nu este lamuritor!
Stiu ca s-a mai discutat pe acest aspect, dar am revenit cu el, deoarece intalnesc raspunsuri diferite, ambele sustinunte de o lege citata.
Se spune, fie ca trebuie sa existe registre de casa pentru fiecare punct de lucru, fie ca existenta registrelor la fiecare punct de lucru este optionala:
Potrivit prevederilor art. 5 alin. 8 din OG 15/1996 privind intarirea disciplinei financiar-valutare si pct. 9 din Normele metodologice aprobate prin HG 2185/2004, subunitatile economice ale persoanelor juridice, respectiv sucursale, filiale, agentii si puncte de lucru prevazute in actul constitutiv, care au deschis cont intr-o societate comerciala bancara si casierie proprie, aplica individual prevederile referitoare la respectarea plafoanelor de incasari si plati in numerar. Din aceste prevederi se prezuma ca in situatia in care aveti cont deschis si casierie proprie (cu o persoana angajata cu atributii de casier) pentru punctele de lucru respective, se va intocmi registrul de casa de catre persona care are calitatea de casier, chiar daca la punctul de lucru inregistrati numai incasari.
Aveam nevoie de o interpretare corecta a legii, din partea cuiva care stie sa interpreteze mai bine decat mine!
Deci:
Cat se tin nirurile in magazin?
Este obligatorie sau optionala existenta registrelor de casa la punctele de lucru?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Registru de casa naoci7 naoci7 Amregistrul de casa complrtet la zi , dar am primit chitante din 5 date diferite in urma cu aproximativ 2 sapt, .... Avand in vedere ca registrul de casa e ... (vezi toată discuția)
Chitanta, dispozitie de incasare sau monetar? steluta79 steluta79 Buna ziua, Am si eu o intrebare. Societatea noastra are sediu social si punct de vanzare cu amanuntul. In fiecare seara eu preiau de la vanzatoare o suma de ... (vezi toată discuția)
O societate, doua puncte de lucru ContSters95887 ContSters95887 Pentru o societate cu doua puncte de lucru contabilitatea se tine separat pentru fiecare punct de lucru in parte? Stiu ca nir se face pentru fiecare in parte, ... (vezi toată discuția)