Buna ziua,
Lucrez ca agent vanzari si nu mi-am primit salariul din luna martie, de fiecare data cand deschid discutia , angajatorul motiveaza problemele financiare ale societatii, si faptul ca mai am de recuperat bani inca de anul trecut de la un client ( pers. juridica).
Am doua intrebari la care as dori sa primesc raspuns:
1. Angajatorul are vreun temei legal sa-mi opreasca din salariu, o anumita suma de bani pe care un client al meu ( pers.juridica) refuza sa o plateasca?
Tin sa precizez ca am incasat un instrument de plata de la client, acesta neputand intra la plata la termenul scadent fiindca pers.juridica nu avea lichiditati, iar ulterior s-au inceput demersurile legale de executare silita.
2. In cazul in care nu pot rezolva pe cale amiabila recuperarea salariului, ce demersuri legale pot intreprinde, pentru a-mi recupera drepturile salariale.
Fisa postului nu exista, sau cel putin daca exista nu este semnata de mine, iar ca demers legal mi s-a spus ca pot face o plangere la ITM, plangere care se poate solda cu o somatie din partea ITM, pentru plata intr-un anumit termen a salariului.
Daca la finalul acestui termen nu imi primesc drepturile banesti, ITM poate aplica o amenda de 10.000 ron.
Acestea sunt singurele demersuri care pot fi facute de catre ITM, asupra unui angajator.
Aceste informatii le am dintr-o discutie amicala cu un reprezentant ITM, ....sunt adevarate?
Multumesc
Cam asa se procedeaza. Oare este mai bine sa plateasca o amenda si salariile sau doar salariile?
Puteti merge in instanta si sigur veti castiga. Nu aveti nici fisa postului....cred ca mai sunt si alte documente lipsa.....aveti toate sansele sa castigati.
Daca totusi se va ajunge la proces, si probez cu inscrisuri ca am platit dobanda la rate restante, pe care in mod normal ( plata salariului la timp) nu o plateam, pot obtine despagubiri?