avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 854 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Recuperare salariu
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Recuperare salariu

Buna ziua,
Lucrez ca agent vanzari si nu mi-am primit salariul din luna martie, de fiecare data cand deschid discutia , angajatorul motiveaza problemele financiare ale societatii, si faptul ca mai am de recuperat bani inca de anul trecut de la un client ( pers. juridica).
Am doua intrebari la care as dori sa primesc raspuns:

1. Angajatorul are vreun temei legal sa-mi opreasca din salariu, o anumita suma de bani pe care un client al meu ( pers.juridica) refuza sa o plateasca?
Tin sa precizez ca am incasat un instrument de plata de la client, acesta neputand intra la plata la termenul scadent fiindca pers.juridica nu avea lichiditati, iar ulterior s-au inceput demersurile legale de executare silita.

2. In cazul in care nu pot rezolva pe cale amiabila recuperarea salariului, ce demersuri legale pot intreprinde, pentru a-mi recupera drepturile salariale.

Va multumesc

Ultima modificare: Luni, 29 Iunie 2009
mark_35, utilizator
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 19:35, 8 Iulie 2009
ITM-ul nu poate obliga angajatorul sa va plateasca salariile restante , el poate constata acest lucru, iar procesul-verbal incheiat de catre inspectorii ITM poate constitui mijloc de dovada in litigiu.

Platiti avocatul, iar in caz de castig al litigiului cheltuielile de judecata le veti putea recupera de la fostul angajator.
Un alt mijloc de recuperare al drepturilor banesti il constituie actionarea in judecata a angajatorului.
si, deci, trebuie sa astept sa am un raspuns de la ITM pentru a putea actiona in justitie, nu?