Buna ziua. Am o problema cu angajatorul care nu mi-a platit concediul. Pana la data de 3 mai efectuasem 5 zile din cele 21 sau 22 cate sunt alocate unui an. zile pe care le efectuasem pana in data de 15 martie. Nici pana la aceasta data nu mi-au fost platite aceste zile de concediu. In plus in luna mai am facut o cerere prin care solicitam plata concediului pentru anul in curs. Stiu ca nu prea este ok, dar la noi in firma se tot face. La cateva zile dupa aceea m-am interesat la secretariat sa vad ce rezolutie a iesit. Mi s-a spus ca da 50%. Din cate stiu eu... rezolutia corecta ar fi fost da sau nu... sau cel mult da... conform zilele de concediu efectuate pana la data respectiva. Am vorbit si cu compartimentul personal care s-ar ocupa de solutionarea acestei cereri... ca aici a ajuns in cele din urma si am inteles ca nu s-au facut pana acum demersurile necesare... adica statul de plata, pentru ca nu sunt bani.
Pe mine ma deranjeaza faptul ca seful a dat o rezolutie iar personalul nu face demersurile pt ca nu sunt bani. nu cred ca aceasta problema legata de plata tine de personal. E ca si cum... azi nu avem bani nu ne apucam sa facem actele pt plata ca nu sunt bani... cand sunt bani facem hartiile, declaratiile etc... si pana se fac toate astea... s-au terminat iar banii.
Ma gandesc sa imi iau iarasi cateva zile de concediu si daca nu sunt platit... o sa imi petrec concediul acasa ca sa nu mai zic ca atunci cand ma intorc din concediu nu primesc salariu. Nici in concediu cu bani nici dupa cu bani.
Ce pot sa fac? Unde sa ma adresez?
Alta problema ar fi.... de Paste la prima de Paste toata lumea a primit 50 de le prima, cand conform contracelor, cel putin al meu, de angajare este 35% din brut.
Inteleg ca nu sunt bani, ca e criza, dar in aceasta firma se fac investii peste investitii. Mai nou intreaga fatada a cladirii se placheaza cu alubond, ca sa nu zic ca se construiesc birouri noi pentru angajati de la zero. Proiectare, constructie, mobilare etc.
Salariile mereu intarzie nu sunt date la timp.
Alta problema ar fi faptul ca de curand am fost in concediu medical. respectiv 16-29 iunie.
Salariul la noi se plateste avans si lichidare. avansul pe 25 lichidarea pe 10.
Luna aceasta pe 25 am luat 400 de lei salariu, tinand cont ca in aceste zile nu am avut intrerupere in perioada 1-15. iunie.
La un salariu de 1400 ron pe cartea de munca atat am primit eu la avans. Nu cred ca gresec... dar nu este in regula.
In mana ajung sa iau undeva la 1120 ron + bonuri de masa ca administrator de retea, unde o femeie de serviciu castiga 1500 in mana.
Alta problema ar fi legata de concediul medical. Cat de legal este ca dupa ce am primit certificatul de concediu medical si adeverinta medicala cum ca nu am voie sa lucrez in praf, sa merg eu personal la un anumit doctor care nu se ocupa de firma noastra, ca sa nus... ce trebuie sa ii faca si apoi sa ma intorc cu el la directorul contabil ca sa il vizeze si el?
Stiu din unele cazuri ca nu este nevoie de atata umblatura si ca in lege este suficient sa fie semnat si parafat de doctorul de familie sau de cel specialist. Ce rost are sa ma mai duc sa ma plimb pe la alti doctori daca m-am insanatosit.
Oricum mi se pare o aberatie totala acest concediu medical pentru ca in momentul in care esti bolnav la pat si nu te poti ridica nu te poti misca, sau nu poti iesi din casa ca sa ajungi la docotrul de familie nu ai cum sa beneficiezi de acest concediu, pt ca trebuie sa mergi din prima zi la el si dupa ce mergi la el, trebuie sa mergi cu o adeverinta de la angajator, de parca tu ai sti ca urmeaza sa te imbolnavesti si iti scoti adeverinta, te duci la doctor, scoti certificatul si apoi te imbolnavesti linistit. Spun asta pt ca in cazul meu, am facut o toxi infectie cu o alergie si ceva complicatii cu ficatul. si din cauza alergiei nu am putut sa ies din casa decat in a 3-a zi si cu asta am pierdut o zi de concediu medical pentru ca nu se putea elibera din momentul in care m-am imbolnavit.
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns:
mario08 , utilizator
11:40, 28 August 2012