Suntem o SC de optica . Clientii nostrii sunt persoane fizice, in marea majoritate. Vanzarea se face pe baza emiterii bonului fiscal cuprinzand c/v pentru rama si lentile, accesorii. Unele lentile necesita a fi comandate , pentru care intocmim bon de comanda si incasam un avans care se scade la vanzarea finala a marfii,cu bon fiscal, clientul platind diferenta. Ce document justificativ se poate intocmi la incasarea si returnarea avansului, tinand cont de faptul ca, casa de marcat nu admite operatiuni cu valori negative ( stornarea avansului)? Cu ce justific legal cand intra ANAFUL si-mi scoate Z ca eu am mai multi sau mai putini bani in sertar functie de avansurile incasate sau returnate?
Ex. In 12.05.2015 mi se comanda ochelarul in valoare totala de 500 lei.Am incasat avans 200 lei.
In 15.05.2015 livrez comanda , tai bon fiscal in valoare de 500 lei. Clientul imi achita diferenta de 300 lei.
Intra anaful , scoate Z casa marcat =500 lei.
Sertar = 300 lei.
Diferenta de avans incasat anterior zilei .... justificare cu ce document legal?Pe casa nu pot marca sume de stornare.
In data 12.05.2015 emiterti bon fiscal cu valoarea de 200 lei pentru ca atat incasati. Intra ANAF-ul si gaseste 200 lei in sertar adica atat cat scoate si Z-ul.
In 15.05.2015, la livrarea comenzii, emiteti bon fiscal in valoare de 300 lei, clientul achitand diferenta de 300 lei.
Intra anaful , scoate Z casa marcat =300 lei.
Sertar = 300 lei.
Nu m-am facut inteleasa...
In 12.05.2015 incasez in plus fata de Z 200 lei (avans)
In 15.05.2015 incasez in minus fata de de Z (500 bon fiscal-200 avans in 12.05.2015 =300 Lei)......
~ final discuție ~
Alte discuții în legătură
Incasari plati
ContSters53045
Buna ziua,
De foarte putin timp lucrez la o firma care are productie si experienta mea in contabilitate primara e limitata asa ca asi fi foarte recunoscatoare ... (vezi toată discuția)