In cadrul asociatiei noestre de proprietari sunt mai mult de jumatate din apartamente cu restante la cotele de intretinere pentru o luna, doua, (in a treia luna ei vin si platesc intretinerea pt. 1 luna si astfel nu-i putem actiona in judecata). Din aceasta cauza nu putem demara niciodata la timp diverse lucrari de reparatii sau amenajari ale imobilului comun.
In legatura cu aceasta problema am doua intrebari si anume:
1. Exista vreun temei legal prin care in Adunarea Generala sa se poata hotara ca restantierii sa fie actionati in judecata de exemplu la mai putin de 3 luni sau sa se stabileasca o anumita suma (500 RON) care, in momentul in care a fost depasita sa fie demarate procedurile de recuperare a banilor prin instantele competente?
2. Fondul de rulment, conform legii ar trebui sa fie stabilit la valoarea celei mai mari intretineri din an pentru fiecare apartament. S-ar putea ca la restantierii permanenti sa li se stabileasca sume mai mari pentru acest fond (adica sa se acopere 2 luni de intretinere), astfel evitandu-se intarzierea la plata a furnizorilor etc.?
Mentionez ca asociatia de proprietari a blocului nostru a demarat niste lucrari de reparatii (inlocuirea coloanelor de caldura, schimbarea instalatiilor din subsol - caldura, apa, canal - si s-ar dori ca la terminarea acestora sa se faca si reparatii la casa scarii - zugraveli etc -, dar din cauza restantierilor nu reusim sa adunam acele sume de bani stabilite de comun acord in adunarea generala si astfel batem pasul pe loc.
Va multumesc anticipat
1.Procedura prin instanta este de durata si daca ei platesc in a treia luna nu o puteti initia. nici nu o recomand. Le aplicati penalitatile dupa cele 30 de zile de la termenul de plata si cam atat.
2. Puteti mari fondul de rulment astfel incat sa va puteti acoperi cheltuielile lunare cu furnizorii dar nu cred ca il puteti repartiza altfel decat procentual la toata lumea. Ar fi bine de aflat de la un jurist daca varianta de a impune doar unor restantieri dovediti marirea acestui fond poate fi aplicata in baza unei hotarari a Adunarii generale sau contravine legii. Cred ca multe asociatii sunt in situatia aceasta.
Cateva sugestii :
La urmatoarea adunare generala stabiliti constituirea unui fond de reparatii conform legii si nu incepeti reparatiile pana nu adunati banii. Asa o sa aveti mai multi bani la dispozitie sa nu fiti restantieri la furnizori.
Hotarati cresterea procentului de penalizale la 0,2% pe zi de intarziere la orice suma datorata (cote de intretinere, fond de reparatii, fond de rulment, etc)
Recalculati, prin decizia comitetului, fondul de rulment care sa fie egal cu cheltuiala cea mai mare din anul trecut la care adaugati inflatia .
Depistati si alte surse, creati si alte fonduri la dispozitia asociatiei: inchirierea boxelor, a uscatoarelor, a peretilor pentru reclama si publicitate, publicitate in lift, pe bloc, taxa pentru cablu, antene GSM, sponsorizari, donatii, etc.
Cu scuze , dar nu am inteles sensul mesajului dv d-le Clement.
Amintiti din nou de Legea asociatiilor republicata in 2008 si iar va intreb unde si cand a fost republicata !?
Apoi copiati tot ce am sugerat eu si nu am inteles de ce ! Sunteti deacord sau nu cu ceea ce am sugerat ?
Noi asa facem si poate fac si altii la fel sau vor face deacum inainte la sugestia noastra .
Avem in prezent venituri lunare de 700-800 lei ceea ce se apropie de 10% din cheltuielile lunare.
probabil confunda legea 230 publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 490 din 23/07/2007 cu Norma metodologica de aplicare a Legii nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 43 din 18.01.2008.
deocamdata nu am auzit sa fi fost modificata legea 230, si nici pe net nu am gasit ceva asemanator. din cite am inteles, de ceva timp se asteptau propuneri de imbunatatire a acesteia, dar nu stiu in ce mod