avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 653 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Ajutati-ma sa descalcim impreuna o problema serioasa
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Ajutati-ma sa descalcim impreuna o problema serioasa

Povestea suna cam asa:
Mi s-a propus de o buna bucata de timp sa preiau administratia blocului pentru ca membrii comitetului executiv inclusiv presedintele aveau nemultumiri in privinta fostului administrator (capacul a fost o semnatura in fals pe un virament).
Doamna a refuzat sistematic sa renunte la post, a plans, a facut scandal, a jignit, a reusit sa mai amane pana la 1 iulie plecare..., astazi din nou a zis ca nu pleaca, ca va semna demisia maine si ca va pleca dupa 15 iulie, dupa perioada de preaviz. In sfarsit, asta pe scurt despre administrator.
Odata insa cu aceasta propunere mi s-au adus la cunostinta multe "intamplari" care aproape m-au ingrozit. Sa le luam pe rand:
- presedintele ales la ultima AG si-a dat demisia in 2007, desemnand un vicepresedinte sa ii preia atributiile. Acesta la randul lui, a renuntat si el la mandat, nici macar nu stiu daca prin demisie scrisa pentru ca nu e mentionat in nici un proces verbal sau alt document. in caietul de procese verbale se mentioneaza ca la sedinta convocata la initiativa unui "comitet de locatari" :stunned: la data de 28 august se mandateaza un alt domn in functia de "presedinte interimar. acest "comitet" este format din 8-9 membri si include administratorul si cenzorul... din nou: :stunned:

- in caietul de procese verbale, unde exista de-a valma toate procesele verbale, inclusiv de la AG-uri si CE - din 1981 incoace - deci va dati seama cu ce frecventa... #-o am constatat azi ca s-au dat "premieri" substantiale de craciun, de pasti etc. la membrii CE, la cenzor (500 lei!!!!), la angajati - din fondul de penalizari "ca sa nu se incarce listele" - la simpla discretie a administratorului si a membrilor respectivi - sume care nici vorba sa fi fost impozitate ... de asemenea, pe langa prime s-a hotarat in aceeasi sedinta si scoaterea a cate unui membru de familie de la cheltuielile pe luan respectiva de la 4 membri ai CE

- administratorul a platit cenzorul de la inceputul anului, cu cate 50 lei/luna pentru ca "asa a vrut" si ca "ce, nu merita si el??"
- s-au facut cresteri salariale la angajatii cu curatenia - presupun ca fara acte aditionale la CM - astfel ca la 160 de apartamente avem un toboganist cu 860 lei brut si o femeie de servici cu 760 lei brut - deci mai bine de 2000 de lei cheltuiala cu salariile legate de curatenie

- nu s-au depus declaratii la somaj, pensii si sanatate, niciodata din dec. 2003 incoace - se sustine insa ca sumele s-ar fi platit

si multe alte care imi scapa acum din motive de oboseala

acuma daca ma intrebati exact ce vreau, probabil ca v-as raspunde ca vreau un sut in fund sa dispar cat mai repede si sa ii las in plata domnului. Dar cum stau si eu in blocul asta si m-am saturat de atata nerusinare, n-am s-o fac.
Am reusit sa conving presedintele de necesitatea convocarii AG si aceasta va avea lco saptamana viitoare.

Insa cum ma sfatuiti sa procedez pentru a convinge cat mai multi din proprietarii de buna credinta, mai tineri si care nu stiu ca sunt batjocoriti efectiv de aceasta "conducere" cu media de varsta de peste 65 de ani, sa se implice? Ce sa fac pana pe 9 iulie ca sa intram in legalitate si legitimitate?

Va rog sa va dati cu parerea despre orice am scris mai sus si pe masura ce continua discutia va voi mai detalia cate ceva...
Ultima modificare: Marți, 30 Iunie 2009
chilli_pepper, utilizator
Cel mai recent răspuns: chilli_pepper , utilizator 20:58, 5 Iulie 2009
in primul rind ar trebui facuta o adunare generala care era oricum obligatoriu a se tine anual. acolo se pot lamuri o parte din aceste probleme prin alegerea presedintelui, vicepresedintelui si a cenzorilor, in conformitate cu legea 230/2007
din cite am inteles, atit presedintele cit si vicepresedintele si-au dat demisia, deci totul este ilegal acolo, la dvs in asociatie.
nu ati specificat ce fel de asociatie este ... de locatari sau de proprietari, acestea functionind dupa legi diferite, din cite cunosc ;)
da, este totul ilegal

este asociatie de proprietari din 2003. Sub aparenta unei normalitati se intampla situatii anormale


apropo: as face un sondaj de opinie. cum vi se pare, din punctul de vedere al angajatorului (deci al asociatiei) aceasta cheltuiala de 2000 de lei cu salariile a doi angajati (toboganist si femeie de servici - deci 860 si 760 brut): fireasca, exagerat de mare sau mica?
pentru ca angajatii nostri nu sunt 8 ore din 8 la program, ei mai activeaza si al cateva blocuri din jur. blocul nu straluceste de curatenie

prin comparatie, un lucrator de pe strada imi spunea ca are 12 parcuri in grija si are 650 net, 8 ore la program sub control
Voi incepe prin a va prezenta comisioanele de la 2 firme de administrare imobile din IASI :
Termoservice ( firma la care actionara majoritara e Primaria IASI ) 0.44 lei /mp (comision administrare) + 0.19 lei mp(servicii curatenie ) ; administreaza in jur de 25 000 apartamente.
INNAP (SRL) 15.90 /apartament (comision administrare) indiferent de suprafata ; serviciile de curatenie se platesc separat ; administreaza in jur de 4000 de apartamente .

Comisioanele de administrare se negociaza cu Comitetul Executiv al Asociatiei .In ceea ce priveste salariile personalului angajat e acelasi lucru . Functioneaza cererea si oferta . In paranteza fie vb nu mi se pare salariul femeii de serviciu exagerat (avind in vedere nr de ap. ) Si nici al cenzorului daca isi face treaba !!!

Am un srl infiintat in 2007 ( am deja 6 ani experienta in domeniu ) cu obiect principal de activitate administrarea de imobile pe baza de tarife sau contract (Cod Caen 6832) . Si daca e sa fac o comparatie cu firmele de mai sus , la acelasi tip de servicii oferite ,comisionul pe care il practic este cu mult mai mic : 0.20 - 0.35 lei /m.p. E adevarat , administrez deocamdata un nr de 1300 de apartamente .

Administrarea imobilelor pare o chestie simpla la prima vedere . Incasari, liste de plata,situatii contabile ,fonduri ,restantieri .Veti vedea pe parcurs ca nu e asa . Oricum ,daca aveti nevoie de ajutor ,va stau la dispozitie.

CONSTANTIN CAMILAR
Administrator
AS.PRO MANAGER S.R.L. IASI - Servicii Profesionale de Administrare Imobile
Tel : 0721.291252 ; 0742.920192 ;
E-mail : as.pro_manager@yahoo.com ; constantincamilar@yahoo.com





Ultima modificare: Marți, 30 Iunie 2009
BLUE1963, utilizator
blue lamureste-ma - comisionul pentru servicii de curatenie este pe m.p. de spatiu comun?? ca altfel nu vad justificarea tarifului, cheltuielile cu curatenia se repartizeaza la numar de persoane?
mi-ar fi fost de ajutor un exemplu concret - daca poti, desigur!

Ultima modificare: Miercuri, 1 Iulie 2009
chilli_pepper, utilizator

Alte discuții în legătură

Repartizarea claltuielilor cu salariile abeona abeona toate cheltuielile cu salariile se repartizeaza pe cota indiviza? nu se mai repartizeaza nimic pe persoana? multumesc pentru raspuns (vezi toată discuția)
Repartizare cheltuieli asociatie de proprietari cristinam28 cristinam28 Buna ziua, Sunt Administrator la o Asociatie de Poprietari si am cateva nelamuriri referitoare la repartizarea cheltuielilor comune.As dori confirmarea daca e ... (vezi toată discuția)
Din ce bani cumpar un pres la bloc? Dana Marin Dana Marin Vrem sa cumparam pentru bloc doua presuri, niste borcane de flori, un avizier. Am strans un fond de rulment. NU stiu la ce se foloseste acel fond de ... (vezi toată discuția)