avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 435 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Ajutati-ma sa descalcim impreuna o problema serioasa
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Ajutati-ma sa descalcim impreuna o problema serioasa

Povestea suna cam asa:
Mi s-a propus de o buna bucata de timp sa preiau administratia blocului pentru ca membrii comitetului executiv inclusiv presedintele aveau nemultumiri in privinta fostului administrator (capacul a fost o semnatura in fals pe un virament).
Doamna a refuzat sistematic sa renunte la post, a plans, a facut scandal, a jignit, a reusit sa mai amane pana la 1 iulie plecare..., astazi din nou a zis ca nu pleaca, ca va semna demisia maine si ca va pleca dupa 15 iulie, dupa perioada de preaviz. In sfarsit, asta pe scurt despre administrator.
Odata insa cu aceasta propunere mi s-au adus la cunostinta multe "intamplari" care aproape m-au ingrozit. Sa le luam pe rand:
- presedintele ales la ultima AG si-a dat demisia in 2007, desemnand un vicepresedinte sa ii preia atributiile. Acesta la randul lui, a renuntat si el la mandat, nici macar nu stiu daca prin demisie scrisa pentru ca nu e mentionat in nici un proces verbal sau alt document. in caietul de procese verbale se mentioneaza ca la sedinta convocata la initiativa unui "comitet de locatari" :stunned: la data de 28 august se mandateaza un alt domn in functia de "presedinte interimar. acest "comitet" este format din 8-9 membri si include administratorul si cenzorul... din nou: :stunned:

- in caietul de procese verbale, unde exista de-a valma toate procesele verbale, inclusiv de la AG-uri si CE - din 1981 incoace - deci va dati seama cu ce frecventa... #-o am constatat azi ca s-au dat "premieri" substantiale de craciun, de pasti etc. la membrii CE, la cenzor (500 lei!!!!), la angajati - din fondul de penalizari "ca sa nu se incarce listele" - la simpla discretie a administratorului si a membrilor respectivi - sume care nici vorba sa fi fost impozitate ... de asemenea, pe langa prime s-a hotarat in aceeasi sedinta si scoaterea a cate unui membru de familie de la cheltuielile pe luan respectiva de la 4 membri ai CE

- administratorul a platit cenzorul de la inceputul anului, cu cate 50 lei/luna pentru ca "asa a vrut" si ca "ce, nu merita si el??"
- s-au facut cresteri salariale la angajatii cu curatenia - presupun ca fara acte aditionale la CM - astfel ca la 160 de apartamente avem un toboganist cu 860 lei brut si o femeie de servici cu 760 lei brut - deci mai bine de 2000 de lei cheltuiala cu salariile legate de curatenie

- nu s-au depus declaratii la somaj, pensii si sanatate, niciodata din dec. 2003 incoace - se sustine insa ca sumele s-ar fi platit

si multe alte care imi scapa acum din motive de oboseala

acuma daca ma intrebati exact ce vreau, probabil ca v-as raspunde ca vreau un sut in fund sa dispar cat mai repede si sa ii las in plata domnului. Dar cum stau si eu in blocul asta si m-am saturat de atata nerusinare, n-am s-o fac.
Am reusit sa conving presedintele de necesitatea convocarii AG si aceasta va avea lco saptamana viitoare.

Insa cum ma sfatuiti sa procedez pentru a convinge cat mai multi din proprietarii de buna credinta, mai tineri si care nu stiu ca sunt batjocoriti efectiv de aceasta "conducere" cu media de varsta de peste 65 de ani, sa se implice? Ce sa fac pana pe 9 iulie ca sa intram in legalitate si legitimitate?

Va rog sa va dati cu parerea despre orice am scris mai sus si pe masura ce continua discutia va voi mai detalia cate ceva...
Ultima modificare: Marți, 30 Iunie 2009
chilli_pepper, utilizator
Cel mai recent răspuns: chilli_pepper , utilizator 20:58, 5 Iulie 2009
Pentru a intra in legalitate va recomand sa studiati mai intai lg.nr.230/2007 si HG nr. 1.588 din 19 decembrie 2007
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari.
In actele mai sus mentionate veti regasi atributiile care le are administratorul ,presedintele, comitetul executiv si comisia de cenzori precum si modul de repartizare a tuturor cheltuielilor de intretinere.
Sunt convinsa ca dupa ce veti studia legislatia veti avea o imagine mai clara despre ceea ce s-a facut in blocul dvs si despre ceea ce urmeaza sa faceti in viitor.
Art.34 si Art.37: "Cheltuieli.......colectarea deseurilor menajere......" Ce inseamna colectarea.
"Colectare": -1) a aduna si depozita materiale, lucruri, etc.
-2) a aduna de la producatori (locatari) diferite produse pe baza unor contracte incheiate cu acestia (AP)
1) Toboganistul sau personalul angajat pt colectarea deseurilor menajere, aduna si depoziteaza aceste gunoaie ( produse de persoane prezente in luna respectiva) pana la data stabilita pentru ridicarea acestora de catre firma de salubrizare. Toboganistul sau personalul angajat pt colectare primeste un salariu care este calculat pe nr pers prez.
2) Firma de salubrizare incarca si degajeaza locul de depozitare a gunoaielor, in zilele stabilite pentru colectarea acestora, in baza unui contract incheiat cu AP si calculat pe nr pers prez.
Condominiile care au personal angajat pentru colectarea deseurilor menajere, vor calcula salariul pe nr pers prez, conform Ordin nr.1969/2007.
Condominiile care au personal angajat si pentru curatenie, pot calcula conform Art.44.
Cele 2 coloane din lista (Ordin nr.1969/2007) sunt pentru evidentierea celor care solicita scutire/adaugare de pers la cheltuielie asoc. Reparatiile se calculeaza pe cota-indiviza indiferent daca esti prezent sau scutit in luna respectiva.
Succes!
felix34 a scris:

@chilli_pepper
utilizati cu incredere butonul "EDITEAZA" pentru a evita mesajele consecutive postate de dvs. va garantez eu ca nu va musca :D


ah, si eu care chiar ma temeam ca ma musca :O

banuiesc ca mesajele consecutive sunt o amenintare grava la adresa forumului asta asa ca ma voi stradui sa le evit! :P

s.c.serv ad loc s.r.l. a scris:

Art.34 si Art.37: "Cheltuieli.......colectarea deseurilor menajere......" Ce inseamna colectarea.
"Colectare": -1) a aduna si depozita materiale, lucruri, etc.
-2) a aduna de la producatori (locatari) diferite produse pe baza unor contracte incheiate cu acestia (AP)
1) Toboganistul sau personalul angajat pt colectarea deseurilor menajere, aduna si depoziteaza aceste gunoaie ( produse de persoane prezente in luna respectiva) pana la data stabilita pentru ridicarea acestora de catre firma de salubrizare. Toboganistul sau personalul angajat pt colectare primeste un salariu care este calculat pe nr pers prez.
2) Firma de salubrizare incarca si degajeaza locul de depozitare a gunoaielor, in zilele stabilite pentru colectarea acestora, in baza unui contract incheiat cu AP si calculat pe nr pers prez.
Condominiile care au personal angajat pentru colectarea deseurilor menajere, vor calcula salariul pe nr pers prez, conform Ordin nr.1969/2007.
Condominiile care au personal angajat si pentru curatenie, pot calcula conform Art.44.
Cele 2 coloane din lista (Ordin nr.1969/2007) sunt pentru evidentierea celor care solicita scutire/adaugare de pers la cheltuielie asoc. Reparatiile se calculeaza pe cota-indiviza indiferent daca esti prezent sau scutit in luna respectiva.
Succes!

eu apreciez punctul dvs de vedere dar el se bate cap in cap cu parerile domnilor adriantot si blue1963
legea e ambigua permitand astfel de pareri contrare (neclaritatea art.44 din legea 230/2007 versus lista de plata prezentata in ord.1969 care, apropo, mentioneaza la cheltuieli per persoana "salarii/remuneratii/ingrijitor/... )
cum faptul ca fiecare interpreteaza cum doreste cele trei documente nu ma ajuta in nici un fel, voi apela la altfel de ajutoare

va multumesc!
Ultima modificare: Duminică, 5 Iulie 2009
chilli_pepper, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Repartizarea claltuielilor cu salariile abeona abeona toate cheltuielile cu salariile se repartizeaza pe cota indiviza? nu se mai repartizeaza nimic pe persoana? multumesc pentru raspuns (vezi toată discuția)
Repartizare cheltuieli asociatie de proprietari cristinam28 cristinam28 Buna ziua, Sunt Administrator la o Asociatie de Poprietari si am cateva nelamuriri referitoare la repartizarea cheltuielilor comune.As dori confirmarea daca e ... (vezi toată discuția)
Din ce bani cumpar un pres la bloc? Dana Marin Dana Marin Vrem sa cumparam pentru bloc doua presuri, niste borcane de flori, un avizier. Am strans un fond de rulment. NU stiu la ce se foloseste acel fond de ... (vezi toată discuția)